کلیسای سیستین در واتیکان، موزه نقاشی های میکل آنژ

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، واتیکان در گوشه ای از شهر رم ایتالیا کشوری مستقل است که رنگ و بوی مذهب و مسیحیت می دهد. در اینجا کلیساهای زیادی وجود دارد که یکی از آن ها کلیسای سیستین است کلیسایی که نقاشی های برجسته اش گردشگران زیادی را به بازدید از این کلیسا می کشاند. برای آشنایی بیشتر با کلیسای سیستین در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کلیسای سیستین در واتیکان، موزه نقاشی های میکل آنژ

کلیسای سیستین (Sistine Chapel) کلیسایی است که در کاخ رسالت، اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان سیتی واقع شده است. در مکان این کلیسا در ابتدا کلیسایی قرون وسطایی به اسم کاپلا مگنا قرار داشت که محل اجتماع پاپ ها بود. بعد از اینکه یکی از پاپ ها به نام سیکتوس چهارم در سال های 1477 تا 1480 آن کلیسا را مرمت کرد نام کلیسا به افتخار این پاپ به کلیسای سیستین تغییر کرد. از آن موقع تا به حال این کلیسا هم مکان مذهبی و هم جایی برای مراسم تشریفاتی شده و امروز مراسم انتخاب پاپ جدید در این کلیسا انجام می گردد. شهرت کلیسای سیستین بیشتر به دلیل نقاشی های دیواری اش که قسمت های داخلی و به ویژه سقف آن را به زیبایی مزین نموده است.

در مدت حکومت پاپ سیکتوس چهارم گروهی از نقاشان رنوسانسی به کلیسا آورده شدند تا در جای جای آن یک سری نقاشی دیواری به تصویر بکشند این نقاشی ها در سال 1482 به خاتمه رسید و سال بعد کلیسا متبرک و به مریم مقدس اختصاص پیدا کرد. در سال 1508 در دوره پاپ ژولیوس دوم نقاش معروف میکل آنژ سقف کلیسا را نقاشی کرد، پروژه ای که هنر غربی را متحول و به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای هنری تمدن انسانی شناخته می گردد. بعدها میکل آنژ دوباره به این کلیسا رفت و فرسکوی مذهبی داوری نهایی را در سال های 1535 تا 1541 بر محراب کلیسای سیستین نقاشی کرد. در طول این 500 سال شهرت نقاشی های میکل آنژ گردشگران زیادی را به کلیسای سیستین جذب می نماید تا این نقاشی های بینظیر را از نزدیک ببینند. نقاشی هایی که در این کلیسا کشیده شده شما را با دنیای مفاهیم و الهام آشنا می نماید و به هر طرف که نگاه می کنید انگار حقایق دین و ایمان با شما صحبت می نمایند. این نقاشی ها در سال های 1979 تا 1999 کاملا مرمت شدند و می توانید برای دیدن آن ها هر روز از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر به این کلیسای تاریخی بروید.

دیدن از این نقاشی های تماشایی به تنهایی می تواند وادارتان کند تا سری به کلیسای سیستین بزنید. بر روی دیوار و سقف این کلیسا 300 نقش مختلف را در مساحت 2500 متر مربعی می بینید نقاشی هایی که دیدن جزئیات زیبایی آن ها به ساعت ها زمان احتیاج دارد. در داخل کلیسا شبستانی هست که 12 پنجره دارد و کف آن با سنگ مرمری چند رنگ پوشانده است. نمای بیرونی کلیسا یک ساختمان بزرگ مستطیلی شکل است که مثل دیگر کلیساهای ایتالیایی قرون وسطی و رنوسانس تزئینات معماری چندانی ندارد و راهروها و درهای ورودی اش ساده و بی تجمل هستند به طوری که با دیدن نمای بیرونی کلیسا شاید باور نکنید که یکی از زیباترین موزه های نقاشی در این کلیسا به نمایش درآمده است. فضای داخلی سه طبقه دارد که در طبقه اولش پنچره های ساده ای قرار گرفته و یک در ورودی آن را به فضای خارجی کلیسا مرتبط می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 234

به "کلیسای سیستین در واتیکان، موزه نقاشی های میکل آنژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای سیستین در واتیکان، موزه نقاشی های میکل آنژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید