بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از پایش کامل بناهای تاریخی استان زنجان پس از بارش باران خبر داد.

بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیرارجمند امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر گفت: با توجه به بارش باران در استان بازدید مستمر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به منظور حفاظت و امنیت آثار تاریخی استان که از 45 روز گذشته آغاز شده است و خوشبختانه پس از بارش رحمت الهی، هیچگونه گزارشی مبنی بر آسیب از بناهای تاریخی تحت پوشش اداره کل در سراسر استان به ویژه پل ها، سراها، کاروانسرها، مساجد تاریخی و... دریافت نشده است.

او بیان نمود: از همان ابتدای بارشها، کارشناسان به طور دائم شرایط آثار تاریخی را کنترل و تحت نظر داشتند و پایشهای لازم را نیز انجام دادند و با توجه به آغاز بارش های فصلی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر شدت این سامانه اقدامات پیشگیرانه از بناهای تاریخی با دقت بیشتر انجام خواهد شد.

ارجمند گفت: مراحل پایش آثار تاریخی استان و گزارشگیری از عوامل میراث فرهنگی در سطح استان همچنان در حال انجام است.

او اضافه نمود: خوشبختانه کلیه محوطههای تاریخی در سلامت به سر می برند و آماده برای بازگشایی به روی گردشگران بعد از پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا و وزارت میراث فرهنگی هستند تا گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی بتوانند بازدیدی مفرح و متفاوت را در آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان تجربه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان یادآور شد: صیانت و نگهداری از بنا های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن ها از اولویت های این اداره کل به عنوان متولی حفاظت از این آثار به شمار می رود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 656

به "بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید