آشنایی با آداب استراحت مردم ژاپن در محل کار

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در بیشتر کشورهای دنیا، خوابیدن در محل کار پسندیده نیست و اگر کسی در محل کار خود بخوابد، این موضوع می تواند موجب اخراجش گردد. در صورتیکه در ژاپن اینگونه نیست و خوابیدن در محل کار معنای دیگری دارد. در ژاپن، خوابیدن در محل کار به معنای خستگی بسیار زیاد ناشی از کار است. بنابراین، اگر فردی را در این حالت ببینند، او را به عنوان یک فرد سخت کوش و پرکار در نظر می گیرند. با ما در مقاله آداب استراحت مردم ژاپن در محل کار همراه شوید تا شما را با هنر ژاپنی خوابیدن در محل کار و خوابیدن به سبک ژاپنی ها آشنا کنیم.

آشنایی با آداب استراحت مردم ژاپن در محل کار

استراحت در محل کار در ژاپن امری طبیعی است

ژاپن در مقایسه با سایر کشورهای دنیا یکی از کم خواب ترین کشورها بشمار می آید بطوریکه هر شهروند ژاپنی در یک شبانه روز چیزی حدود 6 ساعت و 35 دقیقه می خوابد و بقیه ساعات را مشغول کار است. اگر در کشور ژاپن افرادی را ببینید که در حال چرت زدن هستند یا حتی در محل کارشان خوابیده اند، موضوع عجیبی نیست. حتی، در بسیاری از مکانهای دیگر مانند کتابخانه ها، کافی شاپ ها، فروشگاه ها و بعضی اماکن عمومی نیز می توانید شهروندانی را ببینید که خوابشان برده یا از شدت خستگی چرت می زنند. برای این افراد یعنی افرادی که در محل کار خود حاضر هستند اما خوابشان برده است، از کلمه اینموری استفاده می نمایند.

ریشه تاریخی خوابیدن مردم ژاپن در محل کار

یکی از افرادی که درباره هنر ژاپنی خوابیدن در محل کار تحقیقات بسیار زیادی را انجام داده، دکتر بریگیت استگر است. طبق گفته های استگر، در 1980 مردم ژاپن با بحرانی تحت عنوان اقتصاد حبابی روبرو بودند و برای به جلو بردن زندگی خود در این شرایط، ناچار شدند تا ساعتهای طولانی را کار نمایند. مردم ژاپن حتی وقت استراحت خود را نیز با کار کردن پر می کردند. در آن دوره، دانش آموزان نیز ساعاتی از شب را به کار کردن اختصاص می دادند و در مدرسه می خوابیدند. شاید به همین دلیل است که مردم ژاپن به عنوان افرادی زحمتکش و بسیار کوشا شناخته شده اند.

بنابر گفته استگر پیرامون خوابیدن به سبک ژاپنی ها، قوانین مختلفی برای اینموری بودن بچشم می خورند. به عنوان مثال، اگر بتازگی در یک شرکت فعالیت خود را شروع نموده اید، باید با فعالیت زیاد و سخت کوش بودن خودی نشان دهید و در این مدت، نمی توانید در محل کار خود بخوابید و استراحت کنید. اما اگر سن شما بالاتر از 40 یا 50 سال باشد و کاری که در حال اجرا آن هستید در تخصص شما نباشد، در این صورت استراحت یا خواب در محل کار یا وسط انجام دادن کار مورد نظر اشکالی ندارد.

موضوع دیگر این است که اگر کسی در محل کار خود می خوابد یا در حال استراحت است، باید این آمادگی را داشته باشد که در صورت لزوم، بسیار سریع به شرایطی که قبل از استراحت در آن قرار داشته، برشود و وظیفه خود را انجام دهد. در واقع، فرد باید بدن خود را بگونه ای قرار دهد که انگار خواب نیست. به عنوان مثال، اگر فردی در یک جلسه خوابش می آید و میخواهد که لحظاتی را بخوابد، باید طوری این کار را انجام دهد که انگار خواب نیست.

اهمیت خوابیدن های کوتاه مدت

خواب های عصرانه و استراحت های کوتاه مدت بسیار مهم هستند و حتی می توانند موجب انرژی زیادی شوند. در واقع، وقتی فرد مدتی را استراحت می نماید، بعد از آن انرژی او بیشتر می شود و سرحال تر است و بهتر از پس انجام کارها بر می آید. در بسیاری از کمپانی های معروف، محل هایی را برای خواب کارکنان در نظر گرفته اند تا بتوانند لحظاتی را در این اتاقها استراحت نمایند تا انرژی از دست رفته را مجدد بدست آورده و خستگی رفع شود.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1641

به "آشنایی با آداب استراحت مردم ژاپن در محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آداب استراحت مردم ژاپن در محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید