رانندگی تهاجمی و سرعت غیرمجاز در زنجان حادثه آفرین شده است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رانندگی به صورت تهاجمی و حرکت با سرعت غیرمجاز در سطح خیابان های درون شهری این استان حادثه آفرین شده و میزان تلفات جانی، جرحی و خسارتی را افزایش داده است.

رانندگی تهاجمی و سرعت غیرمجاز در زنجان حادثه آفرین شده است

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سرهنگ محمدحسن خلجی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اضافه نمود: متاسفانه بعضی افراد به ویژه جوانان بدون توجه به قوانین و مقررات، بی محابا با سرعت غیرمجاز و به صورت تهاجمی رانندگی می نمایند که این نیز حادثه ساز بوده و بطور قطع و یقین خالی از تهدید و خطر نیست.

وی با بیان اینکه تعداد واژگونی خودروها نیز در زنجان بیشتر شده است، گفت: از ساعت 2 بامداد تا 6/5 صبح امروز /16 دی ماه/ 2 مورد حاددثه واژگونی خودروی سواری در شهر زنجان رخ داد که هرچند تلفات جانی نداشت اما منجر به جرح و خسارت اقتصادی شد.

خلجی توضیح داد: یکی از واژگونی ها در ساعت 2 بامداد در بلوار شریعتی و دیگری نیز در مابین میدان مدرس و میدان ارتش، رخ داد و رانندگان هر 2 خودروی سواری به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه این خودروهای واژگون شده به ترتیب پراید و ال نود بودند گفت: متاسفانه بعضی رانندگان خاطی و قانون گریز که اغلب جوان نیز هستند در پی خلوتی خیابان ها که ناشی از اعمال محدودیت های کرونایی به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس است با سرعت غیرمجاز رانندگی نموده و برای خود، سرنشینان، دیگر رانندگان و حتی عابرین پیاده حادثه ساز می شوند.

خلجی اضافه نمود: اعمال محدودیت های کرونایی و خلوتی خیابانهای سطح شهر، دلیل بر رعایت نکردن قوانین و مقررات هدایت و رانندگی و تحریک بر سرعت بالا نیست و رانندگان متخلف یقین بدانند که تخلف آنان توسط دوربین ها و ماموران پلیس راهور، ثبت و ضبط شده و بدون هیچ اغماضی مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

وی توضیح داد: سرعت و همچنین حواس پرتی رانندگان علت اصلی واژگونی خودروها است و ضروری است رانندگان با سرعت مجاز حرکت نمایند و از مکالمه با تلفن همراه و سرنشینان و بازی با کودک در حین رانندگی به جد خودداری نمایند تا دچار چنین حادثه ای نشوند.

خلجی گفت: از ابتدای سال تا به امروز 27 نفر بر اثر تصادفات رانندگی درون شهری این استان در سر صحنه کشته شده اند که در هشت ماه پارسال تعداد فوتی ها 26 نفر بود.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: با وجود تغییر رنگ بندی کرونایی شهرهای استان از نارنجی به زرد، محدودیت های تردد خودروها در درون شهرهای این استان همچنان به قوت خود باقی است و رانندگان متخلف از سوی پلیس راه و راهور مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

خلجی، با بیان اینکه درحال حاضر شهرستان ابهر در شرایط نارنجی به سر می برد اضافه نمود: براساس دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، در حال حاضر ورود کلیه خودروهای پلاک غیربومی به این استان ممنوع است و رانندگان در صورت بی توجهی به موضوع و اصرار بر ورود به شهرهای این استان، جریمه خواهند شد

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1064

به "رانندگی تهاجمی و سرعت غیرمجاز در زنجان حادثه آفرین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگی تهاجمی و سرعت غیرمجاز در زنجان حادثه آفرین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید