هزینه های سفر به باکو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خرج و مخارج سفر به باکو

باکو مرکز کشور آذربایجان و بزرگترین شهر این کشور و علاوه بر این بزرگترین شهر منطقه ققفاز است. شهر باکو دارای تاریخ و فرهنگ غنی ای است و آب و هوای خوب و وجود جاذبه های گردشگری مجذوب کننده در آن، این شهر را به یکی از بهترین شهرهای توریستی تبدیل کرده است. علاوه بر این، باکو در همسایگی و در نزدیکی ایران است و در نتیجه می تواند گزینه خیلی خوبی برای سفر باشد.ساختمان ها و سازه های شهر باکو، معماری فوق العاده ای دارند و زیبایی شهر را دوچندان کرده اند طوریکه به آن لقب فرزند پاریس را داده اند. شهر 2 میلیون نفری باکو مدتی است که به دلایلی که گفته شد، مورد توجه گردشگرهای ایرانی قرار گرفته و علاوه براین، وجود راه های مختلف برای سفر به این شهر دیدنی با هزینه های مختلف، یکی دیگر از نقاط قوتی است که سفر به باکو دارد. تا به حال به هزینه های سفر به باکو فکر کرده اید؟ باکو از شهرهای ارزان دنیاست و هزینه های زندگی در آن حدود 16.87 درصد از تهران کمتر است. خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره هزینه های سفر به باکو بیشتر بدانید

هزینه های سفر به باکو

همانطور که در بالا گفته شد، روش های متفاوتی برای سفر به باکو وجود دارد که انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه خودتان دارد. هر کدام از این روش ها، مزایا و معایبی دارند که با بررسی آنها می توانید بهترتصمیم گیری کنید. برای مثال اگر بخواهید با تور سفر کنید، کافی است پول آن را پرداخت کنید و عقب بشینید تا بقیه کارها را انجام دهند و شما فقط از سفرتان لذت ببرید اما خوب باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. یا مثلا اگر خودتان بخواهید سفرتان را برنامه ریزی کنید، می توانید پول بیشتری ذخیره کنید و ماجراجویانه تر سفر کنید اما در عوض سختی های خود را هم مثل پیدا کردن محل اقامت و… دارد. در زیر هزینه های آن را بررسی می کنیم:

هزینه گرفتن پاسپورت

اگر تا به حال پاسپورت نگرفتید برای سفر به باکو باید اول از همه به پلیس 10+ بروید و اقدام به گرفتن پاسپورت کنید. هزینه پاسپورت شامل موارد زیر است:

  • شناسه: 1000 تومان
  • عوارض شهرداری: 3,750 تومان
  • تعرفه صدور گذرنامه: 75,000 تومان
  • خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست: 29,300 تومان
  • عکاسی: حدود 20 هزار تومان

هزینه گرفتن ویزای آذربایجان

ویزای آذربایجان را می توانید در عرض 3 روز به صورت آنلاین بگیرید فقط کافیه به سایت مربوطه بروید و با پرداخت (24 دلار) حدود 100هزار تومان، تکمیل فرم درخواست ویزا، آپلود یک عکس و صفحه اول پاسپورت بعد 3 روز ویزایی را بگیرید که به مدت یک ماه اعتبار دارد.

هزینه تور باکو

هزینه تور باکو بسته به فصل، هتل، پرواز و تعداد روزها فرق دارد و از حدود یک میلیون تومان شروع می شود و با توجه به فاکتورهایی که گفتیم بالاتر می رود.

هزینه هتل و اقامت

واحد پول آذربایجان منات است و هر منات حدود 2,130 تومان است که برای راحتی در محاسبه آن را 2 هزار تومان در نظر می گیریم. از هتل های لوکس گرفته تا مهمان خانه های مناسب، باکو اقامت گاه های زیادی دارد که هر نوع مسافری با هر بودجه ای را راضی می کنند.

هزینه اقامت در هاستل ها: هاستل ها ارزان ترین هتل های باکو هستند و هزینه یک شب اقامت در آن ها 7 منات (14 هزار تومان) است. البته اگر هاستلی با امکانات بهتر می خواهید که در خیابان اصلی باشد برای کرایه آن باید شبی حدود 20 منات (40 هزار تومان) هزینه کنید. هزینه یک شب ماندن در مهمان خانه های با کیفیت میانه هم از 35 منات (70 هزار تومان) شروع می شود.

هزینه اقامت در هتل ها:

  • هتل های 3 ستاره: هتل های 3 ستاره باکو از شبی حدود 140 هزار تومان شروع می شوند و قیمت ها بسته به کیفیت هتل ها بیشتر می شود.
  • هتل های 4 ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل های 4 ستاره ای مثل Safran، Smith و Anatolia حدود 150 هزار تومان است هر چند که برای یک شب ماندن در هتل های 4 ستاره لوکس تری مثل Astoria باشد شبی حدود 350 هزار تومان پرداخت کنید.
  • هتل های 5 ستاره: رنج قیمت هتل های 5 ستاره از شبی 350 هزار تومان شروع می شود و در هتل های لوکس تری مثل هیلتون و فیرمونت می توانید با شبی حدود 750 هزار تومان اقامت کنید. یکی از گران ترین هتل های باکو هتل فور سیزن است که هزینه یک شب اقامت در آن حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

هزینه حمل و نقل بین شهری

از آنجایی که آذربایجان نفت زیادی دارد هزینه رفت و آمد در آن خیلی ارزان تمام می شود:

هزینه بلیط یک سفره مترو: 0.2 منات (400 تومان)

هزینه بلیط یک سفره اتوبوس : از همان بلیط مترو می توانید استفاده کنید و هزینه آن 0.2 منات (400 تومان) است.

هزینه اتوبوس برای رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر: 1.5 منات (3 هزار تومان)

هزینه اتوبوس برای رفت و آمد از باکو تا منطقه مسکونی قبوستان (65 کیلومتر): 0.8 منات (1,600 تومان)

هزینه اتوبوس برای سفر بین شهری بین باکو تا شهر قوبا (170 کیلومتر): 4 منات (8هزار تومان)

هزینه تاکسی: از 1.75 منات (3,500 تومان) شروع می شود و هر یک کیلومتر 0.7 منات (1,400 تومان) به آن اضافه می شود.

هزینه تاکسی برای رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر: 20 منات (40 هزار تومان)

هزینه خورد و خوراک

هزینه غذا ذر آذربایجان و باکو خیلی ارزان است. در باکو در اخر هفته ها رستورن های میانه با 5 منات (10 هزار تومان) ناهار می دهند که شامل پیش غذا، غذای اصلی، نان، آب و دسر است.

یک پرس غذا در رستوران های ارزان: 10 منات (20 هزار تومان)

یک پرس غذا در رستوران های میانه برای دو نفر: 40 منات (80 هزار تومان)

فست فود رستوران های زنجیره ای: 8 منات (16 هزار تومان)

قیمت کالاهای اساسی:

یک لیتر شیر: 1.5 منات (3 هزار تومان)

یک عدد نان 500 گرمی: 0.5 منات (هزار تومان)

یک کیلوگرم برنج: 2.3 منات (4 هزار و 600 تومان)

12 عدد تخم مرغ: 2 منات (4 هزار تومان)

یک کیلو پنیر محلی: 5.5 منات (11 هزارتومان)

یک کیلو سینه مرغ: 5.6 منات (11 هزار و 200 تومان)

یک کیلو سیب: 1.47 منات (حدود 3 هزار تومان)

یک کیلو موز: 2.68 منات (حدود 5 هزار و 500 تومان)

یک کیلو پرتغال: 2.51 منات (حدود 5 هزار تومان)

یک کیلو گوجه: 2.56 منات (5 هزار و 100 تومان)

یک کیلو سیب زمینی: 0.96 منات (حدود 2 هزار تومان)

یک کیلو پیاز: 0.52 منات (حدود هزار تومان)

یک بطری آب 1/5 لیتری: 0.6 منات (1,200 تومان)

هزینه ورودی جاذبه ها

هزینه ورودی دیدن از سنگ نگاره های باکو: 5 منات (10 هزار تومان)

هزینه ورودی کاخ شیروان شاه (Palace of the Shirvanshahs): دنیاگرد های خارجی با 4 منات (8 هزارتومان) از این کاخ دیدن می کنند.

هزینه ورودی قلعه دختر (Maiden Tower): دنیاگرد های خارجی با 4 منات (8 هزار تومان) می توانند از این قلعه دیدن کنند.

هزینه دیدن از کوچه شهدا (Martyrs Lane): رایگان

هزینه ورودی موزه تاریخ (History Museum): با 5 منات (10 هزار تومان) از این موزه دیدن کنید البته در آخرین دوشنبه هر ماه ورود به این موزه رایگان است.

هزینه ورودی مرکز فرهنگی حیدر علیف (Heydar Aliyev Center): با 12 منات (24 هزار تومان) می توانید به بازدید این مرکز بروید.

هزینه ورودی پارک ملی قبوستان (Gobustan National Park): با 2 منات (4 هزار تومان) می توانید از این پارک دیدن کنید

هزینه دیدن از کوه سوزان یانار داگ (Yanar Dag) : این کوه در 25 کیلوکتری شمال شرقی باکو است و هزینه ورودی آن 2 منات (4 هزار تومان) است.

هزینه خرید سوغاتی در باکو

استکان های آرمودو: استکان های شیشه ای آرمودو از محبوب ترین سوغاتی های باکو هستند و قیمت آن ها برای هر استکان بسته به جنس، کیفیت و ظاهر آن ها از 5 منات (10 هزار تومان) شروع می شود و حتی تا 150 منات (300 هزار تومان) هم می رسد. اگر به خیابان های قدیمی شهر بروید این استکان ها را با طراحی های متنوع و به قیمت مناسب پیدا می کنید.

فرش: فرش های آذربایجان از معروف ترین فرش های دنیا هستند و از سوغات این کشور هم به شمار می فرایند. قیمت این فرش ها از مغازه ای به مغازه دیگر فرق می کد اما معمولا قیمت یک فرش ابریشمی کوچک 230 تا 300 منات (500 تا 600 هزار تومان) است.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1647

به "هزینه های سفر به باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید