رژیم کربوهیدارت چیست؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک کارشناس ارشد رژیم و تغذیه درمانی گفت: رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب سبب کاهش وزن و چربی می گردد.

رژیم کربوهیدارت چیست؟

به گزارش ایسنا، الهه ربانی در رابطه با رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب، اظهار کرد: رژیم کم کربوهیدرات به عنوان کمتر از 45 درصد انرژی دریافتی از کربوهیدرات و رژیم کم چرب رژیمی با کمتر از 30 درصد چربی تعریف می گردد.

وی با بیان اینکه طبق بعضی از تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، رژیم کم کربوهیدرات در کاهش وزن و چربی بدن موثر است، اضافه نمود: هر کدام از رژیم ها که افراد بیشتر در طولانی مدت پایبند آن باشند و به کاهش کالری یاری کند، گزینه مناسب تری است.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که کدام رژیم ریسک ابتلا به بیماری ها را بیشتر کاهش می دهد، توضیح داد: رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب به علت اینکه هر دو منجر به کاهش وزن می شوند، در کاهش بیماری ها موثر بوده، با این حال رژیم کم کربوهیدرات در کاهش کلسترول خون موثرتر عمل نموده است.

کارشناس ارشد رژیم و تغذیه درمانی به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه کرد: غذا های پرپروتئین و پرفیبر در سیری به افراد یاری می نماید و کل کالری دریافتی را کاهش می دهد.

ربانی در رابطه با تاثیر رژیم کم کربوهیدرات در افراد ورزشکار، اعلام کرد: افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند از رژیم کم کربوهیدرات دوری نمایند، زیرا سبب خستگی و کاهش عملکرد در آنان می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1777

به "رژیم کربوهیدارت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم کربوهیدارت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید