شهر زیبای تولدو در اسپانیا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تولدو (Toledo) شهری است زیبا در استانی به همین نام در مرکز اسپانیا.این شهر باستانی که بر سر کوهی ساخته شده و عرب ها طلیطله می نامندش، در 70 کیلومتری جنوب مادرید واقع شده است.

شهر زیبای تولدو در اسپانیا

با تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید.

این شهر که در زمان حکومت مسلمین، پرشکوه و با رونق بوده پر است از بناهای قدیمی و خاطره انگیز. در واقع تولدو نماد آن دوره ای است که مسیحیان، مسلمانان و یهودیان به صلح و صفا در کنار هم در اسپانیا زندگی می کردند، لذا در این شهر مسجد، کنیسه و کلیسا در کنار هم وجود داشته است.

آثار این نوع معماری در جای جای شهر هنوز موجود است و همین، به یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر تبدیل شده است.این شهر به پاس همزیستی تاریخی مسالمت آمیزی که بین فرهنگ مسیحیان، مسلمانان و یهودیان در آن برقرار بوده، در سال 1986 در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

لذا تولدو را شهر سه فرهنگ می نامند.تولدو از دیرباز به فراوری آهن و شمشیر معروف بوده و امروز هم مرکز فراوری چاقو و شمشیر به شمار می رود.در این شهر اشخاص نام آوری همچون ال گرگو (نقاش و معمار دوران رنسانس)، آلفونسو دهم و گارسیلاسو (شاعر اسپانیایی) به جهان آمده یا زندگی نموده اند.

جمعیت این شهر در سال 2012 حدود 84 هزار نفر بوده است.آب و هوای تولدو نیمه خشک با ویژگی های مدیترانه ای است؛ یعنی زمستان های آن معتدل است ولی تابستان هایی گرم و خشک دارد.

بالاترین درجه حرارت ثبت شده در این شهر 43.1 درجه سانتی گراد است که در 10 اوت 2012 ثبت گشته است.پایین ترین دما نیز منفی 9.1 درجه بوده که در 27 ژانویه 2005 به ثبت رسیده است.از جمله جاهای دیدنی تولدو در گذشته و حال می توان به قلعه باشکوه آلکازار، موزه سانتا کروز، مسجد جبل البارد، مسجد باب مردوم، مسجد جامع طلیطله و پل آلکانتارا اشاره نمود.

منبع: لست سکند
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 321

به "شهر زیبای تولدو در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر زیبای تولدو در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید