تغییرات جدید در فدراسیون جهانی تکواندو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، کمیته سنتی تکواندو در کره جنوبی با تغییرات گسترده ای که سال گذشته در راس مدیریتی خود داشت، قدرتی دوچندان گرفته و فشار این کمیته به WT برای استفاده از کره ای ها در بخش های مدیریتی بعد از یک سال باعث شکسته شدن مقاومت دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی شد.

تغییرات جدید در فدراسیون جهانی تکواندو

یکی از کمیته های که کره ای حساسیت زیادی روی آن داشته و خواهان فعالیت یک هموطن در آن بودند، کمیته داوران بود. جایی که شکیرچلبات سوئدی در راس آن حضور داشت. مردی که عدالت را به تکواندو بازگرداند. چلبات که از سال 2010 به عنوان رئیس کمیته داوران منصوب شد، در طول 7 سال فعالیت خود کوشش گسترده ای در این بخش داشت. هوگوی الکترونیکی و بازبینی فیلم مبارزات در زمان اعتراض، دو دستاورد بزرگ و مهم فدراسیون جهانی تکواندو در زمان ریاست این سوئدی بود.

نکته مهم اینکه رئیس فدراسیون جهانی یک کانادایی، کره ای الاصل را برای جایگزینی چلبات انتخاب کرد. کیم سونگ چول که سابقه قضاوت در دو المپیک را دارد، از داوران برجسته فدراسیون جهانی است. هر چند انتخاب این کره ای نگرانی را در پی داشته، ولی مسئولان WTF به شدت امیداورند این کره ای هم، عدالت محوری را همانند چلبات در دستور کار خود واقع شده است.

تغییر رئیس کمیته مسابقات نیز از دیگر تغییرات صورت گرفته بود و محمد شعبان مصری در این بخش جایگزین فیلپ بادو فرانسوی شد. ضمن اینکه کوک هم از کمیته فنی کنار گذاشته شد و یانگ جی بانگ که یک کره ای متعصب است به جای وی منصوب شد.

در بخش پاراتکواندو نیز شکیرچلبات سوئدی به عنوان مسئول داوران و عثمان دیدار از انگلستان به عنوان مسئول مسابقات انتخاب شدند.

تکواندو در چند سال گذشته گام های موثری را برای حفظ صندلی خود در IOC و حضوری مداوم در المپیک بوده و کارشناسان امر امیدوارند این تغییر باعث حرکت معکوس تکواندو نشود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 183

به "تغییرات جدید در فدراسیون جهانی تکواندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات جدید در فدراسیون جهانی تکواندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید