منزل تاریخی قرنی در سنندج بازسازی شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، صابر وفایی روز یک‌شنبه 23 آذر‌ماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: سبک ساخت منزل قرنی به‌صورت حیاط مرکزی و در سه ضلع احداث شده و بنا از نظر تناسب فضا و تزئینات اروسی‌کاری در نوع خود بی‌نظیر و منحصر ‌به‌فرد است.

منزل تاریخی قرنی در سنندج بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

معاون میراث‌فرهنگی کردستان با اشاره به آسیب‌دیدگی سقف این منزل، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌دیدگی سقف چوبی ضلع اصلی بنا و تخریب قسمت‌هایی از آن در طبقه‌های همکف و اول، برداشت سقف‌های چوبی پوسیده با رعایت تدابیر فنی و ایمنی لازم اجرا شده است.

او اضافه کرد: بازسازی دیوارهای آسیب‌دیده با استفاده از مصالح آجری و سقف‌های چوبی از طریق تیرریزی چوبی، تخته کوبی، گل‌ریزی و در مرحله آخر از طریق ایزوگام اجرا شده است.

وفایی اعلام کرد: بازسازی این بنای تاریخی در امسال و با اعتباری بیش از 300 میلیون ریال از محل مشارکت‌ ابنیه‌های تاریخی اجرا شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 964

به "منزل تاریخی قرنی در سنندج بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منزل تاریخی قرنی در سنندج بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید