تور هلند ارزان: صادرات گاز روسیه به هلند قطع شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، اقدام شرکت گازپروم در راستای دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام می گردد که اعلام نموده است تمامی فروش گاز طبیعی به اروپا باید به روبل پرداخت گردد. شرکت گازترای هلند (GasTerra) در واکنش به این تصمیم، بیان کرد آماده است گاز را از منابع دیگری تامین کند. لغو قرارداد فعلی برای دوره 31 مه تا اول اکتبر سال 2022 خواهد بود و شامل حدود دو میلیارد متر مکعب گاز طبیعی معادل حدود پنج درصد از مصرف هلند می گردد. شرکت گازترا جزئیات زیادی درباره خرید گاز از منابع دیگر اعلام ننموده است اما به نظر می رسد از نروژ گاز خریداری می نماید یا LNG وارد خواهد نمود.

تور هلند ارزان: صادرات گاز روسیه به هلند قطع شد

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

وزیر انرژی و اقلیم هلند گفت اثر این اقدام روسیه تقریبا هیچ است و هیچ تهدیدی برای تحویل گاز فیزیکی وجود ندارد. این به معنای آن است که مصرف نمایندگان هلندی همچنان می توانند گاز طبیعی مصرف نمایند. با این حال به نظر می رسد وزیر هلندی کوشش نموده است نگرانی از کمبود فزاینده گاز در بازار را رد کند و مانع ایجاد فشارهای تورمی گردد زیرا قیمت عمده فروشی گاز به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد نمود. در نتیجه، مصرف نمایندگان هلندی شاهد افزایش قبوض انرژی خواهند بود. بر اساس قانون هلند، در شرایط کمبود انرژی مانند بحران گازی جاری، کاهش حجم عرضه ابتدا در صنایع انرژی بر اتفاق می افتد و قیمت ها در بازاری که هم اکنون با مسائل زنجیره تامین دست و پنجه نرم می نماید، بالاتر خواهد رفت.

دیدگاه دولت هلند و گازترا این است که اقدام گازپروم در قطع عرضه گاز، تاثیر بزرگی روی اقتصاد هلند نخواهد داشت و هر گونه تاثیری، موقتی خواهد بود. اقدام روسیه، بازارهای گاز اروپایی را دچار کمبود بیشتری می نماید زیرا واردنمایندگان هلندی اکنون در بازار گاز اروپایی پرازدحام، در پی منابع تامین دیگری خواهند رفت. همزمان گازپروم نشان داده است که مایل است مشتریان گاز بزرگ در شمال غربی اروپا را هدف بگیرد. اقدام برای قطع عرضه گاز به گازترا، حرکت بزرگی است زیرا ارتباطات گازی میان هلند و روسیه عمیق و از نظر استراتژیکی، بسیار خوب بوده است. به نظر می رسد رویارویی کامل با واردنمایندگان بزرگ گاز، قریب الوقوع است و سایر کشورهای اروپایی غربی باید خود را برای قطع احتمالی عرضه گاز روسیه آماده نمایند.

هلند اکنون به نمونه روشنی از استفاده روسیه از انرژی به عنوان اسلحه، تبدیل شده است. اقدام گازپروم بر مبنای ملاحظات استراتژیک پوتین است زیرا هلند یک گذرگاه اروپایی برای ذخیره سازی و زیرساخت گاز است.

موضع هلند نشان می دهد که همه واردنمایندگان به میزان واردنمایندگان آلمانی یا اتریشی منعطف نیستند. امتناع هلند از پرداخت پول گاز به روبل به وسیله مکانیزم گازپروم بانک در لوکزامبورگ، تعهد دولت هلند برای عدم تسلیم در برابر فشار پوتین را نشان می دهد. مسکو تا به امروز صادرات گاز به لهستان، فنلاند و بلغارستان را متوقف نموده است. شرکت گاز دولتی دانمارک هم روز گذشته هشدار داد گازپروم ممکن است به علت امتناع این شرکت از پرداخت پول گاز به روبل، صادرات گاز را قطع کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با اجرای برنامه فروش گاز به روبل به وسیله پوتین، مصرف نمایندگان و صنعت گاز باید مهیای پذیرش واقعیت های دشوارتری شوند. بازارهای گاز با افزایش شدید قیمتها روبرو شده اند و حجم LNG در بازار معاملات نقدی کاهش پیدا نموده است. اگر مسکو تصمیم بگیرد عرضه گاز به اروپا را به کلی متوقف کند، واردنمایندگان اروپایی واقعا جایگزینی ندارند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1699

به "تور هلند ارزان: صادرات گاز روسیه به هلند قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: صادرات گاز روسیه به هلند قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید