شروع عملیات اجرایی ساخت واحد های نو نیروگاه طرشت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرگزاری خبرنگاران- مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت گفت: عملیات اجرایی احداث واحد های تازه نیروگاه طرشت با هدف افزایش بهره وری، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی شروع شد.

شروع عملیات اجرایی ساخت واحد های نو نیروگاه طرشت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وزارت نیرو (پاون)، آقای روح اله اسپنانی با اعلام این خبر اضافه کرد: نیروگاه طرشت در حال حاضر دارای چهار واحد بخار در مجموع به ظرفیت 40 مگاوات است که از قدمت بالایی برخوردار بوده و به همین علت دارای بهره وری کم و مصرف سوخت بالاست.

وی با تاکید بر اینکه سن بالای نیروگاه تامین قطعات مصرفی این مجموعه را دچار مشکل نموده است، ادامه داد: از طرفی سیستم خنک کن این نیروگاه هم از نوع برج تر بوده که همین مسئله موجب مصرف بالای آب در این مجموعه شده است.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت گفت: عملیات اجرایی احداث واحد های نو نیروگاه طرشت با هدف افزایش راندمان، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است؛ بر همین اساس در طرح احداث واحد های نو قرار است دو واحد بخار موجود حذف شده و بجای آن 6 واحد 9.8 مگاواتی موتور گازسوز جایگزین گردد.

اسپنانی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده این پروژه در مدت زمان حداکثر 24 ماه با استفاده از فناوری روز موتور های گازسوز در محل فعلی نیروگاه طرشت انجام خواهد شد، بعلاوه یک ایستگاه گاز نو به ظرفیت 30 هزار مترمکعب هم متناسب با ظرفیت گاز مصرفی واحد ها در محوطه نیروگاه احداث خواهد شد.

وی تاکید نمود: هم اکنون مراحل طراحی و مهندسی واحد ها و ثبت سفارش تجهیزات اصلی داخلی و خارجی شامل ترانسفورماتور ها و واحد های موتور گازسوز شروع شده و در حال پیگیری است، بعلاوه مطالعات ژئوتکنیک طرح شروع شده و حفر گمانه های دستی و ماشینی به عمق 6 تا 30 متر جهت نمونه برداری از لایه های زیرین خاک اجرا شده است.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت در خاتمه گفت: برنامه ریزی برای جمع آوری برج خنک کن واحد های یک و دو اجرا شده و پس از پیک بار تابستان سال جاری دمونتاژ آن انجام و بجای آن واحد های نو نیروگاه اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1379

به "شروع عملیات اجرایی ساخت واحد های نو نیروگاه طرشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی ساخت واحد های نو نیروگاه طرشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید