ببینید ، ایگواناهای فلوریدا نمرده اند، آنها فقط از سرما یخ زده اند!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در میان طوفان زمستانی که ایالات متحده را درنوردیده، ایگواناها پس از سقوط از درختانی که در آن زندگی می نمایند، در خیابان های فلوریدا روی زمین افتاده و بی حرکت مانده اند.

ببینید ، ایگواناهای فلوریدا نمرده اند، آنها فقط از سرما یخ زده اند!

ایگواناها نمرده اند آن ها فقط به علت سرمای شدید هوا دچار یخ زدگی شده اند و اگر به حال خود رها شوند پس از افزایش مجدد دما، از انجماد خارج می شوند.

ویلیام کرن، پروفسور و کارشناس خزندگان در دانشگاه فلوریدا، به نیوزویک گفت: ایگواناها خونسرد هستند و بدون خورشید که گرمای بدن آن ها را فراهم می نماید، بی حس شده و قادر به حرکت نیستند.

در نتیجه، ایگواناها کنترل خود را از دست می دهند و از درختانی که آن ها را خانه می نامند، سقوط می نمایند. هنگامی که هوا سرد، اما آفتابی است، خزندگان می توانند گرمای کافی از خورشید دریافت نمایند تا دمای بدن خود را افزایش دهند. اما وقتی هوا ابری است، این می تواند بسیار سخت تر باشد.

کرن گفت: در ژانویه 2010 ما یک هفته سرمای طولانی داشتیم. تقریباً تمام هفته ابری بود و ایگواناها فرصتی برای گرم شدن نداشتند. این مجموعه شرایط غیرعادی باعث مرگ و میر گسترده ایگواناهای سبز شد.

از آن موقع تا به امروز چندین بار دمای شبانه ایگواناها را یخ زده نموده است و به علت وزش باد در هوای سرد ایگواناها از شاخه ها سقوط می نمایند.

کرن گفت که در این شرایط، یافتن ایگواناهای سرمازده روی زمین غیرعادی نیست. هنگامی که آب و هوا به حالت عادی باز می گردد، ایگواناهای افتاده می توانند بدن خود را یک بار دیگر گرم نمایند و طبق معمول به کار خود بازگردند.

او می گوید: معمولاً در روزهای پس از عبور از جبهه سرد، آفتاب گرمی داریم، بنابراین ایگواناها می توانند گرم شوند و دوباره به درختان بروند. با توجه به اینکه دمای هوا در بیشتر فلوریدا در این هفته کاهش می یابد، کرن گفت که سقوط ایگوانا احتمالاً یکی از ویژگی های این فصل است.

کرن گفت اگر یک ایگوانای منجمد پیدا کردید، بهتر است از حرکت دادن آن با دست خودداری کنید: اگر قصد ندارید آن ها را به عنوان بخشی از یک برنامه حذف گونه های مهاجم معدوم کنید، فقط آن ها را به یک نقطه آفتابی منتقل کنید.

او اضافه کرد: این می تواند خطرناک باشد، زیرا حتی یک ایگوانای بسیار آهسته می تواند دست را خراش دهد. من از دستکش های جوشکاری یا دستکش های چرمی استفاده می کنم. ممکن است از بیل نیز استفاده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1848

به "ببینید ، ایگواناهای فلوریدا نمرده اند، آنها فقط از سرما یخ زده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، ایگواناهای فلوریدا نمرده اند، آنها فقط از سرما یخ زده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید