همکاری تویوتا و پاناسونیک برای فراوری باتری مخصوص خودروهای الکتریکی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دو شرکت تویوتا و پاناسونیک با انتشار بیانیه ای رسمی از آغاز همکاری های خود برای توسعه و فراوری باتری مخصوص خودروهای برقی خبر دادند. آنطور که در این بیانیه آمده دو برند مطرح ژاپنی با پایه گذاری شرکتی مشترک به نام Prime Prime Planet Energy and Solutions در راستای تحقق هدف خود فعالیت خواهند کرد. این شرکت قرار است از اول آوریل (13 فروردین) با فراوری سلول های پریسماتیک مربعی شکل آغاز به کار کند. گفته می گردد شرکت مشترک این دو غول صنعتی برای آغاز فعالیت خود در ابتدا حدود 5,100 کارمند را استخدام کرده و در ادامه به جذب نیروهای بیشتر خواهد پرداخت.

همکاری تویوتا و پاناسونیک برای فراوری باتری مخصوص خودروهای الکتریکی

طبق انتظار تویوتا با 51 درصد، سهم بیشتری را از شرکت Prime Prime Planet Energy and Solutions در اختیار دارد. جالب اینکه باتری های ساخت این شرکت منحصر به محصولات تویوتا نبوده و در اختیار خودروسازان دیگر نیز قرار خواهد گرفت؛ همچنین بر اساس برنامه ریزی ها قرار است برند تازه تاسیس تویوتا و پاناسونیک در زمینه توسعه سلول های جدید هم فعالیت کند.

بیانیه همکاری تویوتا و پاناسونیک

در بیانیه انتشار یافته از سوی این دو شرکت آمده:

بد نیست اشاره کنیم همکاری این دو شرکت که از اعتباری جهانی برخوردار هستند، برای هر دو برند سودمند خواهد بود. برای کمپانی تویوتا که میخواهد با قدرت وارد بازار خودروهای الکتریکی گردد، وجود منبعی مطمئن و پایدار می تواند نگرانی ها از بابت تامین باتری مورد احتیاج در سطحی انبوه را کاملا برطرف کند. برای پاناسونیک هم توافق جدید و همکاری با خودروسازی بزرگ چون تویوتا اجازه خواهد داد این شرکت خوشنام جای پای خود را در بازار پررقابت مستحکم تر نموده و صندلی خود را در بین بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری مخصوص خودروهای الکتریکی بیش از پیش تثبیت کند. لازم به ذکر است به غیر از تویوتا، پاناسونیک ارتباطات نزدیکی با تسلا نیز داشته و بخشی از باتری محصولات این خودروساز آمریکایی را تامین می نماید.

منبع: engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 460

به "همکاری تویوتا و پاناسونیک برای فراوری باتری مخصوص خودروهای الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری تویوتا و پاناسونیک برای فراوری باتری مخصوص خودروهای الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید