بازار 100 میلیون نفری در آمریکا برای کالاهای صنایع دستی ایران

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران: رئیس مجمع ملی هنرمندان صنایع دستی ایران از وجود بازار 100 میلیون نفری در آمریکا و 250 میلیون نفری در چین برای کالاهای صنایع دستی ایران اطلاع داد.

بازار 100 میلیون نفری در آمریکا برای کالاهای صنایع دستی ایران

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی بروشور سه لت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

حسین بختیاری در گفت گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در زمینه صادرات صنایع دستی با توجه به فضای جدید پس از تحریم و پتانسیل موجود در کشور ما گفت: خوشبختانه اتفاقی که در یک سال اخیر در حوزه بازرگانی صنایع دستی افتاده است، وجود یک مدیر توانمند و باانگیزه با وجود کمبود امکانات در عرصه معاونت بازرگانی صنایع دستی است.

وی اضافه نمود: درباره کشورهای هدف، بر اساس مطالعه ای که داریم، امریکا بازار حداقل 100 میلیون نفری برای کالاهای صنایع دستی ایران دارد؛ همچنین چین بازار 250 میلیون نفری برای کالاهای صنایع دستی ایران دارد و در این کشور بیش از 250 میلیون نفر فرد متمول پولدار اهل تجملات داریم که اینها سرمایه های خوبی برای بهره برداری هستند.

رئیس مجمع ملی هنرمندان صنایع دستی ایران اضافه نمود: در اروپا عموماً بازار صنایع دستی ایران خیلی خوب است، چرا که اقبال عمومی از آن بسیار بالاست و در کشورهای منطقه مثل مصر، لبنان، عراق، امارات، قطر و کویت نیز ظرفیت های خوبی برای ارائه صنایع دستی ایران است و آنها استقبال می نمایند، چون نیازشان را هم به واسطه وابستگی های خوب فرهنگی که وجود دارد، می دانیم و ارتباطات خوبی در این زمینه وجود دارد، به طوری که همین الان هم صادرات به این کشورها انجام می گردد، ولی مقدارشان کم است.

بختیاری ادامه داد: ما همه باید کوشش کنیم که در این زمینه به خوبی کار انجام و فضای فراوری مناسب، عرضه و صادرات مناسب ایجاد گردد؛ اگر این رخ داد بقیه مسائل حل خواهد شد و ارزآوری خوبی در این حوزه وجود دارد، چراکه اینها قبلا تجربه شده است.

وی اضافه نمود: صنایع دستی ما هم باکیفیت، هم با هویت و هم ماندگار است و علاقمندان زیادی دارد و چون باعشق خلق می گردد، به راحتی جاذبه ایجاد و با مخاطبش ارتباط برقرار می نماید؛ البته در این حوزه امکانات کم است و اگر فضا و امکانات داده گردد و از بخش خصوصی حمایت صورت گیرد، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 396

به "بازار 100 میلیون نفری در آمریکا برای کالاهای صنایع دستی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار 100 میلیون نفری در آمریکا برای کالاهای صنایع دستی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید