انتها کار ایرانی ها با 11 مدال رنگارنگ

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، سومین دوره رقابتهای تکواندو بین المللی فجیره امارات روز پنجشنبه با حضور بیش از 500 تکواندوکار از 50 کشور دنیا در سه رده سنی شروع شد که تیم ملی ایران در بخش مردان، با 16 تکواندوکار به میدان رفت و با 11 مدال طلا، نقره و برنز به کار خود انتها داد.

انتها کار ایرانی ها با 11 مدال رنگارنگ

امروز شنبه در روز خاتمهی این مسابقات، تیم ملی ایران توسط بهنام اسبقی، مهدی خدابخش و سجاد مردانی به 3 مدال طلا و توسط محمد باقری معتمد و مرتضی شیری به دو مدال نقره دست پیدا کرد.

مهدی خدابخشی در وزن 87- کیلوگرم با فزونی مقابل عبدالعزیز از کویت و دافدو ساندز از نیوزیلند راهی بازی خاتمهی شد و در جدال برای کسب مدال طلا جوردن استورات از کانادا را پیش رو داشت که در خاتمه 3 راند مبارزه 9 بر 2 به فزونی دست پیدا کند و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

مبارزه نهایی وزن 87+ کیلوگرم یک فینال تمام ایرانی بود. سجاد مردانی که با شکست برابر مرتضی شیری حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داده بود، این بار در فینال مسابقات بین المللی امارات 8 بر 3 وی را شکست داد و طلا گرفت. مردانی پیش از این مبارزه قزاقستان و بلاروس را از پیش رو برداشته بود و شیری هم با پیروزی برابر تکواندوکاران تاجیکستان و آلمان راهی بازی خاتمهی شده بود.

اما دیدار نهایی وزن 68- کیلوگرم هم یک مبارزه ایرانی بود. محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی که مدعی حضور در مسابقات جهانی 2015 روسیه هستند، با شکست رقبای خود راهی بازی خاتمهی این وزن شدند. معتمد ابتدا حریف هلندی را 9 بر 3 و سپس نماینده کره جنوبی را 10 بر 8 شکست داد و به نیمه نهایی رسید و در این مرحله هم تکواندوکاری از سنگال را 6 بر 3 شکست داد و راهی فینال شد.

از آنسوی جدول بهنام اسبقی حریفانی از نیجریه و کانادا به نیمه نهایی رسید و در این هم تکواندوکاری از بلژیک را 4 بر یک از پیش رو برداشت و به دیدار خاتمهی و مبارزه با معتمد رسید. دیدار دو نماینده کشورمان در خاتمه 10 بر 7 به سود اسبقی به خاتمه رسید تا اسبقی طلا و معتمد به مدال نقره دست پیدا نمایند.

بنابراین تیم ملی ایران توسط فرزان آشورزاده، بهنام اسبقی، علیرضا نصر، مهدی خدابخش و سجاد مردانی 5 مدال طلا، محمد باقری معتمد، مسعود حجی زواره، هادی مستعان، فرزاد عبداللهی و مرتضی شیری 5 مدال نقره و ابوالفضل یعقوبی یک مدال برنز کسب نموده است.

تورنمنت بین المللی فجیره امارات G1 بود و به نفر اول 10 امتیاز، نفر دوم 6 امتیاز و نفرات سوم 3.6 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2016 تعلق گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 112

به "انتها کار ایرانی ها با 11 مدال رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها کار ایرانی ها با 11 مدال رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید