تور سریلانکا ارزان: قله آدامز نوردی در سریلانکا!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، قله آدامز در سریلانکا

قله آدامز که خیلی ها آن را به نام قله سری پادا می شناسند کوهی با ارتفاع 2243 متر است که در نواحی مرتفع مرکزی سریلانکا واقع شده است. این کوه محبوب محلی ها و گردشگران است و خیلی ها زمانی مثل نیمه شب را برای بالارفتن از کوه انتخاب می نمایند تا درست در هنگام طلوع خورشید به قله برسند. این قله برای مردم سریلانکا فقط جایی برای کوهنوردی و تماشا منظره ها نفسگیر نیست بلکه یک مکان مذهبی مهم است. رسیدن به بالای این تپه چندان کار سختی نیست چون جهت کوهنوردی آن تقریبا آسان است و بعد از 2 تا 4 ساعت به قله می رسید. برای آشنایی بیشتر با قله آدامز در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور سریلانکا ارزان: قله آدامز نوردی در سریلانکا!

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

چگونه به قله برویم؟

برای جهتنوردی در کوه باید به نزدیک ترین شهر نزدیک قله یعنی Dalhousie بروید. رفتن به این شهر هم خیلی راحت است کافیست از شهرهایی مثل کلمبو یا کندی با قطار یا اتوبوس به شهر Hatton بروید و از اینجا دوباره سوار اتوبوس شوید و یک ساعت و نیم بعد خودتان را در Dalhousie پیدا کنید! حالا شمایید و پله های قله! این جهت ترکیبی از 5 تا 6 هزار پله و جهتهای سربالایی است که منظره ها تماشایی زیادی دارد و در برخی از روزهای سال مملوء از کوهنورد است.

نکاتی برای بالارفتن از قله آدامز

در هنگام طلوع آفتاب به قله برسید

اگر کوهنوردی را در ساعت 1 تا 2 صبح آغاز کنید می توانید در میان راه هر وقت خسته شدید استراحت کنید و خیالتان هم راحت باشد که تا طلوع خورشید به قله می رسید.

همراه خود لباس گرم داشته باشید

تا وقتی که در حال بالا رفتن هستید گرمتان است و عرق می ریزید اما به محض اینکه به قله برسید شرایط عوض می گردد چون هوای سرد آنجا برق از سرتان می پراند! پس در هنگام کوهنوردی تی شرت بپوشید اما همراه خودتان یک سویی شرت برای قله داشته باشید.

در روزهای شلوغ به کوه نروید

حتما می پرسید این روزهای شلوغ کی است؟ در هنگام سال تازه سریلانکا یعنی در اوایل آوریل (اواسط فروردین)، در هنگامی که قرص ماه کامل است و بعلاوه در آخر هفته ها.

همراه خود میوه داشته باشید

در جهت کوهنوردی فقط هله هوله هایی مثل چیپس و شکلات وجود دارد پس اگر در پی خوراکی های سالم هستید از قبل برای خوتان میوه تهیه کنید.

کفش های راحت بپوشید

بیشتر محلی ها یا دمپایی به پا دارند و یا پابرهنه اند! البته معلوم نیست که چگونه می توانند با پای برهنه از روی سنگ ها بگذرند! بهتر است شما به هنگام کوهنوردی کتانی به پا کنید.

با سرعت خودتان کوه را بالا بروید

یادتان باشد که جهت برگشتی هم وجود دارد پس همه انرژی تان را در جهت رفت تمام نکنید و هر وقت خسته شدید استراحت کنید.

اگر زانو درد دارید از عصای کوهنوردی بهره ببرید

برای این کوهنوردی 5 هزار پله در پیش رو دارید پس اگر زانو درد دارید حتما از عصا بهره ببرید.

سعی کنید که تا ساعت 8 صبح به سمت پایین راه بیفتید

با طلوع خورشید دمای هوا به سرعت بالا می رود و تابش مستقیم خورشید اذیتتان می نماید پس اگر در هنگام طلوع خورشید در قله بودید بهتر است که تا ساعت 8 صبح به سمت پایین حرکت کنید.

منبع: theyoganomads.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1606

به "تور سریلانکا ارزان: قله آدامز نوردی در سریلانکا!" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور سریلانکا ارزان: قله آدامز نوردی در سریلانکا!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: قله آدامز نوردی در سریلانکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید