شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط 8.2 تا 8.9 درصد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، شورای رقابت افزایش قیمت محصولات شرکتهای سایپا و ایران خودرو را تصویب کرد.

شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط 8.2 تا 8.9 درصد

به گزارش خبرنگاران، انتها شورای رقابت در مورد تعیین میزان افزایش قیمت خودرو در سال 1400 تصمیم گیری کرد. البته کسانی که تا انتها سال 1399 برای خرید خودرو ثبت نام و پیش پرداخت کرده اند و مشمول دریافت سود نیستند، شامل این افزایش قیمت نمی شوند.

بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری نهایتا برای محصولات شرکت ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و برای محصولات شرکت سایپا به طور متوسط 8.9 درصد افزایش قیمت محاسبه شد که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت گذاری شورا، تا انتها شهریور 1400 اعمال و اجرا می شود.

به گزارش خبرنگاران، تغییرات قیمت خودرو هر سه ماه یکبار با مصوبه شورا اعمال می شود ولی برای زمستان سال گذشته افزایش قیمتی تصویب نشد و اعلام شیوا - رئیس شورای رقابت - از این حکایت داشت که با بررسی تورم بخشی برای شرایط قیمتی خودروسازها، شورای رقابت تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی تا انتها سال (1399) اعمال نشود.

وی در زمستان سال گذشته گفته بود که تورم بخشی از سوی بانک مرکزی برای ایران خودرو 14.1 درصد و برای سایپا 14.75 درصد اعلام شد که با توجه به افزایش نسبی بهره وری و کیفیت باید خودروسازان حدود 10 درصد افزایش قیمت می دادند اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت در بازار خودرو کاهشی است و این فرایند ادامه پیدا می کند و همچنین به دلیل کرونا که سبب شده تقاضا در سال جاری پایین باشد، به دلیل جلوگیری از ایجاد هیجان در بازار خودرو هیچ افزایش قیمتی تا انتها سال نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1264

به "شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط 8.2 تا 8.9 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط 8.2 تا 8.9 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید