آماده باش ژاپن برای مقابله با خدای دریا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، گزارش ها حاکی است توفان قدرتمند هایشن (خدای دریا) در حال نزدیک شدن به جنوب غرب ژاپن است و پیش بینی می گردد این توفان روز یکشنبه یا دوشنبه به جزیره کیوشو برسد دولت ژاپن برای مقابله با این توفان هشدار سراسری صادر نموده است.

آماده باش ژاپن برای مقابله با خدای دریا

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، سازمان هواشناسی این کشور روز شنبه اظهار داشت توفان هایشن ساعت 10 بامداد شنبه به وقت ژاپن در 200 کیلومتری جنوب جزیره مینامی دایتو در اقیانوس آرام بود و این طوفان با سرعت 15 کیلومتر در ساعت در حال پیشروی به سمت غرب - شمال بود.

فشار جوی در مرکز این طوفان بسیار بالا است و در نزدیکی مرکز آن بادهایی به شدت بیش از 180 کیلومتر در ساعت و تندبادهایی تا 250 کیلومتر در ساعت وجود دارد.

انتظار می رود از شنبه تا یکشنبه بادهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت همراه با تندبادهایی با حداکثر سرعت تا 290 کیلومتر در ساعت به اوکیناوا و آمامی برسد.

سازمان هواشناسی ژاپن در خصوص بارش باران های سیل آسا در منطقه اوکیناوا و آمامی از روز شنبه تا یکشنبه و از روز یکشنبه تا دوشنبه در کیوشو هشدار داده است.

این سازمان همچنین در خصوص وزش بادهای بی سابقه، امواج بلند و بالا آمدن سطح آب دریاها هشدار داده است که امکان دارد موجب بوجود آوردن خسارات گسترده ای گردد.

وزارت زمین، زیرساخت ها، حمل و نقل و سازمان هواشناسی ژاپن با توجه به اهمیت این توفان روزهای پنجشنبه و آدینه دو بار برای رسانه های خبری ژاپن کنفرانس مطبوعاتی تشکل دادند تا مردم را از خطرات توفان مطلع نمایند.

این توفان با اندازه ای عظیم و خطرناک است که مقامات برای آن بالاترین هشدار را صادر نموده اند این هشدار در واقع اعلام شرایط اضطراری به ویژه در استان های جزیره کیوشیو است که در راستا این توفان قرار دارند و از مردم خواسته شده به صورت جدی در برابر سیل و طوفان مراقب باشند.

هشدار در خصوص این توفان در شرایطی است که روز پنجشنبه نیز در پی توفان مایساک، یک کشتی باری که از نیوزیلند به سمت چین در حرکت بود، با 43 سرنشین و بار 5800 رأس گاو زنده در آب های دریای چین شرقی ناپدید شد.

این کشتی آخرین بار روز چهارشنبه پیامی نگران نماینده را زمانی که در 185 کیلومتری غرب جزیره آمامی اوشیما ژاپن بود، ارسال نموده بود گارد ساحلی ژاپن اظهار داشت یک ملوان پس از بیش از نیم روز سرگردانی در آب نجات داده شد و در شرایط خوبی به سر می برد.

رسانه های ژاپن امروز شنبه هم گزارش کردند تا کنون دو خدمه نجات یافته اند ولی هیچ گاوی زنده یافت نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 840

به "آماده باش ژاپن برای مقابله با خدای دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش ژاپن برای مقابله با خدای دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید