روش جذب فالوور واقعی در اینستاگرام
به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: کسی را سراغ نداریم که روز را سپری کند و سری به شبکه های اجتماعی نزند، این امر باعث شده تا شبکه های اجتماعی قدرت زیادی پیدا نمایند و بازتاب قدرت این شبکه ها را در تمامی جنبه های زندگی شاهد هستیم. در این بین اینستاگرام که در ابتدا با موضوع به اشتراک گذاری تصاویر ایجاد شده بود و اکنون امکانات ویدئویی چشمگیری نیز دارد به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران شناخته می گردد و کاربران ایرانی مدت زیادی از عمر خود را در این شبکه گشت و گذار می نمایند.
جالب است بدانید اینستاگرام در سطح جهانی چیزی حدود یک میلیارد کاربر دارد و از این تعداد، 80 درصد آنها در خارج از آمریکا زندگی می نمایند. جالب تر اینکه اینستاگرام کاربران خانم بیشتری نسبت به آقایان دارد و 39 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی خانم هستند در صورتی که 30 درصد کاربر مرد دارد. بر اساس همین آمار 72 درصد از نوجوانان روزانه به اینستاگرام سر می زنند و 35 درصد از مخاطبین این شبکه اجتماعی قدرتمند بزرگسالان هستند.
با نگاهی به این آمار و ارقام می توان به سادگی متوجه شد اینستاگرام فرصت خوبی را برای تجارت و بهره وری در اختیار افراد خلاق و بنگاه های تجاری قرار داده است. اما در این بین بدست آوردن فالوور کار ساده ای نیست و به همین منظور قصد داریم در ادامه برای شما از روش های عالی بگوییم که به یاری آنها فالوورهای واقعی بیشتری در اینستاگرام بدست خواهید آورد.
1. رعایت اصول زیباشناسی حرف اول را در اینستاگرام می زند
از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و در آن محتوای تصویری و ویدئویی حرف اول را می زند باید صفحه شما در این شبکه کاربری چشم نواز و مخاطب پسند باشد. به عبارت دیگر پروفایل شما در اینستاگرام عملاً نقش وب سایت، کارت ویزیت و ویترین فروشگاه مجازی شما را ایفا می نماید و در نتیجه به هر مقدار که این پروفایل زیبا تر و مجذوب کننده تر باشد شانس بیشتری دارید که مخاطب گزینه فالو را بفشارد و شما را دنبال کند.
همان گونه که بهتر از ما می دانید رقابت بسیار سنگینی در اینستاگرام وجود دارد و کاربران امروزی حوصله زیادی ندارند و تنها پس از بازدید از پروفایل شما در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرند که این حساب کاربری را دنبال نمایند یا اینکه بی خیال آن شوند. یکی از برترین راهها برای جذب فالورر بیشتر رعایت اصول زیباشناختی در پروفایل و محتواهایی است که فراوری می کنید.
اگر نگاهی به صفحه اینستاگرام برندهای حرفه ای جهان داشته باشید به حرف ما پی می برید و متوجه خواهید شد حرفه ای های اینستاگرام توجه ویژه ای به زیبایی پروفایل و محتوا نشان می دهند. از طرف دیگر توصیه می کنیم سلیقه مخاطبین خود را نیز همواره در نظر داشته باشید. با رعایت سلیقه مخاطبین در محتواهایی که برای اینستاگرام فراوری می کنید دقیقاً همان مخاطبینی را بدست خواهید آورد که دنبال آنها هستید.
برای نمونه اگر در زمینه گل و گیاه فعالیت دارید، باید صفحه اینستاگرام شما حال و هوای گیاهان زیبا را داشته باشد و این مورد را در مورد استوری ها نیز رعایت کنید، در این بین مناسبت ها را نباید فراموش کنید، برای نمونه روز درخت کاری را به فال نیک بگیرید و پست هایی زیبا با موضوع درختان منتشر کنید. این کار باید به گونه ای انجام گردد که حساب کاربری شما در اینستاگرام هویت خاص خودش را پیدا کند و مخاطب جذب زیبایی صفحه اینستاگرام شما گردد.
2. قدرت محتوای ویدئویی را دست کم نگیرید
اگر از قدیمی های اینستاگرام باشید حتماً به خاطر دارید که در این شبکه اجتماعی خبری از ویدئو نبود اما مدتی است که ویژگی استوری به اینستاگرام افزوده شده است اخیراً نیز قابلیت IGTV را در اینستاگرام شاهد هستیم که از آن با نام تلویزیون اینستاگرام یاد می گردد. در نتیجه می توان گفت دوران بدست آوردن فالوور به وسیله عکس در اینستاگرام به سر آمده و باید به فکر فراوری محتوای ویدئویی باشید. به شما قول می دهیم در صورت فراوری محتواهای ویدئویی باکیفیت که مناسب سلیقه مخاطبین شما باشد، شاهد افزایش چشمگیر تعداد فالوورها خواهید بود. برای اینکه متوجه سلیقه مخاطبین خود شوید، محتواهایی تصویری و ویدئویی که در گذشته فراوری نموده اید و بازدید بیشتری داشته اند را زیر نظر بگیرید. توجه کنید این محتواها چه ویژگی هایی داشته اند که به مذاق مخاطب شما خوش آمده است. سپس این ویژگی ها را در ویدئوهای بعدی خود اعمال کنید و این ویدئوها را نیز مدتی بعد آنالیز کنید تا سلانه سلانه به سلیقه مخاطبین خود نزدیک تر شوید.
توجه داشته باشید انتشار محتوا در IGTV یا تلویزیون اینستاگرام شرایط خاص خود را دارد و این ویدئو باید حتماً با فرمت MP4 باشد، مقدار رزولوشن آن را هم در حالت 720 پیکسل قرار دهید، از طرف دیگر این ویدئو باید حتماً به صورت عمودی ضبط گردد. به شما قول دهیم رعایت این موارد تأثیر بسیار زیادی در افزایش مخاطبین شما خواهد داشت.
در این بین برای آنالیز دقیق بازخورد ویدئوهایی که فراوری شده باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا یاری بگیرید. ابزارهای تجزیه و تحلیل دقیق ترین راه برای آنالیز عملکرد محتوای شما هستند. یکی از این ابزارها که برای آنالیز آمار محتوای ویدئویی که در تلویزیون اینستاگرام منتشر می کنید کاربرد زیادی دارد ابزار Insight در اینستاگرام است، در این ابزار می توانید مقدار نرخ توجه مخاطبین (retention rate) نسبت به ویدئوهای تلویزیون اینستاگرام را آنالیز کنید.
این ابزار به شما یاری می نماید متوجه شوید مخاطبین در کدام قسمت از ویدئویی که فراوری نموده اید مشاهده آن را متوقف نموده اند، از طرف دیگر تعداد کاربرانی که ویدئوی شما را تا سرانجام مشاهده نموده اند را نیز نمایش می دهد تا با این آمار دقیق، ویدئوهای بعدی خود را با کیفیت بیشتری دقیقاً مطابق با سلیقه مخاطبین فراوری کنید.
در این زمینه تعداد ویدئوهایی که فراوری می کنید نیز اهمیت دارد و بدون شک به هر مقدار که ویدئوی بیشتری فراوری کنید به همان مقدار بازخورد بیشتری دریافت می کنید و آمار بیشتری برای آنالیز کیفیت ویدئوها بدست می آورید.
3. محتوا باید دقیقاً همان چیزی باشد که مخاطب می خواهد
برای طراحی کمپین های تبلیغاتی ابتدا به احتیاج مخاطب فکر کنید، محتوایی که فراوری می کنید دقیقاً باید پاسخی به احتیاج مخاطب باشد، در این بین رقبا را نیز دست کم نگیرید و تفاوت محتواهایی که فراوری نموده اید با محتوای رقبا را آنالیز کنید و از این محتواها درس بگیرید.
اگر محصولات مختلفی فراوری می کنید برای اینکه دقیقاً بدانید مخاطب شما دنبال چه محتوایی در اینستاگرام است شاید بهتر باشد چند حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید، در این حساب ها مخاطبین خود را بر اساس دسته بندی محصولاتی که فراوری می کنید جذب نمایید، از این طریق درواقع یک جامعه آماری از کاربران در اینستاگرام دارید که دقیقاً دنبال محصولات شما هستند، در نتیجه محتوایی که برای این جامعه فراوری می کنید تمرکز بیشتری روی محصولات خاص دارد.
برای نمونه اگر یک فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه هستید شاید بهتر باشد در کنار صفحه اصلی برند خود در اینستاگرام دو حساب کاربری مجزا ایجاد کنید و با گذاشتن محتوای خاص و مناسب با سلیقه بانوان، جوابگوی مخاطبین خانم باشید و محتوهای مجذوب کنندهی را برای آقایان در حساب کاربری که مختص آقایان درست نموده اید قرار دهید. اگر هم یک برند بزرگ هستید و در سطح کشور فعالیت دارید شاید بد نباشد چند صفحه اینستاگرام با توجه به استان هایی که فروش بیشتری در آنها دارید ایجاد کنید.
در این صفحه ها محتوایی فراوری کنید که دقیقاً مخاطب در پی آن است، این کار یاری می نماید تا مخاطب دست خالی از اینستاگرام شما بیرون نرود و در نتیجه روز به روز شاهد افزایش تعداد مخاطبین خواهید بود.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمامی این صفحه ها در واقع باید به نوعی زیرمجموعه صفحه اصلی اینستاگرام شما باشند، تا با بدست آوردن آمار دقیق از این صفحه ها، تعداد مخاطبین صفحه اصلی خود در اینستاگرام را افزایش دهید.
از اشخاص تاثیرگذار در اینستاگرام برای افزایش تعداد مخاطبین خود الهام بگیرید، این روش باعث می گردد تا آگاهی بهتری نسبت به سلیقه مخاطبین خود بدست بیاورید، در این زمینه حتی روی صفحه اینستاگرام همکارهای تجاری خود نیز می توانید حساب باز کنید. صفحه هایی که مخاطبین کمتری دارند (برای مثال 10 هزار فالوور)، اما این فالوورها هر روز این صفحه ها را دنبال می نمایند ممکن است در نگاه اول مهم به نظر نرسند اما بدون شک این صفحه ها محتواهایی فراوری می نمایند که توانسته اند مخاطبین وفادار و ثابتی داشته باشند.
در نتیجه این صفحه ها را زیر نظر بگیرید و ببینید چه رفتاری با مخاطبین دارند و چه نوع محتواهایی فراوری می نمایند. زیر نظر گرفتن صفحه های همکارهای تجاری که شغل آنها شباهت زیادی با حرفه شما دارد نیز یاری میکند تا ترفند های بیشتری را در جذب فالوور فرا بگیرید.
در خاتمه پیشنهاد می کنیم اگر شما هم از آن دسته بازاریاب های آنلاینی هستید که اطلاعات خوبی در زمینه جذب فالوور در اینستاگرام دارند، خواهشمندیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه های مفید خود قرار دهید.
منبع: entrepreneur
پ
منبع: برترین ها