10 روش مهم و کاربردی برای اینکه هزینه های سفرتان حداقل گردد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، می توانید بلیت مراکز تفریحی را از قبل رزرو کنید. بدین ترتیب می دانید هزینه موارد تفریحی تان چقدر خواهد بود. با مراجعه به سایت های مراکز تفریحی شهری که می خواهید به آن سفر کنید، روش رزرو بلیت آن مراکز را متوجه خواهید شد.

10 روش مهم و کاربردی برای اینکه هزینه های سفرتان حداقل گردد

همواره مسافرت و سفر رفتن هزینه بر است، اما اگر دوست دارید سفر بروید و به علت شرایط مالی فعلی نگران هزینه هایش هستید، با ترفندهایی می توانید از مخارج سفرتان بکاهید.

به گزارش خبرآنلاین، برای اینکه بتوانید حداقل چند روزی سفر بروید و از تعطیلات نوروزی لذت ببرید، باید روش های صرفه جویی را بیاموزید. در ادامه به بعضی از این موارد اشاره نموده ایم:

1. مقصد مقرون به صرفهی را در نظر بگیرید

بعضی از نقاط گردشگری بسیار شلوغ و پرجمعیت اند و به همین علت معمولا گران تر از نقاط دیگر هستند. بنابراین اگر می خواهید سفری مقرون به صرفه قیمت داشته باشید، مقصدهایی را در نظر بگیرید که خلوت و مقرون به صرفه تر هستند. بعلاوه محل اقامت تان را از قبل رزرو کنید. بدین ترتیب می توانید مکانی مقرون به صرفه تر برای اقامت بیابید. البته بیشتر شهرها، علاوه بر هتل، مسافرخانه های معمولی دارند یا یکسری از خانه، ویلا و اقامتگاه های سنتی وجود دارد که زیر نظر سازمان گردشگری، در ایام تعطیل اقامتگاه های خود را با هزینه کمتر در اختیار گردشگران قرار می دهند.

درضمن بعضی از شهرها، اتاق هایی از منزل مسکونی و یا مدرسه ها را به گردشگرها اجاره می دهند و هزینه به نسبت مقرون به صرفه تری دریافت می نمایند. این مورد را هم می توانید در نظر بگیرید.

به طورکلی برای پایین آوردن هزینه های اقامت تان، هرگز به هتل نروید.

2. هفته بعد از تعطیلات نوروز به سفر بروید

اگر از نظر هزینه در مضیقه هستید، می توانید هفته سوم یا چهارم فروردین به مسافرت بروید. در این روزها معمولا قیمت محل اقامت و مکان های سرگرمیی کمتر می گردد. اگر شاغل هستید می توانید از مرخصی های سالانه تان بهره ببرید و در روزهای غیرتعطیل رسمی به سفر بروید تا در هزینه هایتان صرفه جویی گردد.

3. هزینه های روزمره سفرتان را درنظر بگیرید

اگر می خواهید هنگام سفر در رستوران غذا بخورید، پیش از سفر، با آنالیز منوهای احتمالی انواع غذاها هزینه خورد و خوراک تان را در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، خودتان غذا بپزید. درضمن خوراکی های کم هزینه در نظر بگیرید. یک جستجوی ساده در فروشگاه های مواد غذایی می تواند ایده های خوبی برای تهیه غذاهای مقرون به صرفه قیمت به شما بدهد. درضمن استفاده از خوراکی های فصل، موجب صرفه جویی در هزینه هایتان می گردد.

بعلاوه می توانید بلیت مراکز سرگرمیی را از قبل رزرو کنید. بدین ترتیب می دانید هزینه موارد سرگرمیی تان چقدر خواهد بود. با مراجعه به سایت های مراکز سرگرمیی شهری که می خواهید به آن سفر کنید، روش رزرو بلیت آن مراکز را متوجه خواهید شد.

4. هزینه های سفرتان را تخمین بزنید

اکنون با توجه به مقصدی که انتخاب نموده اید و هزینه های روزانه تان، اندازه بودجه ای را که برای این چند روز احتیاج دارید، تخمین بزنید. بدین ترتیب می دانید که چند روز می توانید در سفر بمانید یا چه زمانی باید بازگردید. درضمن آنالیز کنید که از کدام هزینه ها می توانید کم کنید. مثلا، سعی کنید در خانه بیشتر غذا بخورید و کمتر به رستوران بروید. درضمن هزینه های پیشامدهای غیرمنتظره را هم در نظر داشته باشید.

5. نوع حمل ونقل تان را انتخاب کنید

اگر می خواهید با هزینه کمتری سفر کنید و البته خودتان خودروی شخصی ندارید، برترین وسیله، اتوبوس های مسافرتی است. هزینه هواپیما معمولا گران تمام می گردد. ولی سفر با اتوبوس، اگرچه زمان رفت وآمدتان را طولانی تر می نماید، کم هزینه تر است.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، بستن چمدان سبک برای سفر است. اگر با اتوبوس مسافربری بخواهید سفر کنید، چمدان های سنگین، برایتان هزینه بر خواهد بود. اگر هم بخواهید با خودروی شخصی تان به مسافرت بروید، مصرف بنزین و در نتیجه هزینه هایتان بالا می رود.

درضمن می توانید به جای آخر هفته، اواسط هفته سفر بروید تا از تمام هزینه های مربوط به حمل ونقل، محل اقامت و حتی مراکز سرگرمیی تان کم گردد.

6. گروهی سفر کنید

یک روش دیگر برای کاهش هزینه های اقامتگاه در مقصدتان، گروهی و با چند خانواده سفر کردن است. بدین ترتیب می توانید اقامتگاهی را اجاره نموده و اجاره و هزینه های خورد و خوراک تان را بین خود تقسیم کنید.

7. به خانه فامیل یا دوستان تان بروید

اگر در شهری که به آنجا می روید، دوست و فامیل دارید، می توانید به منزل آنها بروید. بدین ترتیب هزینه اقامت تان حذف می گردد. البته پیش از رفتن باید با خانواده یا دوستان خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که می توانید به منزل آنها بروید و اینکه آنها خودشان برنامه دیگری نداشته باشند. البته برای اینکه به میزبان فشار نیاید، هزینه های خورد و خوراک روزانه آن چند روز اقامت تان را خودتان تقبل و حتی در آماده سازی آنها یاری کنید.

درضمن یادتان باشد در آینده هم باید پذیرای آنها در منزل خود باشید.

8. از سرگرمی های مقرون به صرفه قیمت استقبال کنید

طبیعت گردی یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های سرگرمیی است که موقع سفر می توانید از آن استقبال کنید. به جای اینکه به مراکز سرگرمیی گران قیمت بروید، از طبیعت، مانند پیاده روی در کوه، چادر زدن در یک فضای سرسبز یا ماهیگیری در مکان های مجاز لذت ببرید.

9. در مقصد از حمل ونقل عمومی بهره ببرید

اگر بدون خودروی شخصی به مسافرت می روید، استفاده از سرویس حمل ونقل عمومی، یکی دیگر از روش های کاهش هزینه است. تا جایی که می توانید از تاکسی استفاده نکنید. استفاده از اتوبوس های شهری برای کاهش هزینه ها برترین انتخاب است.

10. مراقب خریدهایتان باشید

وقتی با استفاده از کارت های اعتباری تان خرید می کنید، کمتر متوجه هزینه ای که صرف نموده اید، می شوید. بنابراین یا نقدی خرید کنید یا اگر امکان این کار وجود ندارد، هر خریدی که انجام می دهید، هزینه آن را در دفترچه ای یادداشت کنید تا متوجه هزینه هایی که هنگام سفر انجام می دهید، باشید.

چند نکته:

اگر در شهری که به آن سفر نموده اید برای غذا به رستوران می روید، پیش از سفارش غذا حتما قیمت ها را آنالیز کنید. درضمن به رستوران هایی که گران نیستند، بروید.

پیش از حرکت، موارد ایمنی را حتما در نظر داشته باشید و اگر دارویی باید مصرف کنید، از قبل آن را از داروخانه خریداری کنید. درضمن دفترچه بیمه درمانی تان را (اگر دارید) همراه خود ببرید تا در صورت بیماری احتمالی بتوانید از هزینه های دولتی بهره مند شوید.

منابع:

wikihow

weareglobaltravellers

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1869

به "10 روش مهم و کاربردی برای اینکه هزینه های سفرتان حداقل گردد" امتیاز دهید

4 کاربر به "10 روش مهم و کاربردی برای اینکه هزینه های سفرتان حداقل گردد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش مهم و کاربردی برای اینکه هزینه های سفرتان حداقل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید