مسائل رایج گوشی گلکسی S21 فن ادیشن به همراه راه چاره برطرف کردن آن ها

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، گلکسی S21 فن ادیشن یکی از بهترین گوشی های سامسونگ است اما یک سری مسائل رایج هم دارد که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مسائل رایج گوشی گلکسی S21 فن ادیشن به همراه راه چاره برطرف کردن آن ها

لیست محتوا

نگاهی کوتاه به مشخصات گوشی گلکسی S21 فن ادیشن

مسائل رایج گلکسی S21 فن ادیشن

نمایشگر یا سنسور اثر انگشت وقتی که گوشی در حال شارژ است کار نمی کنند

قابلیت شارژ سریع فعال نیست

گلکسی S21 فن ادیشن بیشتر از 85٪ شارژ نمی شود

اپلیکیشن ها ترتیب درستی ندارند

اپلیکیشن دوربین در گلکسی S21 فن ادیشن کار نمی کند

سایر مسائل

سخن پایانی

نگاهی کوتاه به مشخصات گوشی گلکسی S21 فن ادیشن

گلکسی S21 فن ادیشن پرچم دار مالی سامسونگ است که در سال 2022 رسما راهی بازار شد. این گوشی نمایشگری 6.4 اینچی با وضوح +FHD دارد و از پردازنده اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده بهره می برد. البته اگزینوس 2100 هم در یک سری از بازارها در آن به کار گرفته شده است. در کنار این پردازنده ها از 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده شده تا بدین ترتیب از لحاظ قدرت سخت افزاری S21 فن ادیشن یکی از بهترین گوشی ها حتی در همین لحظه باشد.

این گوشی از سه دوربین باکیفیت روی پنل پشتی خود بهره می برد که شامل 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری می شود. دوربین سلفی این محصول هم 32 مگاپیکسلی است. سامسونگ از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 25 واتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی استفاده کرده که البته این شارژر درون جعبه نیست. گلکسی S21 فن ادیشن با اندروید 12 راهی بازار شده و تا 4 سال از لحاظ نرم افزاری و 5 سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی می شود. اگر از گلکسی S21 فن ادیشن استفاده می کنید با ما همراه باشید تا شما را با مسائل رایج آن آشنا کنیم.

مسائل رایج گلکسی S21 فن ادیشن

نمایشگر یا سنسور اثر انگشت وقتی که گوشی در حال شارژ است کار نمی کنند

یک سری از کاربران ردیت گزارش کرده اند که گلکسی S21 فن ادیشن از مسائل عجیبی در قسمت نمایشگر و سنسور اثر انگشت رنج می برد. به این صورت که وقتی گوشی در حال شارژ باشد، این قابلیت ها از کار می افتند و کاربر عملا نمی تواند هیچ کنش لمسی با نمایشگر داشته باشد. البته این مشکل هیچوقت در حالت عادی و زمان کار با گوشی رخ نداده و حتما باید شارژر متصل باشد.

دلیل

از آن جایی که گلکسی S21 فن ادیشن بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می شود، بسیاری از کاربران یا از همان شارژر قدیمی گوشی خود برای شارژ آن استفاده می کنند و یا از فروشگاه های فیزیکی و آنلاین، شارژر جدیدی خریداری می کنند. گاهی اوقات پیش می آید که این شارژرها اصل نیستند و یا با گوشی آنطور که باید سازگاری ندارند. حتی در برخی از مواقع سیم شارژر هم می تواند مشکل دار باشد. در نتیجه باعث به وجود آمدن مسائل زیادی از جمله هنگ کردن صفحه لمسی می شوند.

راه حل

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از بردن گوشی به تعمیرگاه موبایل، حتما از یک کابل و آداپتور شارژر اصلی سامسونگ استفاده کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید و ببینید آیا حل می شود یا خیر. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، به تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید.

قابلیت شارژ سریع فعال نیست

یکی دیگر از مسائلی که می تواند باز هم منشئی مثل مشکل بالا داشته باشد این است که شارژر گوشی را با سرعت بالا شارژ نمی کند. در واقع شما یک شارژر فست شارژ خریداری می کنید اما گوشی با سرعت بسیار پایینی شارژ می شود. اگر گوشی با سرعت بالا در حال شارژ باشد این مسأله با عبارت Fast Charging در صفحه قفل و اعلانات به شما اطلاع داده خواهد شد اما اگر اعلان فقط کلمه Charging و یا Cable Charging را نشان دهد، یعنی گوشی با سرعت پایینی در حال شارژ است.

دلیل

این مشکل می تواند هم به استفاده از یک کابل بی کیفیت مرتبط باشد و هم آداپتوری با سرعت پایین یا تقلبی. کم پیش می آید که به خاطر ضعف سخت افزاری خود گوشی چنین مسئله ای به وجود بیاید.

راه حل

در اولین فرصت سعی کنید از شارژر و کابل دیگری استفاده کنید. همچنین می توانید سری به تنظیمات زده و با اعمال یک سری تغییرات، شرایط را دوباره چک کنید. نخستین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اصلا قابلیت شارژ سریع در تنظیمات فعال است. به صورت اتوماتیک این قابلیت فعال است اما این احتمال وجود دارد که بنا به دلایلی غیبرطرفال شده باشد.

  • تنظیمات را باز و به سمت پایین اسکرول کنید تا عبارت battery and device care را ببینید. روی آن ضربه بزنید.
  • در منوی ظاهر شده روی گزینه Battery کلیک کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا more battery settings را ببینید. روی آن ضربه بزنید.
  • اطمینان حاصل کنید قابلیت fast charging و super fast charging هر دو روشن باشند.

اگر با انجام این کارها مشکل گوشی شما حل نشد، گوشی را یک بار ریستارت کنید. در نهایت هم بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند آخرین راه حل شما باشد. اگر با تعویض کابل و شارژر، تغییر تنظیمات، ریستارت و ریست گوشی مشکل حل نشد، به احتمال زیاد مشکل از خود گوشی است و باید حتما به کنندگی یا مراکز تعمیراتی مطمئن مراجعه کنید. توجه کنید شارژری که بتواند گلکسی S21 فن ادیشن را با سرعت بالایی شارژ کند باید حداقل 15 واتی باشد اما خود گوشی تا 25 وات را هم پشتیبانی می کند.

گلکسی S21 فن ادیشن بیشتر از 85٪ شارژ نمی شود

در یک روز طولانی که حتی روی 1٪ از شارژ گوشی خود هم حساب کرده بودید، می بینید که شارژ آن زودتر از هر زمان دیگری به اتمام رسیده است. چک می کنید و متوجه می شوید گوشی بیشتر از 85٪ شارژ نشده بود و همچنان هم این مشکل پابرجاست. اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟

دلیل

نگران نباشید؛ این موضوع مشکل محسوب نمی شود که هیچ یک قابلیت خود هم هست که برای محافظت از باتری در نظر گرفته شده تا باتری طول عمر بیشتری داشته باشد. باور بر این است که باتری در 15 الی 20٪ آخر شارژ خود فشار زیادی را تحمل می کند و همچنین در 30٪ پایانی هم زیر این فشار می رود. این دو عامل به مرور زمان باعث خرابی باتری می شوند. در نتیجه توصیه می شود همیشه شارژ گوشی را چیزی بین 30 تا 85٪ نگه دارید.

راه حل

در گلکسی S21 فن ادیشن و بسیاری از گوشی های دیگر سامسونگ هم امکان شارژ تا 85٪ برای حفاظت از سلامت باتری وجود دارد ولی اگر به شارژ گوشی خود نیاز دارید می توانید آن را غیبرطرفال کنید تا گوشی 100٪ شارژ شود. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

تنظیمات را باز و به سمت پایین اسکرول کنید تا عبارت battery and device care را ببینید. روی آن ضربه بزنید.

در منوی ظاهر شده روی گزینه Battery کلیک کنید.

به سمت پایین اسکرول کنید تا more battery settings را ببینید. روی آن ضربه بزنید.

  • تنظیمات را باز و به سمت پایین اسکرول کنید تا عبارت battery and device care را ببینید. روی آن ضربه بزنید.
  • در منوی ظاهر شده روی گزینه Battery کلیک کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا more battery settings را ببینید. روی آن ضربه بزنید.
  • در پایین صفحه، گزینه Protect Battery را غیبرطرفال کنید.

در حالت عادی این قابلیت غیبرطرفال است اما شاید بنا به دلایلی فعال شده باشد. اگر هم باتری در حالت عادی تا این میزان شارژ می شود و مشکل ربطی با حالت protect battery ندارد پیشنهاد می شود گوشی را یک بار ریستارت و در صورت جواب نگرفتن، بازگشت به تنظیمات کارخانه کنید. اگر باز هم مشکل وجود داشت باید گوشی را به کنندگی ببرید چون ممکن است باتری مشکل داری داشته باشد.

اپلیکیشن ها ترتیب درستی ندارند

یکی از مسائلی که ممکن است با گلکسی S21 فن ادیشن تجربه کنید این است که اپلیکیشن ها در آن به ترتیب حروف الفبا قرار ندارند. معمولا هر گوشی در لیست اپ های خود، آن ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب می کند که یافتنشان برای کاربر راحت تر باشد.

دلیل

سامسونگ به صورت پیش فرض اعتقادی به چینش الفبایی اپلیکیشن ها ندارد و در نتیجه اپ ها در منوی اصلی گوشی بدون هیچ ترتیب خاصی پخش هستند. خوشبختانه راه حل ساده ای هم برای این مشکل وجود دارد و نیازی نیست نگران باشید.

راه حل

برای اینکه اپ ها در گوشی سامسونگ شما به ترتیب حروف الفبا به نمایش در بیایند کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • در منوی هوم به سمت بالا سوایپ کنید تا منوی برنامه ها باز شود.
  • روی آیکون سه نقطه در سمت بالا-راست صفحه کلک کنید.
  • از بین گزینه های ظاهر شده روی Sort ضربه بزنید.
  • حالا alphabetical order را از میان گزینه های به نمایش درآمده انتخاب کنید.

می بینید که اپلیکیشن های شما تغییر محل پیدا کرده اند و به ترتیب حروف الفبا مرتب شده اند. دیگر نیازی نیست برای یافتن هر اپلیکیشن صفحات زیادی را ورق بزنید چون فقط کافی است نام آن را بدانید تا بتوانید به راحتی پیدایش کنید.

اپلیکیشن دوربین در گلکسی S21 فن ادیشن کار نمی کند

یکی از بزرگ ترین معضلاتی که کاربران گلکسی S21 فن ادیشن ممکن است با آن روبرو شوند مسائل مربوط به دوربین است. دوربین یکی از اصلی ترین قطعات یک گوشی به شمار میرود که هنگام خرید هم یک فاکتور اصلی است. بنابراین اگر مسئله ای برایش به وجود بیاید کاربر حق دارد نگران باشد. از جمله مسائل دوربین گلکسی S21 فن ادیشن می توان به کار نکردن اپلیکیشن آن اشاره کرد. در این صورت شما حتی اگر دوربین سالمی هم داشته باشید نمی توانید از آن استفاده کنید چون نرم افزاری برای این منظور وجود ندارد.

دلیل

یکی از دلایلی که باعث می شود اپلیکیشن دوربین از کار بیفتد، مسائل نرم افزاری است که در برخی از مواقع با یک ریستارت ساده حل می شود. گاهی اوقات هم گوشی ویروسی می شود یا یک اپلیکیشن ویروسی و یا بدافزار روی گوشی نصب می کنید که عملکرد کل سیستم را مختل می کند. گاهی اوقات هم خود برنامه باگ پیدا می کند.

راه حل

  • به عنوان یک راه حل سریع گوشی را ریستارت کنید. اگر مشکل حل نشد، به سراغ راه حل دوم بروید.
  • احتمال دارد گوشی ویروسی شده باشد؛ اگر اپلیکیشنی را اخیرا نصب کرده اید و از منبعی نامطمئن هم آن را دانلود کرده اید حتما پاک کنید چون ممکن است آن برنامه بدافزار بوده باشد.
  • اگر هم خود اپلیکیشن باگ دارد، می توانید به تنظیمات اصلی گوشی رفته و با کلیک روی بخش Apps (برنامه ها)، حافظه کش و دیتای اپلیکیشن دوربین را پاک کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

اگر با باز کردن دوربین پیغام خطایی مبنی بر کمبود حافظه داخلی را شاهد بودید، پر واضح است که به خاطر حافظه اشغال شده بیش از حد، نمی توانید حتی یک تصویر دیگر هم ثبت کنید و باید ابتدا حافظه را خالی کنید. اگر با هیچ یک از این موارد مشکل شما حل نشد، به سراغ مراحل زیر بروید.

باید ببینید آیا دوربین از طریق اپ های دیگری نظیر اینستاگرام، اسنپ چت و سایر اپ هایی که می توانند از دوربین استفاده کنند به کار گرفته شده است یا خیر. برای این منظور،

  • نوار اعلانات را به پایین بکشید و ببینید آیا نشان گر سبز رنگ راست-بالای صفحه دیده می شود یا خیر.
  • اگر نشان گر سبز دوربین را دیدید روی آن کلیک کنید.
  • یک پاپ آپ به نمایش در می آید و به شما نشان می دهد چه اپلیکیشنی دارد از دوربین یا میکروفون شما استفاده می کند.
  • آن اپلیکیشن را ببندید.
  • اگر این کار مشکل شما را حل نکرد، اپلیکیشن را کاملا حذف کنید و ببینید آیا باز هم مشکل پابرجاست یا خیر.
  • برای پاک کردن برنامه کافی است روی آن نگه داشته و گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

با حذف برنامه ای که از دوربین استفاده می کرده، شما می توانید اپلیکیشن دوربین را بدون مشکل باز کنید. اگر دوربین در اپ های شخص ثالث نظیر اینستاگرام کار می کند و فقط برنامه آن با مشکل روبرو شده، پاک کردن حافظه کش و دیتا که در بالا گفتیم به کارتان خواهد آمد. اگر باز هم مشکل حل نشد،

  • فروشگاه گلکسی استور را باز کنید.
  • اپلیکیشن دوربین را جست و جو کرده و ببینید آیا آپدیتی برایش در دسترس هست یا خیر.
  • اگر هر اپلیکیشن دیگری هم به آپدیت نیاز داشت، آن را آپدیت کنید.

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

سایر مسائل

در زیر لیست مسائلی را می بینیم که برای هر گوشی ممکن است اتفاق بیفتد و لزوما در گلکسی S21 فن ادیشن بیشتر از هر گوشی دیگری شاهد آن ها نیستیم. اگر با این مسائل در گلکسی S21 فن ادیشن خود روبرو شدید، کافی است راه حل های پیشنهادی را امتحان کنید.

داغی بیش از حد گلکسی S21 فن ادیشن

اگر گوشی هنگام شارژ شدن داغ می کند، شاید مشکل از کابل و شارژر باشد که باید آن ها را با یک شارژر اصلی سامسونگ تعویض کنید و ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر. اگر گوشی هنگام بازی کردن داغ می شود که عادی است چون اسنپدراگون 888 پردازنده خیلی کم مصرفی نیست و معمولا در زیر فشار سنگین به مدت طولانی داغ می شود. اگر داغی به صورت عادی و بدون هیچ دلیلی مشاهده شود، مشکل از دستگاه است و حتما باید آن را به کنندگی یا تعمیرگاه موبایل ببرید تا بررسی شود مشکل از چیست.

مسائل اینترنت

اگر مشکل اینترنت همراه دارید کافی است یک بار گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید. اگر مشکل حل نشد، در تنظیمات، در قسمت Connections (اتصالات)، Mobile Networks (شبکه های موبایل) و سپس Access Point Names (نام نقطه دسترسی)، APN فعال خود را حذف کنید. سپس با ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس گرفته و APN جدیدی را وارد کنید. گوشی را ریستارت کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر. اما اگر مشکل شما با وای فای بود، یک بار شبکه مورد نظر را فراموش و بار دیگر اطلاعات آن را وارد کنید. اگر مشکل وجود داشت، گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید و بردارید. در نهایت هم ریستارت و سپس بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند آخرین راه حل احتمالی برای این مشکل باشد.

زود خالی شدن باتری در گلکسی S21 فن ادیشن

گلکسی S21 فن ادیشن باید بتواند یک روز معمولی را به راحتی در کنارتان بماند اما اگر خیلی زودتر از این شارژرش خالی می شود بدون اینکه کار خاصی با آن انجام دهید، پیشنهاد می شود تمام اپ های پس زمینه را ببندید، وای فای، بلوتوث، اینترنت همراه و… را غیبرطرفال کنید، روشنایی اتوماتیک را غیبرطرفال کنید و روشنایی صفحه را هم کم کنید. اگر باز هم مشکل پابرجا بود باید گوشی را آپدیت کنید و ببینید آیا برطرف می شود یا خیر. بازگشت به تنظیمات کارخانه به عنوان آخرین راه حل هم گزینه خوبی است.

کار نکردن درست حسگر اثر انگشت

صفحه را کاملا تمیز کنید و اگر محافظ صفحه بی کیفیتی دارید آن را بردارید. انگشتان دست خود را هم کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید اثر انگشت شما در اثر خراشیدگی یا زخم پاک نشده باشد. تمام اثر انگشت های اضافه شده را پاک، گوشی را ریستارت و با ورود به بخش اثر انگشت، انگشتان دست خود را به گوشی معرفی کنید.

مشکل بلوتوث

اگر بلوتوث در گلکسی S21 فن ادیشن به درستی کار نمی کند، به عنوان قدم اول آن را خاموش و روشن کنید. اگر مشکل حل نشد، گوشی را روی حالت هواپیما قرار داده و بردارید. اگر باز هم مشکل پابرجا بود، گوشی را ریستارت کنید. در صورت عدم برطرف شدن مشکل، به تنظیمات رفته و در قسمت Connections (اتصالات) و سپس Bluetooth (بلوتوث)، روی Unpair کلیک کنید تا تمام دستگاه های جفت شده با گوشی شما از لیست حذف شوند. حالا دوباره بلوتوث را روشن کنید و ببینید شرایط چگونه است. اگر بلوتوث باز هم کار نکرد، به تنظیمات بروید و در قسمت General Management (مدیریت عمومی)، روی گزینه Reset و سپس Reset network settings (بازنشانی تنظیمات شبکه)، Reset settings button (بازنشانی کلید تنظیمات) و در نهایت Reset کلیک کنید تا تنظیمات شبکه بازنشانی شود. اگر با این کار مشکل حل نشد، گوشی را آپدیت کنید و اگر هم آپدیتی در دسترس نبود، آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. به عنوان آخرین راه حل هم پیشنهاد می کنیم گوشی را نزد یک تعمیرکار خبره ببرید.

مسائل رایج گلکسی S21 فن ادیشن؛ سخن پایانی

توجه داشته باشید این مسائل همیشه برای گلکسی S21 فن ادیشن رخ نمی دهند و در بسیاری از مواقع شاید اصلا هیچ یک از آن ها را هم تجربه نکنید. هدف از نگارش این مطلب این بود که به شما اطلاع دهیم در صورت روبرو شدن با این مسائل در گلکسی S21 فن ادیشن چگونه آن ها را برطرف کنید که تقریبا می توان گفت در تمام اوقات بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه یا کنندگی، قابل حل هستند. بنابراین در خرید این گوشی به عنوان یک گوشی پرچم دار مالی هیچ شکی نداشته باشید چون بهترین تجربه را در بازه قیمتی مورد نظر از کار با اندروید در اختیارتان قرار خواهد داد.

منبع: Android Police ،Fixing Byte ،RootingSteps

سوالات متداول درباره گلکسی S21 فن ادیشن

آیا گلکسی S21 فن ادیشن به داشتن این مسائل معروف است؟

خیر. این گوشی اتفاقا مشکل خاصی هم ندارد و در حالت عادی شما را اذیت نخواهد کرد اما اگر قرار به وجود مسئله ای باشد، موارد اعلام شده در این لیست بسامد بیشتری دارند.

آیا باید آپدیت های نرم افزاری گلکسی S21 فن ادیشن را دانلود کرد؟

اگرچه در برخی از مواقع به خاطر یک سری مسائل نرم افزاری در آپدیت های خاص نصب آن ها پیشنهاد نمی شود اما آپدیت های سامسونگ که تا به امروز برای S21 فن ادیشن منتشر شده مسئله ای نداشته اند که هیچ، یک سری مسائل را هم برطرف کرده اند. بنابراین در صورت وجود داشتن آپدیت در نصب آن درنگ نکنید.

آیا گلکسی S21 فن ادیشن داغ می کند؟

اگرچه اسنپدراگون 888 پردازنده داغی است ولی اینطور نیست که بتوانید خیلی راحت آن را تحت فشار سنگین قرار دهید. اما در صورتی که برای مدت طولانی با گوشی بازی سنگین انجام دهید یا از دوربین استفاده کنید، داغ شدن گوشی عادی خواهد بود. ولی نباید اینطور باشد که دستتان بسوزد.

گلکسی S21 فن ادیشن چقدر شارژ نگه می دارد؟

این گوشی عملکرد درخشانی در شارژدهی ندارد و در وضوح 60 هرتز، در وب گردی و پخش ویدیو، کمی بیشتر از 10 و 16 ساعت دوام داشته است که یعنی می توانید در صورت استفاده معمولی، 1 روز روی شارژدهی آن حساب کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1894

به "مسائل رایج گوشی گلکسی S21 فن ادیشن به همراه راه چاره برطرف کردن آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل رایج گوشی گلکسی S21 فن ادیشن به همراه راه چاره برطرف کردن آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید