قاسمپور با تمجید از رقیب: با یک شکست کشتی برای من تمام نشده است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، روز 19 اسفندماه سال گذشته بود که یکی از مهمترین پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بین دو مدعی با تجربه و عنواندار برگزار گردید. مصافی که طی آن حسن یزدانی قهرمان دنیا و المپیک به مصاف کامران قاسمپور یکی از مدعیان اصلی وزن 86 کیلوگرم رفت و توانست بار دیگر با پیروزی برابر همشهری خود، همچنان به عنوان مرد بی رقیب این وزن خوانده گردد. حسن یزدانی در این ملاقات با نتیجه 5 بر 2 مقابل کامران قاسم پور پیروز شد و بلیت اعزام به بازی های المپیک 2021 توکیو را در جیب گذاشت.

قاسمپور با تمجید از رقیب: با یک شکست کشتی برای من تمام نشده است

البته قاسمپور بعد از این شکست به هیچ عنوان چهره یک آزادکار مغلوب را نداشت و با همان امید و انگیزه قبلی خود عنوان نمود، دوباره برای رسیدن به هدفش کوشش خواهد نمود تا بتواند با جبران این شکست به عنوان برترین مدعی این وزن معرفی گردد.

به همین دلیل کامران قاسمپور که تا به امروز سه بار با حسن یزدانی کشتی گرفته و هنوز نتوانسته از سد این همشهری عنواندار خود بگذرد گفت: من و حسن از جویبار به دنیا آمدیم و از کودکی در یک باشگاه تمرین می کردیم. از 10 سالگی در رده های مختلف تیم های ملی با هم بودیم و به خوبی توان فنی خود را می شناسیم. به جرأت می توان گفت یزدانی یک پهلوان است که اگر مشکل خاصی برایش پیش نیاید می تواند طلای المپیک را هم از آن خود کند. البته یزدانی هم مثل تمامی اردونشینان به دلیل کرونا مدتی از تمرین دور بوده ولی قطعاً ما می توانیم با حضور در اردوهای تیم ملی به شرایط بهتری برسیم.

این آزادکار مازنی به شروع حضورش در کشتی اشاره نمود و گفت: کشتی را از زادگاهم در جویبار مازندران و زیر نظر حسین نقیبی یکی از مربیان سازنده و زحمتکش این خطه شروع کردم. خانواده من مثل تمامی هم استانی ها عاشق کشتی بود و در واقع همه چیز مهیا شد تا من به کشتی روی بیاورم. البته این موضوع برای تمامی پسرهای مازندران صدق می نماید چراکه 90 درصد آنها عاشق کشتی هستند و بلافاصله در کودکی جذب باشگاه ها می شوند. در کل باید گفت که کشتی شغل و حرفه من است که نمی توانم دست از تمرین و کوشش در این عرصه بردارم. در نتیجه به عنوان یک کشتی گیر که در واقع حرفه ام این است با یک باخت از ادامه جهت خسته نمی شوم و کشتی برایم همچنان ادامه دارد تا به اهدافم برسم.

قاسمپور با اشاره به اینکه کشتی در پوست و خون مردم جویبار است، ادامه داد: امکان ندارد که در خانه ای از اهالی جویبار باشید و آنها همچون یک کارشناس در مورد کشتی صحبت ننمایند. مردم این خطه کشتی را خیلی خوب می شناسند و در این خصوص زن و بچه و پیر و جوان با یکدیگر فرقی ندارند. طبیعتاً پدرم نیز عاشق کشتی است و من هم مثل پدرم هرگاه به وسیله تلویزیون یا حضور در سالن شاهد مسابقات بودم، شور و هیجان خاصی داشتم.

وی احتمال تغییر وزن خود را رد کرد و گفت: سال گذشته در رقابتهای انتخابی تیم ملی در وزن 92 کیلو گرفتم و اول شدم که هدفم حضور در رقابتهای دنیای بود. البته این پیکارها لغو شد و من هم با توجه به شرایط بدنی ام دوباره به وزن 86 کیلوگرم برگشتم. ضمن اینکه رفتن به وزن 97 کیلوگرم نیز شرایط خاص خود را می خواهد که من این شرایط را ندارم. به هر حال شاید بعد از المپیک برای رقابتهای دنیای 2021 نروژ تصمیم متفاوتی بگیرم که فعلاً باید منتظر آن موقع بود و شرایط را سنجید.

دارنده دو مدال طلای امیدهای دنیا در سرانجام به نقش مربی سازنده و زحمتکش خود در این سال ها اشاره نمود و گفت: علاوه بر پدر و مادرم که در این سال ها تمام زحماتم برعهده آنها بوده و دست بوس آنها هستم، باید به زحمات حسین نقیبی هم اشاره کنم که هرگاه خواستم در کنارم بوده؛ فقط امیدوارم بتوانم در آینده با رسیدن به هدفی که در ذهن دارم، جوابگوی زحمات آنها باشم.

به گزارش خبرنگاران، کشتی آزاد ایران توانست در پیکارهای دنیای 2019 قزاقستان سه سهمیه از 6 سهمیه بازی های المپیک را توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم کسب کند. بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید اواخر فروردین سال جاری در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی به میدان بروند و سهمیه های به جامانده را از آن خود نمایند.

رقابت های کشتی گزینشی قاره آسیا 20 تا 22 فروردین سال 1400 و رقابت های قهرمانی آسیا روزهای 23 تا 28 فروردین سال 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1189

به "قاسمپور با تمجید از رقیب: با یک شکست کشتی برای من تمام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمپور با تمجید از رقیب: با یک شکست کشتی برای من تمام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید