مسائل زندگی در کانادا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یادگیری زبان در مهاجرت به کانادا

دولت کانادا هر دو زبان انگلیسی و فرانسه را به عنوان زبان رسمی کشور اعلام نموده است بیش از 80٪ مردم کانادا دو زبانه هستند. به جز انگلیسی و فرانسه، زبان اسپانیایی هم در کانادا بسیار رایج است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما زمان کافی برای یادگیری حداقل یکی از زبان های رسمی این کشور را بگذارید تا سختی های مهاجرت به کانادا از همین ابتدا برای شما کمرنگ تر گردد.

مسائل زندگی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کار و شغل پس از مهاجرت به کانادا

دولت کانادا در ماه های ابتدایی ورود به این کشور، طرح های حمایتی متنوعی برای مهاجران در نظر می گیرد اما هر فرد در نهایت می بایست برای تامین مخارج زندگی و تطبیق بیشتر با جامعه کانادایی شغلی مناسب برای خود دست و پا کند. دانش مطلوب زبان می تواند در یافتن شغلی مناسب فاکتوری معین نماینده باشد اما بطور کل می توان دو عامل اصلی را به عنوان موانع اصلی کار برای مهاجران در کانادا دانست.

تایید و اعتبار سنجی مدرک تحصیلی در کانادا

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید پیش از مهاجرت به کانادا با هدف تسهیل پیدا کردن شغل مناسب در این کشور انجام دهید، معادل سازی و یا اعتبار سنجی مدرک تحصیلی تان است. از سوی دیگر به محض ورود به کانادا به دنبال کسب تجربه کاری مرتبط باشید. هزینه نسبتا بالای زندگی در کانادا احتیاجمند پیدا کردن شغلی مناسب با میانگین درآمد مطلوب برای داشتن زندگی آسان در کانادا برای ایرانیان هست.

آب و هوا از مسائل مهاجرت به کانادا

اقلیم کانادا در ذهن بسیاری از مردم با هوای سرد و برف و یخبندان گره خورده، اما این یک سوء برداشت است. کانادا کشوری است پهناور که بخش عظیمی از قاره آمریکای شمالی را در بر گرفته است و اقلیم آن نیز همانند مردمش بسیار متنوع است. بسته به جایی که برای زندگی انتخاب می کنید، از چمن زارهای خشک تا آب وهوای قطبی در شمالی ترین نقاط کانادا، این کشور بالاترین دما را در تابستان با 35 درجه سانتی گراد و تا -25 درجه در زمستان تجربه می نماید.

پرجمعیت ترین مناطق کانادا، مناطق جنوبی این کشور در همجواری مرز آمریکا هستند که مخصوصاً در مناطق ساحلی آب و هوای معتدلی دارند. در غرب، استان بریتیش کلمبیا دما و آب و هوایی همانند بریتانیا و اروپای غربی حکم فرما است. برای بیشتر مهاجران، هر کجا که ساکن شوند، تطبیق با آب و هوا یک امر لازم است و کانادا هم گزینه های فراوانی در این زمینه ارائه می دهد.

مسکن پس از مهاجرت به کانادا

نداشتن اطلاعات راجع به بازار املاک در شهر مورد نظر برای پیدا کردن خانه نیز می تواند یک مشکل عمده باشد. تحقیق کردن از پیش می تواند یکی از راه های رفع کردن این مشکل زندگی در کانادا باشد. همچنین با جست و جو در اینترنت می توان با شرایط زندگی و بازار مسکن در شهر مورد نظر بیشتر آشنا شد.

سازمان های دولتی و نهادهای غیر دولتی که در قالب برنامه هایی ویژه افراد تازه وارد، پیشنهاداتی را به مهاجران ارائه می دهند. در خصوص آمریکا و کانادا سازمان اسکان ملی (CMHC) یک بخش از خود را به مهاجران اختصاص داده تا متقاضیان هم بتوانند اطلاعات مربوط به بازار مسکن در این کشورها را به دست آورند و هم در جریان فرایند این امر قرار گیرند. این مورد یکی از مزایای زندگی در کانادا محسوب می گردد.

دسترسی به خدمات از مسائل مهاجرت به کانادا

اغلب مهاجران عنوان نموده اند که دانستن خدمات موجود برای آنان یکی از مسائل مهاجرت به کانادا است. خدماتی که موارد مهمی از جمله سلامتی، مشاوره های حقوقی و دسترسی به خدمات اجتماعی و روانی را شامل می شوند.

بازهم مقوله زبان می تواند در اینجا به صورت نامحسوس مشکل ساز گردد و همچنین تحقیق کردن از پیش، می تواند دسترسی به انواع خدمات در کشور جدیدتان را امکان پذیر کند. در بیشتر کشور ها، سازمان های خدمات اجتماعی اولین مکان برای دریافت یاری در زمینه خدمات هستند. اگر زبان کماکان از مسائل شما است، اغلب مترجمانی در این مکان ها حضور دارند که حقوق شما را برایتان شرح داده و به شما می گویند که چگونه به خدمات مربوطه دسترسی پیدا کنید.

مسائل رفت و آمد در کانادا

یکی از مهمترین مسائل زندگی در کانادا درک یا حتی پیدا کردن سرویس های حمل و نقل عمومی در این کشور برای تازه وارده است. در کانادا گواهینامه های رانندگی توسط دولت منطقه ای یا استانی صادر می شوند، نه دولت مرکزی، و شما باید قوانین مخصوص به منطقه ای که در آن زندگی می کنید را آنالیز کنید. پس بهتر است قبل از مهاجرت این مورد را نیز آنالیز کنید تا مسائل مهاجرت به کانادا کمرنگ تر گردد.

اگر از منظر احترام به قوانین هدایت و رانندگی به مهاجرت نگاه کنیم، شاید بتوان گفت زندگی در کانادا برای ایرانیان از این حیث کمی پیچیده می گردد! احترام به قوانین و تطبیق با فرهنگ عمومی شاید از مهمترین مسائل زندگی درکانادا برای ایرانیان باشد.

معمولاً ابتدا رانندگی با گواهینامه مربوط به کشور مادریتان ممکن است، همچنین در این مورد شما احتیاج به یک اجازه نامه رانندگی بین المللی (IDP) دارید. جدول زمانی حمل و نقل عمومی نه تنها برای مهاجران، بلکه حتی برای مردم ساکن در آن منطقه نیز می تواند چالش بر انگیز باشد. یکی از مزایای زتدگی در کانادا این است که در بیشتر شهرهای عظیم شرکت های حمل و نقل معمولاً اطلاعات را به صورت چند زبانه در جداول زمانی و خدمات مربوطه ارائه می دهند. این یک آغاز خوب است.

تفاوت های فرهنگی از مسائل زندگی در کانادا

شاید به جرات بتوان گفت تفاوت های فرهنگی مهمترین مشکل زندگی در کانادا برای ایرانیان به ویژه خانواده ها باشد. این تفاوت ها ممکن است مسائلی را هم برای مهاجران و هم مردمی که با آنان در ارتباط هستند بوجود بیاورد. این مهم در بعضی موارد حتی به تنهایی مهاجران منجر شده و مسائل منفی روانی بوجود آورد. این مسأله بسیار مهم است که بپذیریم ارزش ها متفاوت هستند و این امر چیزی نیست که شما بتوانید آن را کنترل کنید. پذیرفتن تفاوت های ارزشی به این معنا نیست که آنان را جزئی از اعتقادات خودتان قلمداد کنید، بلکه شما باید با آنان آشنا شده و پذیرای آنها در مواجهه با دیگران باشید. این مقوله شامل مسائل اجتماعی تا مسائل مهم تری از جمله رفتار ها در قبال موارد مربوط به جنسیت، تنوع مذهبی، اخلاق و مسائل جنسی است که در کشور جدیدتان ممکن است بسیار متفاوت باشند.

مسائل مربوط به نژاد پرستی زندگی در کانادا

قوانین پیشرو اجتماعی کانادا، تقریباً این مورد را رفع نموده است اما بعضی دیدگاه های نژاد پرستانه همچنان در بعضی لایه های اجتماعی و فرهنگی کانادا وجود دارد که می تواند در مقاطعی زندگی در کانادا برای مهاجران را سخت کند. البته خدمات حمایتی، از جمله اقدامات فعالان حقوق بشر به همراه نیروهای پلیس که قوانین ضد نژادپرستانه سفت و سختی را در دستور کار دارند از بروز این دیدگاه ها جلوگیری می نمایند. همچنین در کانادا گروه های محلی و ملی وجود دارند که با مقوله نژادپرستی در جنگ هستند و همچنین منشور حقوق و آزادی کانادایی نیز تمایزگذاری بر اساس قومیت را غیرقانونی می شمارد.

سیستم مراقبت بهداشتی در کانادا

کانادا دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی ملی است که بعضی از آن بسیار راضی هستند. در حالی که عده ای به این نکته اشاره می نمایند و می گویند اگر فردی دچار تصادف و بیماری ناگهانی گردد و احتیاج به مراقبت دراز مدت داشته باشد، ممکن است مدت زمان زیادی در صف انتظار باشد. زمان انتظار برای مواردی از قبیل جراحی انتخابی و یا مراقبت های بعد از آن، از شرایط درمانی است که ممکن است برای فرد بیمار مشکل ایجاد کند.

سیستم بهداشتی کانادا در لیست مزایا و جوانب مثبت زندگی در این کشور نیز قرار داشت.دلیل آن این است که سیستم سلامت و بهداشت کانادا مطمئنا یکی از بهترین سیستم های بهداشتی دنیا محسوب می گردد ، اما با این حال نقاط ضعف و منفی هم در قوانین آن بخصوص در خصوص شرایط خاص و یا شرایط مربوط به مهاجران وجود دارد.

کنترل دولتی از مسائل زندگی در کانادا

دولت کانادا، به معنای واقعی کلمه، در هر جنبه ای از زندگی یک کانادایی حضور دارد. قوانین زیادی در کانادا وجود دارد و دولت به طور مدام شهفرایندان را مدیریت می نماید. با این حال این امر موجب شده است که کشور کانادا در دنیا، یکی از بهترین کشورها باشد که صلاح کلی مردم را در نظر می گیرد. اما بهرحال از نظر بعضی این موضوع با اصول آزادی های فردی در تناقص است و ممکن است موضوعی منفی در نظر گرفته گردد.

منبع: اینترنت
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 865

به "مسائل زندگی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل زندگی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید