رالی بزرگ اتومبیلرانی خزر تا خلیج فارس از ساحل چمخاله شهرستان لنگرود در استان گیلان شروع شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر شده، رالی بزرگ اتومبیلرانی خزر تا خلیج فارس از ساحل چمخاله شهرستان لنگرود در استان گیلان شروع شد.

رالی بزرگ اتومبیلرانی خزر تا خلیج فارس از ساحل چمخاله شهرستان لنگرود در استان گیلان شروع شد

رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی گیلان در خصوص برگزاری این رالی اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده از طریق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور، مسئولان میراث فرهنگی گیلان و شهردار و اعضای شورای شهر لنگرود و چمخاله نخستین دوره این مسابقات با شرکت چهره های سرشناس هنری و ورزشی سراسر کشور شروع شد.

محسن واحدی اضافه کرد: این رالی خانوادگی با حضور 60 اتومبیل استارت خورده که با توجه به کلاسهای توجیهی که برای رانندگان برگزار شد، آنان باید از استانهای گیلان، قزوین، البرز، اصفهان، فارس و هرمزگان عبور کنند.

وی گفت: شرکت کنندگان در این رالی خانوادگی باید خود را به جزیره کیش برسانند تا در روز چهاردهم اردیبهشت مراسم اختتامیه با معرفی نفرات برتر در این جزیره برگزار شود.

رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی گیلان اضافه کرد: این رالی به هیچ وجه یک رقابت سرعتی نیست و تمامی شرکت کنندگان تنها موظف به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توجه به علائم، هشدارها و مسیریابی درست و اصولی می باشند.

وی گفت: بطور قطع هدف گذاری مسئولان از برگزاری این مسابقه مهیج و زیبای رالی اتومبیلرانی خانوادگی، آشنایی تمامی مردم با رانندگی ایمن در یک فضای کاملا رقابتی است.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه آزاد بندرانزلی خاطرنشان کرد: همچنین از هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه آزاد بندرانزلی چهار ماشین و از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان نیز سه ماشین برای شرکت در این رالی خانوادگی حضور دارند که امیدواریم نتایج خوبی را برای گیلان به ارمغان بیاورند.

ولی جهانی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان هم در حاشیه شروع رالی خزر تا خلیج فارس اضافه کرد: این رالی پس از 50 سال برای نخستین بار در استان گیلان به میزبانی شهرداری چاف لنگرود و چمخاله و نیز همکاری این اداره کل و کانون اتومبیلرانی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: رالی یاد شده به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و با حضور یکصد شرکت کننده از 15 استان کشور با هدف ترویج گردشگری ورزشی، صلح و دوستی و یادآوری رعایت قوانین و مقررات رانندگی برپا شده است.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان از چمخاله در کنار ساحل کاسپین شروع به رانندگی کرده و پس از عبور از هفت استان به خلیج فارس می رسند، گفت: گردشگری امروز یکی از ظرفیت های شاخص کشور است و گیلان یکی از قطب های گردشگری است که می تواند با برنامه ریزی توسعه کشور و استان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: استقبال گردشگران و مردم از برگزاری این رالی با حضور هنرمندان نشان می دهد فضای توسعه گردشگری و نشاط مهیاست و باید این فرصت را در راستای توسعه غنیمت شمرد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1886

به "رالی بزرگ اتومبیلرانی خزر تا خلیج فارس از ساحل چمخاله شهرستان لنگرود در استان گیلان شروع شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "رالی بزرگ اتومبیلرانی خزر تا خلیج فارس از ساحل چمخاله شهرستان لنگرود در استان گیلان شروع شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رالی بزرگ اتومبیلرانی خزر تا خلیج فارس از ساحل چمخاله شهرستان لنگرود در استان گیلان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید