نهاد بانکی اروپا قربانی جدید هک مایکروسافت شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، نهاد بانکی اروپایی خاطرنشان کرد تحت تاثیر حمله هکری به سیستم ایمیل مایکروسافت قرارگرفته و به سرورهای آن نفوذ شده است.

نهاد بانکی اروپا قربانی جدید هک مایکروسافت شد

با ما سفر کنید و با اروپا تور لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نهاد بانکی اروپا (EBA)، یکی از واحدهای قانونگذار اقتصادی کلیدی این منطقه ، اعلام نمود قربانی هک سیستم ایمیل مایکروسافت شده است.

طبق اعلام نهاد بانکی اروپا، در این حمله سایبری احتمالاً به وسیله سرورها به اطلاعات شخصی افراد نفوذ شده است. پس از کشف این امر، کل سیستم ایمیل آفلاین شده تا تحقیقاتی در این باره انجام گردد.

سخنگوی EBA روز دوشنبه اعلام نمود این سازمان در حال حاضر هیچ ردی از سرقت اطلاعات کشف ننموده است.

این درحالی است که چند روز قبل مایکروسافت اعلام نمود یک گروه هکری چینی با سواستفاده از شکاف های امنیتی در سرویس ایمیلExchange اطلاعات کاربران دولتی و شرکتی را سرقت نموده است. در این حمله حدود 30 هزار شرکت و سازمان دولتی آمریکایی هک شدند.

البته کارشناسان بیم آن دارند که حدود 60 هزار سازمان در سراسر دنیا به همین شکل هک شده باشند. گستره این عملیات سبب شد آن را با فرایند هک سولارویندز مقایسه نمایند که طی آن چند سازمان دولتی آمریکا هک شده بودند.

سخنگوی EBA در این باره می گوید: آژانس تحقیقاتی کامل را در این باره شروع نموده و با تیمی از کارشناسان جنایی و ماهیت های مرتبط همکاری می نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1161

به "نهاد بانکی اروپا قربانی جدید هک مایکروسافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد بانکی اروپا قربانی جدید هک مایکروسافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید