فراوری جوهرهای زیستی با برند ایرانی سرعت گرفت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراخوان چالش فناوری جوهرهای زیستی برای چاپ زیستی توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد. هدف از برگزاری آن نیز توسعه یافته های محققان کشور به محصولات تجاری است تا از این پس شاهد رونق ورود جوهرهای زیستی با کیفیت و برند ایرانی در بازار باشیم.

فراوری جوهرهای زیستی با برند ایرانی سرعت گرفت

چاپ سه بعدی زیستی فرآیندی برای فراوری الگوهای سلولی در یک محیط محدود با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی است که در آن، عملکرد سلولی و زنده بودن آنها در سازه چاپ شده حفظ می گردد. طراحی، توسعه و فراوری جوهرهای زیستی به عنوان یکی از محوری ترین موضوعات حوزه توسعه بافت های زیستی بر پایه چاپگرهای زیستی است.

جوهرهای زیستی به عنوان مواد اولیه مصرفی در فرآیند چاپ بافت استفاده می گردد. هم اکنون شرکت ها و محققان پیشرو جهان به توسعه جوهرهای ویژه با عملکردهای خاص مشغول هستند.

از این رو، شروع فعالیت پژوهشگران ایرانی فاصله زیادی با فعالیت های بین المللی نداشته و توسعه محصول تجاری برای بازار داخل و خارج دست یافتنی است. اما در حال حاضر محققان از جوهرهای زیستی وارداتی استفاده می نمایند.

این رویداد سعی بر همگرا کردن تحقیقات دانشگاهی به توسعه جوهرهای زیستی تجاری دارد که علاوه بر برطرف احتیاج داخل، ظرفیتی برای فراوری و فروش یافته های پژوهشگران در بازارهای بین المللی ایجاد کند. جوهرهای زیستی ویژه بر پایه مواد اولیه ای طراحی و فراوری می شوند که ارزش افزوده اصلی در ترکیب این جوهرهای پایه است. این رویداد نیز در کوشش است تا این دانش در کشور توسعه یافته و برندی تجاری برای این جوهرها ایجاد گردد.

فراخوان و دریافت طرح توسط محققان و فعالان این حوزه شروع شده است و تا 15 مهرماه ادامه دارد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 113

به "فراوری جوهرهای زیستی با برند ایرانی سرعت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری جوهرهای زیستی با برند ایرانی سرعت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید