افشای ابعاد تازه ای از حمله تروریستی در هاله آلمان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دادستان کل فدرال آلمان ابعاد تازه ای از حمله تروریستی در شهر هاله را فاش نموده و از برنامه های عامل حمله برای قتل عام جمعی خبر داده است.

افشای ابعاد تازه ای از حمله تروریستی در هاله آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وقوع یک تیراندازی مرگبار در روز چهارشنبه در شرق آلمان همزمان با مراسم یوم کیپور در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در شهر هاله با واکنش های همراه با بهت و حیرت مقامات آلمانی روبرو شده است. این حادثه تیراندازی دست کم دو کشته بر جای گذاشت.

بر اساس تحقیقات اجرا شده عامل حمله مرگبار هاله آلمان قصد یک کشتار جمعی را داشته است.

پیتر فرانک، دادستانی کل فدرال آلمان در سخنانی گفت که استفان. بی عامل حمله تیراندازی شهر هاله به کنیسه یهودیان آمده بود تا انسان های زیادی را بکشد. به گفته وی در کنار کشف سلاح در اتومبیل فرد مهاجم چهار کیلوگرم مواد منفجره هم یافت شده است.

بر اساس اطلاعات دادستانی کل فدرال آلمان عامل حمله مرگبار شهر هاله آلمان می خواسته با این اقدام خود تاثیرات جهانی ایجاد کند و اقداماتی را که انجام می دهد به اینترنت منتقل کند.

تحقیقات درباره این حادثه تروریستی در آلمان همچنان ادامه دارد.

به این ترتیب به نوشته نشریات آلمانی محققان این پرونده و دولت آلمان حمله در شهر هاله را یک اقدام تروریستی با انگیزه های راست افراطی دانسته اند.

کریستین لامبرشت، وزیر دادگستری آلمان راستگرایی افراطی را به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات کنونی ارزیابی کرد که دولت مشروعه باید با همه ابزار با آن مبارزه کند. به گفته وی راست گرایی افراطی در آلمان همیشه به صورت فزاینده ای خشونت آمیز و تهاجمی می گردد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم که از محل حمله تروریستی بازدید نموده بود گفت که این حمله تروریستی یک رسوایی برای کشور ما است. وی تاکید نمود که در واکنش به این حمله تروریستی می خواهد صدها صندلی شغلی دیگر در دفتر پلیس جنایی فدرال و سازمان اطلاعات داخلی این کشور ایجاد کند.

زیهوفر بیان کرد که تهدیدهای ناشی از راستگرایی افراطی و تروریسم راست افراطی بسیار بالا است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم یک روز بعد از حمله تروریستی در شهر هاله آلمان شخصا به این مسئله واکنش نشان داده و با تاکید بر اینکه او نیز مانند میلیون ها انسان دیگر درباره این جنایت حیرت زده و ناراحت شده است با بازماندگان قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.

وی تاکید نمود که دولت مشروعه باید با همه ابزار لازم علیه نفرت، خشونت و دشمنی با انسان ها اقدام کند و در این راستا نباید هیچ گونه رواداری وجود داشته باشد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم از یک روز شرآور و یک رسوایی سخن گفته و تاکید نمود که محکوم کردن چنین حمله ناجوانمردانه ای کافی نیست و کشور ما باید مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته و موضع آشکاری اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 154

به "افشای ابعاد تازه ای از حمله تروریستی در هاله آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای ابعاد تازه ای از حمله تروریستی در هاله آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید