آمریکا صدور ویزا برای مقام های چین را محدود می نماید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر امور خارجه آمریکا از اعمال محدودیت های صدور ویزا برای مقامات حزب کمونیست چین در رابطه با اقدامات اخیر پکن در هنگ کنگ اطلاع داد.

آمریکا صدور ویزا برای مقام های چین را محدود می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده تصمیم به اعمال محدودیت هایی در زمینه صدور و ارائه ویزا به مقامات حزب کمونیست چین در مورد اقدامات اخیر پکن درباره هنگ کنگ گرفته است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مقامات کنونی و سابق دولت چین به طور مستقیم مسئول تضعیف و از بین رفتن خودمختاری هنگ کنگ بوده و به نقض حقوق بشر در مناطق شبه خودمختار چین پرداخته اند که از ورود آنها به آمریکا ممانعت به عمل می آید.

ایالات متحده در پی ارائه ی قانون جدید امنیت ملی چین در قلمرو خودمختار هنگ کنگ، این کشور را تحت فشار قرار داده است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت استعمار بریتانیا بوده است اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

نهاد ارشد قانونگذار در چین گفت اقدام به برگزاری یک نشست سه روزه در انتها ماه جاری (ژوئن) خواهد نمود که احتمال تصویب لایحه امنیت ملی برای هنگ کنگ را افزایش می دهد.

مقامات دولت چین کوشش های ایالات متحده را برای فشار آوردن به پکن به دلیل سیاست گذاری های خود در هنگ کنگ محکوم نموده اند و متعهد به انجام اقدامی تلافی جویانه در صورت ادامه مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور شده اند.

مقامات دولت چین هم چنین اعلام نموده اند که در صورت ادامه مداختلات و عبور از خط قرمز توسط ایالات متحده، از خرید محصولات کشاورزی آمریکایی که در فاز یک توافقنامه تجاری میان دو کشور قید شده است خودداری می نماید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 718

به "آمریکا صدور ویزا برای مقام های چین را محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا صدور ویزا برای مقام های چین را محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید