6 کار که سامسونگ در سال 2021 باید انجام دهد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سامسونگ یکی از مهم ترین شرکت های اکوسیستم اندروید محسوب می گردد که به طور مرتب محصولات جذابی را راهی بازار می نماید. این شرکت طی ماه­های اخیر تا حد زیادی بر ساخت گوشی های تاشو تمرکز نموده و همچنین باید مقام خود را به عنوان عظیم ترین سازنده گوشی در دنیا حفظ کند. سامسونگ در سال 2020 عملکرد خیلی خوبی داشت ولی در این میان می تواند کارهایی را برای بهبود محصولات خود انجام دهد. به همین خاطر در ادامه به 6 کاری که سامسونگ باید در سال 2021 انجام دهد، می پردازیم.

6 کار که سامسونگ در سال 2021 باید انجام دهد

1. استفاده از شیشه محافظ بهتر برای گوشی های تاشو

در طول چند ماه گذشته، خبرهای زیادی در خصوص تصمیم سامسونگ مبنی بر کنار گذاشتن گوشی های سری نوت در سال 2021 منتشر شده است. این شایعه تقریباً هر سال مطرح می گردد اما به نظر می رسد سال جاری تحقق پیدا می نماید.

به جای گلکسی نوت، سامسونگ قرار است پشتیبانی از قلم S Pen را برای تعدادی از گوشی های خود مانند گلکسی S21 اولترا و گلکسی زد فولد 3 عملی کند. پشتیبانی گوشی های تاشو سامسونگ از قلم S Pen ایده جذابی محسوب می گردد ولی سامسونگ برای تجربه کاربری مناسب، باید دوام شیشه محافظ نمایشگر این گوشی ها موسوم به شیشه فوق نازک (UTG) را افزایش دهد.

اگرچه شیشه UTG استفاده شده برای گلکسی زد فولد 2 بسیار بهتر از محافظ پلاستیکی گلکسی فولد است، اما همچنان با دوام نمایشگرهای گوشی های معمولی فاصله زیادی دارد. اگر سامسونگ می خواهد کاربران گلکسی زد فولد 3 را به استفاده از قلم S Pen تشویق کند، پس باید با بهبود دوام شیشه محافظ این گوشی تا حد زیادی از بروز خط و خش جلوگیری کند.

2. ارائه یک رقیب حقیقی برای پیکسل 4a

یکی از بهترین محصولات سامسونگ در سال 2020 گوشی گلکسی اس 20 فن ادیشن است. این گوشی تقریبا 90 درصد از تجربه کاربری سری گلکسی اس 20 را با قیمت بسیار پایین تر ارائه می دهد ولی در نهایت به دلیل داشتن قیمت حدوداً 700 دلاری، یک گوشی ارزان قیمت محسوب نمی گردد. در سال 2020 گوشی های مقرون به صرفه جذابی مانند پیکسل 4a راهی بازار شدند و سامسونگ در سال 2021 باید بخشی از این بازار را از آن خود کند.

البته می دانیم سامسونگ با عرضه گوشی هایی مانند گلکسی A71 و A51 توجهات زیادی را جلب نموده، اما هیچ کدام از آن ها نتوانسته اند مهم ترین ویژگی های جذاب پیکسل 4a را ارائه نمایند. روی هم رفته امیدواریم سامسونگ در سال 2021 گوشی 300 تا 400 دلاری جمع وجوری را معرفی کند که مجهز به دوربین باکیفیت باشد و از نظر سخت افزاری هم حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. گوگل دو طی دو سال این کار را برای پیکسل 3a و 4a انجام داده و وقت آن رسیده که سامسونگ هم چنین کاری را انجام دهد.

سامسونگ می تواند مطابق معمول به ساخت گوشی های غول پیکر ادامه دهد، اما در سال آینده میلادی باید حداقل یک گوشی جمع وجور جذاب را به دست کاربران برساند.

3. تمرکز بیشتر بر روی پایداری زیست محیطی

مفهوم پایداری یا پایایی زیست محیطی به کارهایی اشاره دارد که با ادامه فرایند حیات و اکوسیستم های طبیعی در ستیز قرار ندارد. اگر پیگیر محصولات جدید اپل و گوگل بوده باشید، احتمالا می دانید که این دو شرکت تمرکز خود را برای مفهوم پایداری زیست محیطی افزایش داده اند. بسیاری از قطعات آیفون 12 از مواد بازیافتی ساخته شده اند، اسپیکر هوشمند Google Nest Audio به طور کامل با بطری های پلاستیکی بازیافتی فراوری شده و هر دو شرکت در این زمینه حفظ محیط زیست کارهای مختلفی را انجام می دهند.

سامسونگ هم برای بهبود پایداری زیست محیطی محصولات خود کارهایی را انجام داده اما این اقدامات به پای کوشش های شرکت های رقیب نمی رسد. سامسونگ در سال 2021 باید جدیت خود را در این زمینه نشان دهد و فقط به کارهای محدود و حاشیه ای بسنده نکند.

4. کنار گذاشتن نمایشگرهای خمیده

گوشی های سری گلکسی اس 20 اگرچه از نظر فنی از نمایشگر خمیده بهره می برند، ولی این خمیدگی بسیار محدود است. از طرف دیگر، گوشی های گلکسی اس 20 فن ادیشن و گلکسی نوت 20 از نمایشگرهای تخت استفاده می نمایند ولی نوت 20 اولترا مبتنی بر نمایشگر دارای خمیدگی محسوس است.

همین خمیدگی زیاد نمایشگر گلکسی نوت 20 اولترا به نظر بسیاری از کاربران به یکی از معایب نوت 20 اولترا بدل شده است. روی هم رفته بخش بزرگی از کاربران علاقه ای به استفاده از نمایشگرهای خمیده ندارند و سامسونگ یک بار برای همواره باید این نوع نمایشگرها را کنار بگذارد.

طبق اطلاعات فاش شده، گوشی های گلکسی S21 و S21 پلاس مجهز به نمایشگر تخت هستند و فقط نمایشگر مدل اولترا از مقداری خمیدگی محدود بهره می برد. همچنین برای بهبود دوام نمایشگر گوشی های تاشو سامسونگ، در لبه های آن ها خمیدگی دیده نمی گردد و برای نسل بعدی این گوشی ها هم به احتمال زیاد این رویکرد تکرار خواهد شد. روی هم رفته به نظر می رسد هیچ کدام از گوشی های مهم سامسونگ در سال 2021 با نمایشگر مبتنی خمیدگی محسوس عرضه نخواهند شد.

5. عرضه کروم بوک قدرتمند ارزان قیمت

در سال 2018 سامسونگ محصولی به نام کروم بوک پلاس V2 را عرضه کرد که به یکی از بهترین کروم بوک های آن سال تبدیل شد. این محصول به لطف داشتن بدنه جذاب، نمایشگر عالی، عملکرد خیلی خوب و البته قیمت 499 دلاری توانست سروصدای زیادی راه بیندازد.

اما سامسونگ هنوز یک جانشین شایسته برای کروم بوک موردنظر عرضه ننموده است. این شرکت در اوایل 2020 از گلکسی کروم بوک رونمایی کرد که علی رغم داشتن ویژگی های جذاب، به دلیل قیمت 1000 دلاری اش یک کروم بوک بسیار گران قیمت محسوب می گردد. روی هم رفته در بسیاری از کشورها، کاربران به جای خرید لپ تاپ های ویندوزی و مک بوک ها ترجیح می دهند از بین کروم بوک ها دست به انتخاب بزنند که معمولا قیمت بسیار مناسب تری دارند.

اگرچه در سال 2021 با فروکش کردن بحران کرونا و بازگشت میلیون ها نفر به محل کار خود، فروش کروم بوک ها پایین می آید ولی همچنان میلیون ها نفر به خرید کروم بوک ها علاقه دارند و سامسونگ با عرضه یک کروم بوک جذاب مقرون به صرفه می تواند توجه آن ها را جلب کند.

6. ارائه سه سال آپدیت اندروید برای گوشی های بیشتر

طی سال های گذشته سامسونگ از جمله شرکت هایی بود که به دلیل عملکرد ضعیف در زمینه آپدیت اندروید گوشی های خود مورد انتقاد قرار می گرفت. اما سامسونگ در سال 2020 اعلام نمود که تعداد زیادی از گوشی ها و تبلت های این شرکت به مدت 3 سال از آپدیت اصلی اندروید بهره مند خواهند شد.

در فهرست گوشی های مشمول این طرح، تعداد زیادی گوشی پرچم دار و میان رده دیده می گردد. اما در این میان باید به جای خالی بسیاری از گوشی های پایین رده سامسونگ اشاره کنیم. به همین خاطر بسیاری از گوشی های سری گلکسی M، گلکسی F و گوشی هایی مانند A21s و A31 از این طرح سامسونگ بهره مند نمی شوند.

سامسونگ به طور غیر مستقیم به کاربران اعلام نموده که اگر می خواهند از پشتیبانی بلندمدت نرم افزاری بهره مند شوند، باید گوشی های میان رده و پرچم دار را خریداری نمایند. اما سامسونگ باید به کاربرانی که توان اقتصادی زیادی ندارند و به ناچار گوشی های پایین رده می خرند نیز توجه کند و به روزرسانی طولانی مدت آن ها را امکان پذیر کند.

  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1046

به "6 کار که سامسونگ در سال 2021 باید انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کار که سامسونگ در سال 2021 باید انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید