جاذبه های دیدنی بنتوتا؛ شهر محبوب سریلانکا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، جاذبه های دیدنی شهر بنتوتا همیشه باعث جذب گردشگر از سراسر دنیا می گردد و امروزه جزو مقاصد پرطرفدار در میان گردشگر ها شناخته می گردد. با اینکه شهر بنتوتا شهری کوچک و کم جمعیت است اما توانسته در میان گردشگران و بازدیدکنندگان محبوب باشد.

جاذبه های دیدنی بنتوتا؛ شهر محبوب سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

این بار می خواهیم در خصوص جاهای دیدنی شهر بنتوتا برایتان بنویسیم، در ادامه با ما همراه باشید تا با Bentota Attractions بیشتر آشنا شوید:

ساحل بنتوتا (Bentota Beach)

ساحل شهر بنتوتا در امتداد اقیانوس هند واقع شده است و با ماسه های خوشرنگ طلایی و درختان نخل همچون کارت پستال زیبا است. سواحل این شهر مجهز بوده و برای سرگرمی می تواند مناسب ترین گزینه باشد. به طوری در این ساحل می توانید به امکانات ورزشی و سرگرمیی زیادی دسترسی داشته باشید، به قدری این سواحل در کشور سریلانکا محبوب شده اند که شهر بنتوتا به اسم مرکز ورزش های آبی شناخته می شود.

ورزش های آبی عبارت اند از اسکی روی آب، قایق سواری، ماهیگیری در آب های عمیق و موج سواری که همیشه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. با بازدید از این ساحل، سفری هیجان انگیز و لذت بخش در انتظار شماست. به اسم مثال می توانید در جهت دوچرخه سواری و کوهپیمایی انرژی فوق العاده ای دریافت کنید، بعلاوه به علت آب و هوای خوب شهر بنتوتا می توانید به وسیله هلیکوپتر از زیبایی های اطراف بهره مند شوید.

باغ بریف بنتوتا (Brief Garden Bentota)

این باغ با فضای خاص و زیبا به شما روحی تازه تزریق می نماید. بریف، باغی با چشم اندازی فوق العاده زیبا در 8 کیلومتری بنتوتا واقع شده است و به سبک ژاپنی و الهام گرفته از دوران استعمار ساخته شده است؛ بعلاوه هنرمند مشهور اهل بنتوتا به نام بویس باوا چندین سال به توسعه این باغ پرداخته است. این باغ زیبا و سرسبز و وسیع دارای پوشش گیاهی متنوعی است و طیف وسیعی از درختان گرجهتی، گیاهان، مجسمه ها و آثاری از بویس باوا و سایر هنرمندان مشهور سریلانکا در این باغ وجود دارند. بعد از مرگ بویس باوا، باغ بریف به همان شکل به جای مانده و به محلی مناسب برای علاقه مندان به طبیعت تبدیل شده است.

ساعت کاری: 8 صبح تا 5 عصر

معبد گاله پاتا ویهارا (Gaalipata Vihare Temple)

همان طور که می دانید در این کشورها آئین بودایی مرسوم بوده و بناهایی دیدنی با معماری خاص مربوط به آیین بودایی توجه بازدیدنمایندگان را به سوی خود جذب می نماید. وجود معبد گاله پاتا نشان دهنده فرهنگ و هنر، تاریخ و معماری ارزشمند این شهر است. قدمت این معبد زیبا به قرن 12 برمی شود که به وسیله Parakramabahu عظیم ساخته شده است و شامل تونل هایی با پیچ و خم های زیادی است. این مکان بسیار زیبا و پر بازدید در ژانویه هرسال، میزبان جشنواره روز ماه کامل است.

ساعت کاری: 6 صبح تا 8 شب

پرورشگاه لاک پشت کوسگودا (Kosgoda Turtle Hatchery)

این مجموعه در یازده کیلومتری جنوب بنتوتا واقع شده است. اگر جزو نفراتی هستید که به حیوانات علاقه مندید حتما سری به این مکان بزنید. این مرکز برای جلوگیری از انقراض چند گونه در خطر لاک پشت های دریایی ساخته شده است و سه مرحله لانه سازی، تخم گذاری و بیرون آمدن بچه لاک پشت در این مرکز انجام می گیرد و بعدا به اقیانوس رها می شوند، در این مرکز می توانید تخم لاک پشت ها و بچه لاک پشت های چند روزه را دیدن کنید، مطمئنا تجربه ای متفاوت برایتان خواهد بود که در هیچ جایی از دنیا ندیده اید. این مرکز پرورش تنها مکانی است که لاک پشت ها در اسارت نیستند و به راحتی فرایند زندگی طبیعی این حیوانات از نزدیک قابل مشاهده است.

ساعت کاری: 8:30 صبح تا 6:30 عصر

رودخانه بنتوتا (Madu River)

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری در شهر بنتوتا بازدید از رودخانه این شهر است که تورهایی در اواخر دسامبر هر سال در این رودخانه برگزار می شود، در این فستیوال قایق ها در طول این رودخانه حرکت می نمایند و بخش های مختلفی از این فستیوال هم آتش بازی، فیل های تزئین شده و نواختن موسیقی است. بعلاوه بیش از صد گونه پرنده در این رودخانه زندگی می نمایند که نام بهشت پرندگان به خود اختصاص داده است.

معبد کاند ویهاری (Kande Vihare Temple)

معبدی به یادگار مانده از دهه 1700 میلادی که جزو محبوب ترین معابد بودایی در کشور سریلانکا به تعداد می رود. بلندترین مجسمه گوتاما بودا با ارتفاعی 48 متری در این معبد نگهداری شده و علاوه بر این مجسمه می توانید به مجسمه های باستانی و مقدس و بعلاوه درخت انجیر مشهور معابد دسترسی داشته باشید.

ساعت کاری: 8 صبح تا 5 عصر

جزیره سینامون (Cinnamon Island)

جزیره سینامون یا جزیره دارچین یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری در نزدیکی شهر بنتوتا است. در این جزیره به مدت چندین نسل به کشت گیاه دارچین مشغول هستند که در این جزیره با فرایند فراوری دارچین آشنا خواهید شد؛ دارچین جزو ادویه های پرکاربرد در این کشور محسوب می شود. پس حتما از این محل دارچین خریداری کنید و از طعم زیبایش لذت ببرید. بازدید از این جزیره به صورت 24 ساعته امکان پذیر است.

قلعه هلندی گال (Galle Dutch Fort)

قلعه هلندی گال یا قلعه گاله جزو قدیمی ترین آثار این شهر به تعداد می رود که قدمت آن به قرون وسطی بر می شود که به وسیله پرتغالی ها ساخته شده و در 50 کیلومتری جنوب شهر بنتوتا واقع شده است. این قلعه یکی از آثار به ثبت رسیده در میراث دنیای یونسکو است و دارای چندین موزه و کلیسای باستانی است. در سال های اخیر در این قلعه جشنواره های هنری و ادبی مشهوری به صورت سالانه برگزار می شوند.

مطمئنا ساختمان های داخل قلعه گاله شما را شگفت زده خواهند کرد و قلعه اصلی، چندین کلیسا، برج ساعت و از محبوب ترین جاذبه های قلعه گاله هستند. وقتی در کوچه های باریک قلعه هلندی قدم می گذارید، گویی به کشوری اروپایی سفر نموده اید. بعلاوه اگر با خرید بلیط چارتر هواپیما به این شهر سفر کردید، در هنگام بازدید از این مجموعه، بازدید از بیمارستان قدیمی هلندی، موزه ملی باستان شناسی دریایی و کلیسای آل سینتس را از قلم نیاندازید.

باغ لونوگانگا (Lunuganga)

باغ لونوگانگا در واقع خانه ای متعلق به معمار مشهور سریلانکا به نام جفری باوا است. در ساخت این خانه ییلاقی از ظرافت و مهارت کامل استفاده شده است، بعلاوه در قسمت باغ هم به گیاهان کمیابی دسترسی خواهید داشت.

باوا خود یکی از پیشگامان تئوری معماری مدرنیسم گرجهتی بوده و لونوگانگا هم یکی از نمونه های باشکوه کار وی محسوب می شود. باغ لونوگانگا به جزیره ای گرجهتی تبدیل شده است و در این مجموعه می توانید به جهتهای پیاده روی، سالن های عاشقانه و نمایش های الهام بخش دسترسی داشته باشید.

ساعت کاری: 9 صبح تا 5 عصر

منبع: گردشبان
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1358

به "جاذبه های دیدنی بنتوتا؛ شهر محبوب سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی بنتوتا؛ شهر محبوب سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید