توافقات در مذاکرات هسته ای شفاهی است، هرتوافقی باید منطبق با قانون لغو تحریم ها باشد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مذاکراتی که اجرا شده است به توافقات شفاهی رسیده اند که این توافقات باید در دولت ها جمع بندی شود.

توافقات در مذاکرات هسته ای شفاهی است، هرتوافقی باید منطبق با قانون لغو تحریم ها باشد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ کانتر تجهیز بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود تیم مذاکره کننده هسته ای گزارشی از فرایند مذاکرات به نمایندگان ارائه کردند، گفت: در مذاکراتی که اجرا شده است به توافقات شفاهی رسیده اند که این توافقات باید در دولت ها جمع بندی شود.

وی با بیان اینکه برای رخ دادن هر توافقی اجماع ملی لازم است، ادامه داد: توافقات در مذاکرات تا کنون مکتوب نشده است و باید همان توافقات شفاهی هم در داخل کشور کنترل و چک شوند.

نماینده مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه در این حوزه قانون مصوبه مجلس را داریم و تاکید رهبری هم برای اجرای قانون است، افزود: هرگونه توافق قبل از اینکه امضا شود باید با قانون مصوب مجلس تطبیق داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شرح داد: باید در هر توافقی چارچوب ها، منافع ملی و خطوط قرمز کشور رعایت شود و با قوانین موجود تطبیق داشته باشد.

عباس زاده با بیان اینکه فرایند مذاکرات رضایت بخش نیست، گفت: با توجه به شرایط کشور بهتر است بر روی ظرفیت های داخلی تمرکز کنیم و اقتصاد خود را از آن طریق بهبود ببخشیم به ویژه در شرایط فعلی که فشار حداکثری غربی ها جواب نداده است بهتر است بر روی ظرفیت های خودمان برای پیشرفت تکیه کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1356

به "توافقات در مذاکرات هسته ای شفاهی است، هرتوافقی باید منطبق با قانون لغو تحریم ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقات در مذاکرات هسته ای شفاهی است، هرتوافقی باید منطبق با قانون لغو تحریم ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید