طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، امروزه برای طراحی اتاق نشیمن های مدرن از ایده های ساده یا مینیمال یاری گرفته می گردد. زمانی که صحبت از طراحی به سبک مینیمالیسم به میان می آید، منظور استفاده از وسایل در حد احتیاج می باشد. در طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمال می توانید از هر آن چه که احتیاج دارید استفاده نموده و تمام جوانب زیبایی شناسی را نیز رعایت کنید. در ادامه این مطلب از ما به بیان ایده های کاربردی در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ایده های طراحی اتاق نشیمن مینیمال

  • ارزیابی وسایل موجود

بهتر است قبل از اقدام به هر کاری نگاهی به وسایلی که در دسترس دارید بیاندازید. هم چنین ضروری است نسبت به آنالیز چگونگی سبک زندگی خود و طراحی که در حال حاضر در اتاق نشیمن استفاده نموده اید نیز نگاهی داشته باشید. با انجام این کارهای به ظاهر ساده تصویر ذهنی مناسبی از تغییری که قصد اعمال آن در اتاق نشیمن دارید، به دست می آید.

  • عدم استفاده از وسایل اضافه

بعد از ارزیابی وسایل موجود، بهتر است هر وسیله ای که غیر قابل استفاده بوده و مدت هاست از آن ها استفاده ننموده اید را از اتاق نشیمن خارج کنید. چرا که وجود وسایل اضافه در اتاق نشیمن چندان خوشایند نبوده و عدم استفاده از آن ها فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

  • توجه به سایز وسایل موجود

زمانی که نسبت به طراحی اتاق نشیمن مینیمال اقدام می نمایید، باید در نظر داشته باشید که اندازه وسایل به گونه ای باشد که باعث ایجاد توازن در فضای اتاق نشیمن گردد. به همین منظور وسایل عظیم و کوچک باید در کنار یکدیگر استفاده شوند. برای مثال به جای استفاده از مبلمان هایی که یک کاناپه عظیم و چند جایگاه در کنار آن دارند، می توانید از مبلمان ال مانند استفاده نمایید.

  • استفاده از گیاهان

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید در طراحی اتاق نشیمن های مینیمال مورد استفاده قرار دهید، استفاده از گیاهان می باشد. استفاده از گیاهان باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه می گردد. اما با این حال توجه داشته باشید که در استفاده از گیاهان نیز زیاده روی نکنید. استفاده از یک یا دو گیاه کافی می باشد.

  • انتخاب رنگ

بهتر است برای انتخاب رنگ در طراحی اتاق نشیمن مینیمال از رنگ های خنثی به عنوان رنگ اصلی و در کنار آن از رنگ های دیگر استفاده نمایید. برای مثال می توانید در کنار رنگ های خنثی از یک فرش با رنگ غالب استفاده نمایید.

  • توجه به فضای نگهدارنده

در نظر داشته باشید که از ایجاد هر گونه هرج و مرج در اتاق نشیمن جلوگیری نمایید. برای نگهداری از وسایل اضافه می توانید از سبدهای تزئینی استفاده نمایید.

  • ایجاد انسجام در فضای اتاق

یکی از نکاتی که باید در طراحی اتاق نشیمن مدرن و مینیمال به آن توجه داشته باشید، ایجاد انسجام در فضای اتاق می باشد. یکی از راه هایی که می توانید به این منظور از آن استفاده نمایید، انتخاب رنگ هایی که با یکدیگر تطابق دارند می باشد. هم چنین زمانی که وسیله ای برای خانه انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که آن ها با یکدیگر تطابق داشته باشند.

  • استفاده از لوستر

استفاده از یک لوستر ساده و در عین حال شکیل می تواند دکور زیباتری را به فضای مینیمالیستی شما بدهد.

  • استفاده از زیر رنگ های مختلف

برای انتخاب رنگ تنها به استفاده از رنگ های سیاه و سفید فکر نکنید. برای ایجاد فضایی چشم نواز، به فکر استفاده از رنگ هایی که با یکدیگر تطابق دارند، باشید. برای مثال به جای استفاده از رنگ های سیاه و سفید می توانید از از رنگ های خاکستری و بنفش استفاده نمایید.

  • طراحی ساده

زمانی که در نظر دارید از سبک مینیمال برای طراحی اتاق نشیمن استفاده نمایید، توجه داشته باشید، که از استفاده طرح و الگوهای پیچیده خودداری نمایید. در طراحی مینیمال همه چیز باید ساده باشد.

  • استفاده از وسایل آنتیک

استفاده از چند وسیله آنتیک در طراحی مینیمال باعث ایجاد فضایی زیبا در اتاق نشیمن می گردد. استفاده از این وسایل در طراحی مدرن ترکیب مناسبی ایجاد می نماید.

  • توجه به شکل وسایل

زمانی که به طراحی مینیمال اتاق نشیمن فکر می کنید، می توانید به انتخاب وسایلی با اشکال مختلف نیز فکر کنید. بنابراین می توانید از وسایلی با اشکال هندسی متفاوت در طراحی اتاق نشیمن نیز استفاده نمایید.

  • استفاده از وسایل چشم نواز در اتاق نشیمن

اگر از طراحی مینیمال در طراحی اتاق نشیمن استفاده نموده اید، به فکر استفاده از چند نمونه وسایل که جذابیت دیداری دارند، باشید. با این حال توجه داشته باشید که در استفاده از این گونه وسایل، زیاده روی نکنید. این کار باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق نشیمن نیز می گردد. برای مثال می توانید از یک میز قهوه خوری و یا یک تابلو نقاشی به این منظور استفاده نمایید.

طراحی اتاق نشیمن مینیمال

همان طور که گفته شد در طراحی چنین فضایی به فکر استفاده از کم ترین و در عین حال پرکاربردترین وسایل باشید. این نکته ضروری ترین امر در طراحی اتاق نشیمن سبک مینیمال به حساب می آید. استفاده از شلف های شناور در چنین طراحی را از قلم نیاندازید.

  • توجه به کیفیت و تعداد وسایل

زمانی که نسبت به طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمال اقدام می نمایید، توجه داشته باشید که وسایل انتخابی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به یاد داشته باشید که هر وسیله ای که به اتاق نشیمن اضافه می کنید، در مقابل باید یکی از وسایل دیگر را کم کنید.

  • استفاده از انواع بافت

همان طور که گفته شد بهتر است در طراحی مینیمال از رنگ های خنثی استفاده نمایید. در کنار این رنگ و برای عمق بخشی به فضای اتاق می توانید از بافت های مختلف استفاده نمایید. از آن جایی که رنگ زمینه خنثی انتخاب شده است، می توانید در کنار آن از کوسن های رنگی و یا یک فرش با رنگ های چشم نواز استفاده نمایید.

نکات پایانی

استفاده از سبک مینیمالیسم باعث ایجاد فضایی آرام و در عین حال جذاب می گردد. در طراحی مینیمال تنها به یاد داشته باشید که از ایجاد هرگونه هرج و مرج جلوگیری نمایید، زیرا هرچه طراحی ساده تر باشد، جذابیت و منحصربفردی محیط بیشتر است. در انتهای این مطلب نمونه های زیبا و جذابی از سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن را برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم تا با استفاده از آن ها بتوانید به ایده های مورد نظر خود دست یابید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 808

به "طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید