انصارالله به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است، لزوم بازگشت فوری ریاض به پای میز مذاکرات

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک روزنامه فرامنطقه ای با بیان اینکه انصارالله یمن به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است، نوشت: پیامی که موشک های انصارالله به ریاض منتقل کردند این است که باید فوری به پای میز مذاکرات بازگردند.

انصارالله به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است، لزوم بازگشت فوری ریاض به پای میز مذاکرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در گزارشی نوشت: بارزترین پیامی که می توان از زیر آوار نقاطی که از طریق موشک های بالستیک و پهپادهای گسیل شده حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) در خاک عربستان هدف نهاده شد، این است که این جنبش به یک قدرت نظامی منطقه ای تبدیل شده است که با توجه با افزایش نیروهایشان باید مورد توجه قرار بگیرند. نه تنها به دلیل اینکه توان تهاجمی شان افزایش یافته، بلکه به این دلیل که موشک هایشان نقطه زن هستند و مهم تر اینکه رهبری سیاسی قادر است در برابر هر حمله ائتلاف سعودی و هواپیماهایش به یمن تصمیمات قاطع انتقام جویانه بگیرد.

وزارت دفاع و اطلاعات عربستان هدف حملات مقاومت یمن نهاده شدند

طبق این گزارش، نظرات متفاوتی درباره حجم خسارت های وارد شده به عربستان در چارچوب عملیات عظیم موازنه بازدارندگی چهارم وجود دارد؛ چه اینکه ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی است توانسته اند همه موشک ها را هدف قرار دهند و هشت پهپاد را ساقط نمایند. در سوی مقابل، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد همه موشک ها به اهداف مدنظر اصابت کردند و پهپادها عملیات خود را با موفقیت انجام دادند.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن

همچنین انصارالله یمن تأکید کرد در این عملیات دو وزارتخانه دفاع و اطلاعات و نیز پایگاه هوایی ملک سلمان و چند نقطه نظامی در شهرهای مرزی جیران و نجران هدف نهاده شدند.

عملیات در پاسخ به محاصره ظالمانه ملت یمن انجام شد و در آن تعداد زیادی موشک بالستیک و کروز از نوع قدس و ذوالفقار و همچنین پهپاد مواضع مختلف را در عمق خاک عربستان هدف قرار دادند.

رأی الیوم می نویسد: جنگ یمن که در شروع ششمین سال خود است، تا به امروز هیچ منفعتی برای سعودی ها و کسانی که آن را به راه انداخته اند، به ویژه دولت (مستعفی) یمن نداشته است. نکته قابل تأمل اینکه اکنون نقطه مقابل سعودی ها نه حوثی ها، بلکه شورای انتقالی موقت جنوب است که ابتدا عدن را پایتخت دوم یمن معرفی کردند و حال (پس از شکست در عرصه میدانی) به دنبال معرفی پایتخت سوم می گردند!

در خاتمه گزارش آمده است: حمله موشکی اخیر که ریاض را هدف قرار داد، باید فرایند بازگشت جدی به مذاکرات را میان ائتلاف سعودی و جنبش انصارالله سرعت ببخشد تا به توافق بر سر خاتمه جنگ دست یابند. مهم ترین شرط از شروط حل وفصل بحران به رسمیت شناختن حریف و توانایی های نظامی وی و احترام گذاشتن به قدرت فرسایشی آن است که دولت (مستعفی) را با چالش جدی روبرو کرد.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 734

به "انصارالله به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است، لزوم بازگشت فوری ریاض به پای میز مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است، لزوم بازگشت فوری ریاض به پای میز مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید