رتبه دوم جهانی ورود گردشگر را به دست آوردیم

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، حسین اربابی گفت:امروز ظرف مالی گردشگری افزایش یافته و از نظر ورود گردشگر رتبه دوم جهانی را به دست آوردیم.

رتبه دوم جهانی ورود گردشگر را به دست آوردیم

خبرنگاران: حسین اربابی، معاون سرمایه گذاری امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:در حوزه معاونت سرمایه گذاری، حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. ما وقتی که وارد این حوزه شدیم شاید بزرگترین ایرادی که سرمایه گذاران می گرفتند این بود که از آن ها حمایت گردد و ما در این زمینه فرآیند ها و بروکراسی اداری را کاهش دادیم و صدور مجوز ها را تسریع کردیم به صورتی که امروز مجوز موافقت اصولی در5یا6روز رسیده است تا سرمایه گذاران بتوانند سرمایه گذاری مطمئنی را انجام بدهند.

وی اضافه نمود:در حوزه حقوقی نیز در یک سال گذشته بیش از 20هزار نامه حقوقی پاسخ داده شده است و امروز کمتر شاهد جرایم علیه میراث فرهنگی هستیم. امروز تخریب عمدی بنا های تاریخی در بعضی از شهر ها همچون یزد به صفر رسیده است. در حوزه زیرساخت ها هم اتفاقات خوبی افتاده و منابع را به سمت زیرساخت هایی بردیم که در همین سال ها به ثمر می نشینند.

اربابی گفت:حوزه دیگری هم که داریم و بسیار مهم است حوزه سمن ها و سازمان های مردم نهادی است که همواره همراه ما بوده اند؛ حوزه ای که گاهی به دلیل میراث داریشان در محاکم محکوم شده اند. در سال گذشته یک اکوسیستم فناوری برای سمن ها اجرا شد و 900سمن شناخته شدند و آموزش های توان افزایی آن ها به خودشان واگذار شد. امیدوارم مجموعه اتفاقاتی که برنامه ریزی و اجرا شده و اتفاق میفتد در راستای اهداف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

وی گفت:استقبال از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بی سابقه و بسیار بسیار خوب است. امروز ظرفیت اقتصادی گردشگری افزایش یافته و از نظر رشد ورود گردشگر رتبه دوم جهانی را به دست آوردیم و با وجود اتفاقاتی که در اطراف کشور رخ داده هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. امروز بیش از 2400پروژه با ارزش 200هزار میلیارد تومان داریم. بیش از 11درصد رشد نیز در امر تاسیس و افتتاح هتل های5ستاره داریم.

اربابی بیان نمود:ما در 2سال گذشته بیش از 1میلیارد و 800میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم. همچنان نیز رایزنی ها و جذب سرمایه گذارمان ادامه دارد و سرمایه گذاری داخلی ما نیز به اندازه ای خوب بوده است که اکثر اتفاقات سرمایه گذاری را پوشش داده است.

معاون سرمایه گذاری، حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:درست است که می گوییم اقتصاد گردشگری ما رشد نموده اما هنوز نگاهمان به صنعت نفت و کشاورزی است البته به طور حتم توجه به آن امور هم خوب است، اما نیازمند آن هستیم که رویکرد نگاه ها به حوزه گردشگری مثبت گردد. ما هم رایزنی هایمان را در مجلس آغاز کردیم و هم مسئولان کشور نگاه مثبت تری به حوزه گردشگری داشتند.

اربابی گفت:امید است که مجموعه حاکمیت و مجلس یاری کند تا بودجه بیشتری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص بدهند. ما فقط در سال گذشته به بیش از 15هزار طرح گردشگری در روستا ها وام کم بهره داده ایم و 130 بسته سرمایه گذاری برای اولین بار تدوین شده اند. در خراسان رضوی1600میلیارد تومان سرمایه گذاری خصوصی داشتیم. ما در حال حاضر گردشگری کشاورزی را در استان گلستان داریم و رایحه درمانی همراه با گردشگری را در استان فارس راه خواهیم انداخت.

وی بیان نمود:تورم چه در سرمایه گذاری اولیه و چه در برداشت سرمایه گذار دیده می گردد.در خصوص سرمایه گذاری خارجی نیز این امر مصداق پیدا می نماید البته معاونت امور اقتصادی ما تضمین هایی را برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته است اما تنقیح قوانین کلی وزارتخانه آغاز شده است و قوانین تسهیل سرمایه گذاری نیز تا جایی که بتوانیم دستخوش تغییر می گردد.

معاون سرمایه گذاری،حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی،میراث فرهنگی و صنایع دستی در خصوص بانک و پرداخت تسهیلات گفت:بانک ها ضامن دو موضوع هستند.اینکه پول را در اختیار مردم قرار دهند و آن را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند البته قوانین مربوط به بانک ها در کشور ما بسیار سخت است البته ما کوشش می کنیم که بانک ها از مضامین خودشان البته در امور مربوط به روستاها کمی کم نمایند .امروز نظام بانک داری ما هنوز به این امر اهمیت نمی دهد و دقت نمی نماید که اگر پولی را وام بدهند همچنان در چرخه اقتصادی کشور باقی می ماند.ما در این خصوص رایزنی های زیادی کردیم و صندوق کارآفرینی امید همکاری خوبی با ما داشت.مونسان توانسته 40درصد تسهیلات تکمیلی از صندوق توسعه ملی بگیرد و برای روستاها نیز برای 30درصد تسهیلات به تفاهم رسیدیم.

اربابی اشاره نمود:550میلیارد تومان برای سفر توسط بانک گردشگری اختصاص داده شده تا سفرهای ارزان قیمتی برای گردشگران ایجاد گردد.300میلیارد آن برای تامین زیرساخت ها است.هم اکنون 1800اقامتگاه ثبت شده اند و امید است که تعداد آنها تا خاتمه سال به2000تا برسد.

وی ادامه داد:پس از تنقیح قوانین، قانون جامع میراث فرهنگی نیز تدوین می گردد.ما 3ماه پیش قانون حمایت از مالکان بناهای تاریخی را در نظر گرفتیم و طبق آن هیچ شهرداری نمی تواند بابت تعرض به یک بنای تاریخی جریمه دریافت کند و حتما باید قلع و قمع کند.ما امروز34هزار اثر ثبت شده داریم و اگر برای نگهداری هر اثر10میلیارد تومان بدهیم باید هزینه قابل توجهی کنیم و واگذاری این اماکن به بخش های خصوصی یکی از اتفاقات خوب سال های اخیر بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 169

به "رتبه دوم جهانی ورود گردشگر را به دست آوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه دوم جهانی ورود گردشگر را به دست آوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید