تولید آفت کش های سبز نانویی از جنس زیره و نعناع فلفلی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،حرکت به سوی کشاورزی طبیعی چند سالی است که رونق پیدا کرده است. در این جهت استفاده از آفت کش هایی که کمترین خسارت را به محیط زیست وارد کنند، مد نظر است.

تولید آفت کش های سبز نانویی از جنس زیره و نعناع فلفلی

به همین دلیل نیز محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی پیروز به تولید نوعی آفت کش سبز شدند. هدف این طرح، تولید آفت کش های طبیعی سازگار با محیط زیست با استفاده از عصاره های گیاهی است. این محصول برای انسان و سایر جانداران زیانی ندارد و باعث آلودگی محیط زیست و محصولات کشاورزی نمی شود.

مژگان حیدری مجری این طرح پژوهشی گفت: این آفت کش با استفاده از عصاره گیاهان طبیعی که خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارند، تولید شده است و نکته مهم در آن کاربرد فناوری نانو است که توانستیم موادی با سایز کمتر از 20نانومتر را در این دسته از آفت کش ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: با همکاری محققان دانشگاه تهران، تست های این آفت کش برای روی شته جالیز با پیروزیت انجام شد. همچنین تمام سنتزهای تولید این نانوامولسیون نیز در پژوهشگاه مواد و انرژی انجام شده است و در آن به پایداری مد نظر رسیدیم. این آفت کش در دمای یخچال به مدت یک سال پایدار است. این نخستین بار است که آفت کشی با این سایز از مواد با فناوری نانو تولید می شود. اجرای این طرح سنتز و بررسی آفت کش گیاهی نانوامولسیون را برای افزایش کارآیی و کاهش مصرف سموم محقق کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 638

به "تولید آفت کش های سبز نانویی از جنس زیره و نعناع فلفلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید آفت کش های سبز نانویی از جنس زیره و نعناع فلفلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید