بی توجهی کاربران به حفاظت از حریم شخصی در اپلیکیشن های تلفن همراه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، نتایج یک آنالیز نشان می دهد 40 درصد از کاربران اپلیکیشن های اجتماعی، اطلاعات شخصی خود را در محیط این برنامه ها به اشتراک می گذارند.

بی توجهی کاربران به حفاظت از حریم شخصی در اپلیکیشن های تلفن همراه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، 66 درصد از زنان کاربر اپلیکیشن های اجتماعی که برای آشنایی با دیگر افراد و دوست یابی مورد استفاده قرار می گیرند، می گویند احساس می نمایند افراد فعال در برنامه های یادشده قابل اعتماد هستند و این در حالی است که این اعتماد بی پایه می تواند امنیت افراد یادشده را به طور جدی به خطر بیندازد.

همچنین 63 درصد از افرادی که از سال 2000 به این سو متولد شده اند نیز گفته اند برای افشای اطلاعات خصوصی خود در محیط اپلیکیشن های مذکور اقدام می نمایند.

آنالیز یادشده که توسط موسسه نورتون لایف لاک صورت گرفته، نشان می دهد دانش عمومی در خصوص خطرات استفاده از اپلیکیشن های همراه و امکان افشای اطلاعات به وسیله آنها پایین است و باید در این زمینه اطلاع رسانی های بیشتری انجام گردد.

همین تحقیق که در هند صورت گرفته نشان می دهد 55 درصد از ساکنان شهرهای بزرگ در این کشور از اپلیکیشن های مذکور به طور جدی برای آشنایی با افراد غریبه استفاده می نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 470

به "بی توجهی کاربران به حفاظت از حریم شخصی در اپلیکیشن های تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی کاربران به حفاظت از حریم شخصی در اپلیکیشن های تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید