بازسازی خانه های تاریخی آران و بیدگل پس از بارندگی های فصل بهار

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سیدحسن چاکری بادی امروز 25 خردادماه 99 با اعلام این مطلب گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان آران و بیدگل که در منطقه کویری قرار گرفته است، در فروردین ماه امسال شاهد بارندگی های شدید و بی سابقه ای بودیم، متاسفانه این امر منجر به تخریب موضعی بعضی از بناهای تاریخی شهرستان شد، که یکی از این بناهای آسیب دیده، خانه عظیمی متعلق به دوره پهلوی اول بود که در جهبه جنوبی این خانه، بر اثر ورود آب باران به قسمت های زیرین، منجر به ریزش دیوار شد.

بازسازی خانه های تاریخی آران و بیدگل پس از بارندگی های فصل بهار

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: مالکیت این بنا که در بافت تاریخی شهرستان نیز واقع شده است، متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان است که با توجه به مکاتبات متعددی که در گذشته با مالک بنا در مورد حفاظت، بازسازی و جلوگیری از تخریب این اثر اجرا شده متاسفانه به دلیل بارندگی های اخیر شاهد تخریب در قسمتی از این بنا بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این اداره ضمن اعلام آمادگی به منظور هرگونه همکاری در زمینه بازسازی این اثر تاریخی، مکاتبات لازم با اداره آموزش و پرورش شهرستان را به عنوان مالک خانه تاریخی به منظور بازسازی و بازسازی آسیب های وارد شده به بنا در همان زمان وقوع حادثه انجام داده و همچنان پیگیر این موضوع می باشد.

چاکری بادی در مورد حفاظت از بافت تاریخی شهر آران و بیدگل تاکید نمود: با توجه به تعداد زیاد خانه های تاریخی و همچنین بافت تاریخی مصوب به مساحت 170 هکتار در شهرستان، علاوه بر اجرایی شدن تمامی ضوابط بافت تاریخی، خوشبختانه در 6 ماه گذشته، هیچ بنای تاریخی توسط مالکین و اشخاص و به صورت عمدی تخریب نشده که این خود نشان دهنده تغییر دیدگاه شهروندان و مالکان خانه های تاریخی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل در زمینه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی توضیح داد: با توجه به مطالب عنوان شده و فعالیت های این اداره در شهرستان، همچنین همکاری های اجرا شده با مالکین خانه های تاریخی و جذب اعتبارات لازم و همچنین جذب سرمایه گذاران علاقه مند به منظور تغییر کاربری و حفاظت از آثار تاریخی در شهرستان، ضمن اینکه با توجه به سیاست های کلی در استان، این اداره از هرگونه حساسیت بر آثار و بناهای تاریخی از طرف دوستداران میراث فرهنگی این مرز و بوم به منظور حراست از این ابنیه ها حمایت و استقبال می نماید، خبر درج شده در بعضی از خبرگزاری ها، با عنوان تخریب ابنیه تاریخی آران و بیدگل در سایه سکوت مسئولان و نابودی هویت را غیر منصفانه دانسته و تکذیب می نماید.

او تاکید نمود: با توجه به سیاست های کلی در زمینه بازسازی، حفاظت و معرفی بناهای تاریخی در استان، امیدواریم با جذب سرمایه های مورد احتیاج و همچنین همکاری بخش خصوصی بیش از پیش شاهد محقق شدن وظیفه ذاتی این اداره در زمینه حراست و حفاظت از بناهای تاریخی شهرستان باشیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 632

به "بازسازی خانه های تاریخی آران و بیدگل پس از بارندگی های فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه های تاریخی آران و بیدگل پس از بارندگی های فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید