وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می دهد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ابوالفضل فرهادی، کارگردان نمایش لوپوس گفت: باید بدانیم که سلامت هر جامعه منوط به حفظ منافع جمعی است.

وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می دهد

ابوالفضل فرهادی، کارگردان نمایش لوپوس در گفت و گو با خبرنگار درباره موضوع این نمایش شرح داد: لوپوس برگرفته از نام یک بیماری پوستی است که با توجه به نزدیکی محتوای اجرا انتخاب شده است. داستان نمایش در زمان و مکانی نامشخص و در جغرافیایی ساختگی، با الهام از تجربیات شخصی خودم در طول دوران فعالیت خود در تئاتر شکل گرفته است. مصائب و مسائل پیش روی فعالان این عرصه هنری، روایتگر این داستان است.

وی اضافه نمود: این نمایش داستان نیرو های انجمن تجهیزکاری را روایت می نماید که وظیفه دارند محوطه ای را برای برگزاری مراسمی با حضور اعضای مجمع عمومی تجهیز نمایند؛ تا اینکه خبری مبنی بر حمله نیرو های مهاجم و ناآرامی را در بین اعضای دسته نیرو های تجهیزکار به وجود می آورد. کم کم انضباط گروهی و در پی آن حفظ منافع جمعی جای خود را به منفعت فردی افراد می دهد و با تخطی از دستورات مقام ارشد آسیب هایی جبران ناپذیر به انجمن و اتحادیه ای که متعلق به آن هستند، وارد می گردد.

کارگردان نمایش نمایش لوپوس ادامه داد: این داستان ممکن است برای هر جامعه ای که به صورت گروهی در کنار هم زیست می نمایند و سلامت آن جامعه در گروه حفظ منافع جمعی است، رخ دهد. بازیگران و عوامل این نمایش همگی از اعضا و بازیگران گروه تئاتر سعدی هستند و این نمایش هم به شکل کارگاهی و کار گروهی نگارش و فراوری شده است.

فرهادی در خاتمه درباره تمرین در شرایط کرونا اضافه نمود: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا این نمایش که در سال 98 و طی یک فرایند 6 ماهه فراوری شده بود، با وقفه تقریبا دو ساله روبرو شده و امکان اجرا در سال 99 را نیافت؛ لذا برای حضور در جشنواره دانشگاهی از آغاز سال 1400 مجددا با همراهی گروه در یک فضای آزاد در یکی از پارک های شیراز تمرینات خود را پیگیری کردیم.

نمایش ریچارد سوم به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل فرهادی در بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت نموده است. این جشنواره تا 19 تیرماه برگزار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1406

به "وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید