خیابان آبوویان ، خیابانی دیدنی و پر نشاط در مرکز ارمنستان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ایروان، مرکز و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان، یکی از منطقه ها اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می گردد؛ این شهر با داشتن هتل ها، رستوران ها، بارها و کلوب های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده است. ایروان که از امن ترین شهرهای جهان محسوب می گردد، هتل هایی همانند هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و بعلاوه هتل آنی پلازا از برترین مراکز اقامتی را در خود دارد. یکی از نقاط زنده و پرجنب و جوش این شهر خیابانی به نام آبوویان است.

خیابان آبوویان ، خیابانی دیدنی و پر نشاط در مرکز ارمنستان

خیابان آبوویان (Abovyan Street) یک خیابان در ناحیه کنترون شهر زیبای ایروان است و با فاصله ای سه دقیقه ای از میدان جمهوری، از اصلی ترین میدان های ایروان و در کنار سینما مسکو واقع شده است. این خیابان مانند خیابان شمالی ایروان، امروزه به محل خوبی برای گشت و گذار و سرگرمی و شب گردی تبدیل شده است.

این خیابان در سال 1863 ساخته شده و دارای 1.8 کیلومتر طول می باشد و در مرکز شهر واقع شده است. نام این خیابان برگرفته از نام خاچاطور آبوویان نویسنده اهل ارمنستان است.

این خیابان معروف بسیاری از بناهای متعلق به دوره لابل اپوک (La Belle Époque) را در خود جای داده است. البته تعدادی از این بناها به علت بی توجهی و کهولت شرایط چندان مناسبی ندارند.

در سال 1855 میلادی فرمانداری روسی قفقاز طرح ریزی خیابان های ایروان را تأیید نمود تا میانه عرض خیابان ها از 6 تا 20 متر باشد. عرض خیابان آبوویان 20 متر می باشد.

این خیابان زیبا در سال 1863 افتتاح شد و به یکی از خیابان های اصلی و شاخص شهر بدل گشت. نخستین تراموای ایروان در سال 1933 از خیابان آبوویان عبور می کرد.

در این خیابان کافه های محبوب و قدیمی، رستوران، بوتیک و فروشگاه نیز قرار دارند و شما می توانید در کنار دست فروشان و دکه های فروش غذا مزه غذاهای خیابانی را بچشید. شما در این خیابان می توانید از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید تا تمام طول آن را بپیمایید.

از ساختمان های مهم در این خیابان می توان سالن کنسرت آرنو باباجانیان، هتل رویال تیولیپ ایروان، اتحادیه هنرمندان ارمنستان، سینما مسکو، کلیسای کاتولیک و دانشگاه پزشکی دولتی ایروان را نام برد. از جاذبه های دیدنی میدان چارلز آزناوور می توان به دوازده فواره آن اشاره نمود که به صورت دایره وار قرار گرفته اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1949

به "خیابان آبوویان ، خیابانی دیدنی و پر نشاط در مرکز ارمنستان" امتیاز دهید

145 کاربر به "خیابان آبوویان ، خیابانی دیدنی و پر نشاط در مرکز ارمنستان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان آبوویان ، خیابانی دیدنی و پر نشاط در مرکز ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید