مترو دبی ، هر آنچه که باید بدانید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دبی در عین حال که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان است، یکی از گران ترین شهرهای جهان نیز بشمار می رود. بنابراین در زمان سفر به دبی داشتن اطلاعات کامل در خصوص سیستم حمل و نقل عمومی به شما برای کاهش هزینه ها کمک می کند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی را در خصوص مترو دبی با شما به اشتراک بگذاریم.

مترو دبی ، هر آنچه که باید بدانید

ابتدا بهتر است نگاهی به نقشه مترو دبی داشته باشیم:

میتوان گفت تقریبا تمام مقاصدی که شما احتمالا در طول اقامت در دبی قصد بازدید از آنها را دارید، دارای ایستگاه مترو می باشند که با توجه به هزینه نسباتا بالای تاکسی در دبی (ورودی 12 درهم و قابل افزایش بر اساس کیلومتر) خبر خوبی است.

شما در زمان ورود به دبی، به راحتی می توانید از تمامی ترمینال های فرودگاه DXB به نقاط مختلف شهر بروید. چه هتل شما در مناطقی نسباتا نزدیک به فرودگاه مانند دیره یا رقه باشد و چه در موقعیت های بهتری مانند جمیرا یا در حوالی اتوبان شیخ زاید باشد.

برای گشت و گذار در شهر نیز به راحتی میتوانید از تمامی نقاط محبوب با استفاده از مترو بازدید کنید. مراکز خرید اصلی دبی مانند دبی مال یا امارات مال، ساحل جمیرا یا حتی اگر هدفتان از سفر به دبی حضور در نمایشگاه ها بوده میتوانید از ایستگاه World Trade Center استفاده کنید که بیشتر نمایشگاه های بزرگ دبی در اینجا برگزار می شود.

بلیط های متروی دبی به 4 شکل بلیط Red و کارت های Gold، Silver و Blue عرضه می شود. کابین های اول و آخر هر قطار مخصوص مسافران با بلیط کلاس Gold است و 2 کابین بعدی از هر طرف فقط مخصوص بانوان و سایر کابین ها برای دارندگان سایر کارتها است.

بلیط های Red را میتوانید برای مثلا 5 تا 10 سفر در روز تهیه کنید و هزینه کارت های Gold و Silver نیز با توجه به مبدا و مقصد شما پس از پایان هر سفر از اعتبار شما کسر می شود. بلیط های Blue نیز برای افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در دبی را دارند مناسب تر که در این مقاله به آن اشاره نمی کنیم.

اگر هتل شما در محدود دیره یا رقه می باشد بدانید که در زمان صبح و یا عصر با واگن های شلوغی طرف هستید پس می توانید با صرف کمی هزینه بیشتر و تهیه کارت کلاس Gold در کابین به مراتب خلوت تری حضور داشته باشید، اما برای مناطق سایر مناطق تقریبا میزان شلوغی متعادل است.

به این نکته توجه کنید که اگر با کارتی بغیر از Gold وارد کابین این کلاس شوید مشمول جریمه 100 درهمی خواهید شد. البته اگر آقا هستید و قصد ورود به کابین بانوان را نیز داشته باشید جریمه ای مشابه در انتظارتان است!

نکته: در زمان سفر به دبی ممکن است نام ایستگاه ها با چیزی که در عکس بالا میبینید متفاوت باشد! در دبی نام برخی از ایستگاه برای درآمد زایی اجاره داده می شود، پس امکان تغییر این نام بر حسب زمان وجود دارد. برای استفاده از مترو دبی حتما نام ایستگاه قبلی یا بعدی مقصد خودتان را نیز به یاد داشته باشید.

برای رزرو تور دبی همین حالا میتوانید با ما تماس بگیرید. بهترین قیمت تور دبی در انتظار شما است.

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 433

به "مترو دبی ، هر آنچه که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مترو دبی ، هر آنچه که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید