تلاطم آب در تنگه هرمز و دریای عمان تا فردا شب ادامه دارد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه سرعت باد مرکزی طوفان KYARR به 243 کیلومتر رسیده، گفت: این طوفان در هرمزگان تنها آب های دریای عمان و تنگه هرمز را متلاطم می نماید که این شرایط حداقل تا فردا شب ادامه دارد.

تلاطم آب در تنگه هرمز و دریای عمان تا فردا شب ادامه دارد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

کیانوش عارفی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قشم، به همین دلیل گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، پدیده قابل توجه طی امروز و سه روز آینده در سواحل و جزایر، افزایش بادهای شرقی و متلاطم شدن دریا است.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیرات غیرمستقیم طوفان حاره ای کیار (KYARR) و افزایش ارتفاع موج در مناطق دریایی به ویژه دریای عمان و تنگه هرمز توصیه می گردد شناورهای سبک و صیادی جدا از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در اسکله ها صورت گیرد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر امروز سه شنبه رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران در بعضی ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

عارفی با بیان اینکه از نظر دمایی، نوسانات دمایی تغییرات چندانی ندارد، ادامه داد: طوفان حاره ای کیار (KYARR) نیز که در شمال اقیانوس هند در حال فعالیت است در موقعیت فعلی 19.1 درجه عرض شمالی و 63.5 درجه طول شرقی قرار گرفته است و تا روز آدینه سبب افزایش سرعت باد و ارتفاع موج به ویژه در شرق دریای عمان خواهد شد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورها از تردد دریایی در عرض جغرافیایی پایین تر از 25 درجه شمالی خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه سرعت باد مرکزی این طوفان در ساعات اخیر تا 243 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده اضافه نمود: پیش بینی می گردد از طوفان در 24 ساعت آینده در موقعیت 19.6 درجه عرض شمالی 62.7 درجه طول شرقی با سرعت باد مرکزی 233 کیلومتر بر ساعت فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تغییرات احتمالی، اطلاع رسانی خواهد شد،گفت: راستا این طوفان در حال حاضر و طبق نقشه های فعلی هواشناسی به سمت سواحل استان هرمزگان نخواهد بود و از تاثیرات آن می توان به افزایش سرعت بادهای شرقی و متلاطم شدن دریای عمان و تنگه هرمز اشاره نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 399

به "تلاطم آب در تنگه هرمز و دریای عمان تا فردا شب ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاطم آب در تنگه هرمز و دریای عمان تا فردا شب ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید