سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار ملاقات می نمایند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کشورهای عضو آ سه آن (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) قرار است روز شنبه با حضور مینگ آنگ هلاینگ ریاست ارتش میانمار (جونتا) که مسئول کودتا در این کشور است؛ نشستی حضوری برگزار نمایند.

سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار ملاقات می نمایند

این نشست به میزبانی جاکارتا-پایتخت اندونزی- برگزار می گردد و به غیر از فیلیپین و تایلند که در سطح وزرای خارجه حضور خواهند داشت، سایر اعضا در سطح سران کشورها تشکیل جلسه می دهند.

این نخستین کوشش ملموس در سطح بین المللی در مواجهه با کودتایی است که به سرنگونی دولت منتخب میانمار منجر شد و موجی از تظاهرات های مردمی و به دنبال آن، بازداشت ها را در پی داشت.

از سویی، این نوعی سنت شکنی محسوب می گردد چرا که کشورهای آ سه آن (شامل فیلیپین، تایلند، کامبوج، میانمار، برونئی، کامبوج، اندونزی، سنگاپور، لائوس، مالزی و ویتنام) به طور معمول در مسائل داخلی یکدیگر مداخله نمی نمایند.

اما سازمان ملل از بیم وقوع بحران انسانی در میانمار، خواهان مداخله آ سه آن شد و قرار است نماینده ویژه این سازمان هم در حاشیه نشست حضور داشته باشد.

همزمان، وانگ ئی وزیر خارجه چین از برگزاری این نشست ابراز رضایت کرد و آن را امیدوار نماینده خواند.

چین عضو آ سه آن نیست اما به همراه کره جنوبی و ژاپن در بعضی جلسات حضور دارد حال آنکه هنوز معین نیست در جلسه پیش رو مشارکت داشته باشد یا خیر.

دولت پکن هشدار داده که دخالت نا بجای کشورهایی که عضو منطقه آسیای جنوب شرقی نیستند را در حل بحران میانمار جایز نمی داند- اشاره ای به آمریکا که از هر فرصتی برای مداخله در امور این منطقه استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1316

به "سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید