سهل گیری اتحادیه اروپا برای حل مشکل کمبود نیمه هادی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا از تسهیل قوانین تامین بودجه کارخانه های خلاق تولید نیمه هادی در این قاره خبر داد تا صنعت تولید تراشه تقویت شود.

سهل گیری اتحادیه اروپا برای حل مشکل کمبود نیمه هادی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، سهل گیری کمیسیون اروپا برای تسهیل دسترسی تولیدکنندگان نیمه هادی به منابع مالی با هدف افزایش ظرفیت تولید تراشه در قاره اروپا و نیز کاهش وابستگی به تولیدکنندگان آمریکایی و آسیایی صورت می گیرد.

اقدام این کمیسیون در حالی صورت می گیرد که کمبود انواع تراشه در سطح جهانی و تنگناهای مربوط به زنجیره تامین انواع نیمه هادی، شرایط دشواری را برای خودروسازان، ارائه دهندگان خدمات و مراقبت های بهداشتی، اپراتورهای مخابراتی و بسیاری از صنایع دیگر ایجاد کرده است.

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه ای در این مورد گفت: بر اساس قانون تراشه های اروپا 15 میلیارد یورو (17 میلیارد دلار) سرمایه گذاری دولتی و خصوصی بیشتر تا سال 2030 در این حوزه ممکن می شود.

او با اشاره به پروژه های در حال اجرای اتحادیه اروپا در این زمینه گفت: این رقم علاوه بر 30 میلیارد یورو سرمایه گذاری های عمومی است که قبلاً به شیوه های مختلف برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1666

به "سهل گیری اتحادیه اروپا برای حل مشکل کمبود نیمه هادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهل گیری اتحادیه اروپا برای حل مشکل کمبود نیمه هادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید