تَره ای که AFC هم برایمان خرد نکرد، در انتظار واکنش تیم اعزامی!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، هنوز 24 ساعت از صعود استقلال و شهر خودرو ایران به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نگذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با صدور اطلاعیه ای شوک تازه ای را به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وارد کرد. AFC در این اطلاعیه بار دیگر به موضع قبلی بازگشت و تاکید کرد میزبانی تیم های ایرانی در آسیا بعد از بررسی شرایط امنیتی صورت می گیرد.

تَره ای که AFC هم برایمان خرد نکرد، در انتظار واکنش تیم اعزامی!

ماجرا به سفر هفته گذشته کنندگان چهار باشگاه ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال و مهدی علی نژاد سرپرست معاونت ورزش قهرمانی به مالزی بر می شود. کنندگان اعزامی برای تشکیل جلسه با مسئولان کنفدراسیون آسیا به مالزی رفتند تا این شرط را از شروط میزبانی تیم های کشورمان حذف کنند. جلسه روز پنجشنبه برگزار گشت و بعد از گذشت چند ساعت، خبر از پیروزی و توافق بزرگ از سوی مدیران ایرانی رسانه ای شد.

طبق ادعای کنندگان اعزامی به مالزی، AFC موافقت کرده بود که شرط بررسی امنیتی را برای میزبانی تیم های کشورمان در لیگ قهرمانان بردارد و تضمین بدهد که تمام دیدارهای برگشت بدون ارزیابی شرایط در کشورمان برگزار شود.

در همان روزها، واکنش های زیادی به موضع جدید AFC و خبرهایی که از سوی مدیران ایرانی رسانه ای می شد، صورت گرفت. خبرنگاران در گزارشی مطرح نمود که این سفر در واقع تلاشی بوده است برای گل نخوردن بیشتر ایران در تقابل با کنفدراسیون آسیا.

یکی از صریحترین و تندترین موضعگیری ها در این ارتباط از سوی محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران و عضو فعلی پنل جوانان کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ شد.

دادکان در مصاحبه ای خطاب به کنندگان ایران که به مقر AFC سفر کرده بودند مطرح نمود: جلسه شما با دبیر کل AFC بوده است. من خودم هنوز عضو AFC هستم و در جریان اخبارش قرار می گیرم. شما با دبیر کل کنفدراسیون آسیا جلسه داشتید. مگر دبیر کل می تواند کاری کند؟ مگر شما به عنوان مدیر باشگاه های مطرح هنوز وظایف دبیر کل را نمی دانید؟ دبیر کل که نمی تواند به شما بگوید میزبانی می دهم یا نه. او باید حرف های شما را یادداشت کند و به مسئولان بالادست خود و کمیته مسابقات بگوید. پیروز چه شده اید؟ بازی های شما خارج از ایران است. وزارت ورزش هم مصاحبه می کند. پیروزِ چه؟

دادکان تاکید کرده بود که این سفر هیچ دستاوردی برای ایران نداشته و کارشناسان هم باید اجازه داشته باشند در این خصوص صحبت کنند. وی همچنین با نقد رفتار مدیران ایرانی گفته بود: شما گفتی به لیگ قهرمانان آسیا نمی روی ولی می روی. کُرنش هم می کنی ولی برایت تره هم خرد نمی کنند.

این صحبت های دادکان البته از سوی یکی دو کننده اعزامی ایران به مالزی بی جواب نماند و حتی عنوان شد که دادکان هیچ سمتی در AFC ندارد ولی امروز که تشت رسوایی فوتبال ایران دوباره از بام کنفدراسیون آسیا بر زمین افتاده است، می توان متوجه شد اظهارات کارشناسان بی جهت نبوده است؛ آنهم در ساعاتی که مدیران باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حاضر به پاسخگویی در این ارتباط نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 439

به "تَره ای که AFC هم برایمان خرد نکرد، در انتظار واکنش تیم اعزامی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تَره ای که AFC هم برایمان خرد نکرد، در انتظار واکنش تیم اعزامی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید