طرح لوله گذاری در عرصه گورستان تاریخی حاجی آباد مجوز ندارد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اجرا هرگونه طرح عمرانی در سطح کشور توسط هر ارگان و بخش خصوصی را ملزم به استعلام از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و تاکید کرد: در سال 91 در خصوص اجرا پروژه خط لوله گاز از گورستان حاجی آباد توسط شرکت نقش آوران طوس استعلام انجام شده و پاسخ این اداره کل به دلیل عبور خط لوله گاز از عرصه گورستان تاریخی منفی بوده که رونوشت آن به شرکت ملی گاز کرمان نیز ارسال شد.

طرح لوله گذاری در عرصه گورستان تاریخی حاجی آباد مجوز ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: علیرغم مکاتبات اجرا شده هیچ گونه پاسخی از سوی شرکت گاز مبنی بر تغییر خط لوله گاز داده نشد.

برومند با بیان این که در تابستان 98 جلسه ای با شرگت مشاور طرح ملی گاز کرمان و این اداره کل برگزار گشت، ادامه داد: در این جلسه ای مقرر شد پس از بررسی این اداره کل در خصوص اجرای پروژه اعلام نظر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان عنوان کرد: در همین حین، عملیات نجات بخشی گورستان با مجوز پژوهشکده باستان شناسی آغاز شد که باستان شناسان به آثار مادی شاخص دوره تاریخی در گورها برخوردند.

وی ادامه داد: طی مکاتبه با شرکت گاز کرمان مقرر شد تا نتیجه نجات بخشی و صدور مجوز از سوی دفتر فنی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شرکت ملی گاز هیچ گونه اقدامی جهت حفاری انجام ندهد که متاسفانه این شرکت، حفاری و لوله گازی در عرصه گورستان را آغاز کرد که با پیگیری های این اداره کل از طریق قضایی منجر به توقف عملیات لوله گذاری شد.

برومند اضافه کرد: بنا به وظیفه ای که این اداره بر عهده دارد کل هیچ گونه مجوزی در خصوص اجرا لوله گذاری در عرصه گورستان تاریخی داده نخواهد شد و پیگیری های قضایی در این راستا از سوی این اداره کل در حال انجام است و خسارت وارد شده بر گورستان حاجی آباد توسط کارشناسان در دست بررسی است.

ایسنا نوشت، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در انتها بیان نمود: در صیانت از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی با هیچ کسی تعارف نداریم و از تمام ظرفیت های قانونی برای جبران خسارت های احتمالی استفاده خواهیم کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 699

به "طرح لوله گذاری در عرصه گورستان تاریخی حاجی آباد مجوز ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح لوله گذاری در عرصه گورستان تاریخی حاجی آباد مجوز ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید