تعلیق بازرسی های متقابل پیمان استارت نو بین روسیه و آمریکا در پی شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مسکو و واشنگتن تصمیم گرفته اند بازرسی های متقابل را تحت معاهده استارت نو به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا به حالت تعلیق درآورند.

تعلیق بازرسی های متقابل پیمان استارت نو بین روسیه و آمریکا در پی شیوع کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه و آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته اند بازرسی های متقابل تحت پیمان استراتژیک استارت نو را به حالت تعلیق در آورند.

داریل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل سلاح روسیه امروز یکشنبه گفت مسکو و واشنگتن تصمیم گرفته اند بازرسی های متقابل را تحت معاهده استارت نو به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا به تعویق بیاندازند.

به گفته او دو کشور توافق کردند بازرسی ها را حداقل تا اول ماه مه به حالت تعلیق در آورند.

کیمبال همچنین تأکید کرد که روسیه و آمریکا سهمیه بازرسی سالانه خود را که برای هر کشور 18 مرتبه است، حفظ می نمایند.

پیمان استارت جدید تنها موافقت نامه قانونی و الزام آور آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحات هسته ای است و از سال 2011 لازم الاجراست. این توافق نامه در فوریه 2021 به انتها می رسد، اما دو طرف می توانند آن را برای 5 سال دیگر تمدید نمایند.

این خبر در حالی منتشر می گردد که تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت در حال افزایش است. در حالی که آمار دنیای مرگ و میر ناشی از این ویروس به 31000 نفر می رسد، تعداد بیشماری از کشور ها ممنوعیت سفر و لغو رویداد های جمعی را اعمال نموده و مرز های خود را برای مهار شیوع این ویروس بسته اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در دنیا 663 هزار و 741 نفر، قربانیان 30 هزار و 880 نفر و بهبودیافتگان 142 هزار و 183 نفر اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 560

به "تعلیق بازرسی های متقابل پیمان استارت نو بین روسیه و آمریکا در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق بازرسی های متقابل پیمان استارت نو بین روسیه و آمریکا در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید