فعالیت موزه ها در ایام تعطیلات نوروز 1400

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل موزه های کشور از فعالیت موزه ها در ایام نوروز با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد. موزه های منطقه ها قرمز و نارنجی تعطیل خواهد بود.

فعالیت موزه ها در ایام تعطیلات نوروز 1400

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه های کشور، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از تعطیلی موزه های تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه ها قرمز و نارنجی در ایام تعطیلات نوروز 1400 اطلاع داد. این در حالی است که موزه های منطقه ها زرد و آبی در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کارگر در مورد پروتکل های بازدید از موزه ها با توجه به مسائل متعدد در نحوه کنترل بازدید کنندگان و بلیط فروشی، اذعان داشت:

پروتکل ها تغییر نکرده است و همه موزه ها مطابق با دستورالعمل تهیه شده قبلی فعال خواهند بود و مسئله ای وجود ندارد.

لازم به ذکر است که از اسفندماه سال گذشته تا به امروز و در مقاطع زمانی مختلف، با تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا موزه های منطقه ها پرخطر تعطیل شده اند. این تعطیلی ها هر بار با مقاومت از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز همراه بوده است. با این وجود، عدم رضایت بازدیدکنندگان از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در موزه ها، نحوه بلیط فروشی و نوبت گیری برای بازدید و عدم امکان بسیاری از موزه ها به درگاه اینترنتی فروش بلیط مشهود است.

در حال حاضر و بنا بر گفته محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، 300 موزه دولتی با نظارت این وزارت خانه و 159 موزه خصوصی در کشور فعال است. پیش بینی می گردد با اعمال محدودیت های تردد و سفر، اندازه مراجعه مردم به موزه ها در ایام تعطیلات نوروز 1400 افزایش یابد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1626

به "فعالیت موزه ها در ایام تعطیلات نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت موزه ها در ایام تعطیلات نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید