جوانان تحصیل نموده، ابزار جاسوسی عربستان از مخالفان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رژیم آل سعود برای سرکوب مخالفان و منتقدان داخلی و خارجی اقدامات جاسوسی زیادی را انجام می دهد که برای این اقدامات از جوانان تحصیل نموده سعودی استفاده می نماید.

جوانان تحصیل نموده، ابزار جاسوسی عربستان از مخالفان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بدون در نظر دریافت صندلی علمی جوانان سعودی، آن ها را برای اقدامات ننگین خود به کار گرفته است.

رژیم آل سعود یک دندانپزشک سعودی را به عضوی از گروه الموت تبدیل کرد و همچنین یک روزنامه نگار و مدیر یک موسسه به فردی در عملیات جاسوسی تبدیل شد.

رژیم آل سعود یک برنامه نویس حرفه ای را به یک جاسوس حرفه ای و یک کارآفرین را به یک عضو فعال در یک شبکه جاسوسی تبدیل نموده است.

احمد الجبرین، علی آل زباره، محمد الحمد، لیلی ابوالجدیل، نیز جوانانی بودند که یک شبه به کمپین سرکوب گری مقامات سعودی پیوستند و عربستان به دنبال جاسوسی در توئیتر بوسیله این کارمندان سابق توئیتر بود تا به حساب کاربری افراد دسترسی داشته باشد.

رژیم آل سعود با کارگیری بسیاری از جوانان در زمینه های جاسوسی و فساد حکومت می نماید درحالی که آن ها از عواقب مشارکتشان در این جاسوسی مطلع هستند که اگر بسیاری از آن ها مرتکب اشتباهی شوند، سرنوشت نامعلومی خواهند داشت.

کانال جوانان وابسته به تعدادی از مخالفان سعودی در خارج از کشور، فیلم مستندی با عنوان جاسوس و مخالفان سعودی منتشر کرد. این مستند ایده جاسوسی خانواده سلطنتی سعودی را به منظور ردیابی و سرکوب مخالفان و منتقدان سیاسی آل سعود فاش می نماید.

بسیاری از توئیترها و فعالان مخالف از جمله عمر بن عبدالعزیز فعال برجسته سعودی این مستند را در توئیتر منتشر کردند. در بسیاری از کشورها مانند چین و اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشورها، یک گزارش تاریخی در مورد استفاده از جاسوسها در طول تاریخ وجود دارد. این مستند نمونه های از جاسوسی هایی که علیه مخالفان سعودی انجام می گردد را نشان می دهد.

بر اساس این مستند، عربستان از روش هایی برای جاسوسی از شهروندانش استفاده می نماید که این اقدامات از سال 2017 زمانی که سعود القحطانی مشاور سابق دربار پادشاهی سعودی منتقدان و مخالفان آل سعود را تهدید کرد که دولت عربستان می تواند به راحتی به حساب کاربران توئیتری و یا حساب های کاربری ناشناس و با اسامی مستعار دسترسی پیدا کند ، فاش شد.

این مستند نشان می دهد که چند کارمند سابق توئیتر و یک مرد سعودی که از افراد تحصیل نموده جامعه سعودی بودند،برای عربستان جاسوسی و با کاوش در اطلاعات خصوصی کاربران و تحویل آن ها به مقام های سعودی پول دریافت می کردند.

موسسه خیریه موسومالمسک نیز شیوه دیگر جاسوسی آل سعود است که در مارس 2011 تأسیس شد و بر اساس ادعای ولیعهد سعودی نقش مهمی در تشویق یادگیری و توسعه مهارت های جوانان دارد. این موسسه توسط بزرگترین جنایتکاران سعودی یعنی محمد بن سلمان و بدرالعساکر مدیر دفتر خصوصی ولیعهد سعودی اداره می گردد. رژیم آل سعود از خلال این موسسه بسیاری از جوانان را که در صندلی علمی بالایی قرار دادند برای اقدامات جاسوسی خود به کار می گیرد.

بنیاد مسک که ادعا می نماید به دنبال تقویت استعداد های جوانان سعودی است با اتهاماتی از جمله انجام نقش های امنیتی مشکوک به وسیله جذب نیرو برای جاسوسی و هک کردن مخالفان سیاسی سعودی در داخل و خارج روبرو است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1212

به "جوانان تحصیل نموده، ابزار جاسوسی عربستان از مخالفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان تحصیل نموده، ابزار جاسوسی عربستان از مخالفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید