تصاویر، هیتلر چگونه جنگ جهانی دوم را آغاز کرد؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، امسال 80 امین سالگرد حمله به لهستان است. لهستان به خاطر خسارت هایی که در طی جنگ جهانی دوم متحمل شده، از آلمان درخواست غرامت کرده است.علی رغم اینکه بریتانیا و فرانسه روز سوم سپتامبر سال 1939 علیه آلمان جنگ اعلام کردند، نتوانستند هیچ کمک نظامی ای به لهستان بکنند، زیرا هیچ آمادگی ای برای مقابله علیه حمله ناگهانی آلمان به این کشور نداشتند.

تصاویر، هیتلر چگونه جنگ جهانی دوم را آغاز کرد؟

تصاویر نفسگیری از حمله سربازان آلمان نازی به لهستان در سال 1939 که در هشتادمین سالگرد روز شروع جنگ منتشر شده است، نشان می دهد چگونه این کشور جنگ جهانی دوم را شروع کرد.

حمله روز اول سپتامبر سال 1939 با عبور سربازان آدولف هیتلر از مرز های لهستان و شروع حملات ارتش، نیروی هوایی و دریایی در شبه جزیره وِستِرپلَت در خلیج دَنسیگ، شروع شد. تصاویر شهر های ویران شدۀ لهستان را در میان دود و شعله های آتش که از ساختمان های ویران بلند می شود و هیتلر را درحالیکه با حالتی پیروزمندانه در مقابل سربازان آلمان ایستاده و رژۀ آن ها را تماشا می کند، نشان می دهند.

در میان عکس ها شهروندان لهستانی را با چهره های آکنده از ترس و درحالیکه سلاح های خود را به نشانه تسلیم شدن بالا گرفته اند، می توان دید. هیتلر می خواست در ماه آگوست به لهستان حمله کند، اما بعد از آنکه بریتانیا پیمان دفاع مشترک بریتانیا-لهستان را امضا کرد - برطبق این پیمان نامه بریتانیا متعهد شد از لهستان دفاع کند و استقلال آن را در صورت حمله آلمان تضمین نماید - برای مدتی منصرف شد.

بریتانیا و فرانسه در روز سوم سپتامبر علیه آلمان وارد جنگ شدند، جنگی 6 ساله که اروپا را چندپاره کرد و 70 میلیون کشته برجای گذاشت.

آدولف هیتلر در حال تماشای سربازان آلمان که از رودخانه ویستولا در شمال لهستان عبور می کنند.

کارگار های نزدیک بندر وسترپلت بعد از حمله نازی ها در حال سوختن هستند.

لهستانی ها در زمان حمله آلمان قدرتمندانه مقاومت کردند.

آلمان از زمین و هوا به لهستان حمله کرد. نیروی هوایی آلمان ورشو، پایتخت لهستان را نیز بمباران کرد. مقاومت لهستانی ها در روز نخست حمله بسیار زیاد بود و به خاطر پایین بودن ابر ها خسارات زیادی در روز اول به لهستان وارد نشد.

علی رغم مقاومت ارتش نیرو های هوایی لهستان، خسارت های زیادی در روز های بعدی به لهستان وارد شد. در این تصویر ورشو در حال سوختن در آتش است.

ورشو در طول ماه سپتامبر تحت محاصره بود، روز های 25 و 26 سپتامبر کوبنده ترین حملات به این کشور وارد شد.

صدها تن بمب به شدت انفجاری روی ورشو ریخته شد. علاوه بر آن خمپاره انداز های آلمان بی وقفه شلیک می کردند. سه عدد از استحکامات اصلی شهر در حملات تسخیر شدند و حدود 25000 نفر غیر نظامی کشته شدند. بیشتر قسمت های شهر به تلی از خاک تبدیل شد.

ساختمان های تاریخی ورشو از جمله قصر سلطنتی که قدمتش به سال 1598 باز می گشت، توسط بمب های هواپیما های آلمان نازی تخریب شدند.

حملات ویرانگر به ورشو به محاصره این شهر در 27 سپتامبر انجامید. ویرانه های کاخ لوبُمِرسکی در ورشو.

سربازان آلمان قبل و بعد از تسیلم شدن شهر به این شهر سرازیر شدند. سربازان آلمانی در روز 27 سپتامبر.

در طی مذاکره برای تسلیم کردن ورشو به سربازان نازی، یک سرهنگ لهستانی (چپ) بر فراز یک نقشه در کنار یک ژنرال آلمانی ایستاده است. علی رغم اینکه بریتانیا و فرانسه روز سوم سپتامبر علیه آلمان جنگ اعلام کردند، نتوانستند هیچ کمک نظامی ای به لهستان بکنند، زیرا هیچ آمادگی ای برای مقابله علیه حمله ناگهانی آلمان به این کشور نداشتند.

این تصویر که بخشی از پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) آلمان است، سربازان آلمانی را در پوشش افسران پلیس نشان می دهد که تظاهر می کنند موانع را در مرز بین لهستان و شهر آزاد گدانسک می شکنند.

دفاع زودهنگام نیرو های لهستانی از وسترپلت در تاریخ لهستان به منزله نمادی از مقاومت نگریسته می شود. حمله به این بندر مصادف شد با حمله از زمین و هوا به سایر نقاط لهستان.

فقط 6 روز طول کشید تا نیرو های لهستانی که از حیث تعداد بیشتر از آلمانی ها بودند در وسترپلت شکست بخورند. اما این مدت زمان بسیار طولانی تر از مدت زمانی بود که آلمانی ها انتظارش را داشتند. مقاومت منطقه الهام بخش ارتش لهستان و مردم بود.

در ساعت 4:45 دقیقه صبح روز یکم سپتامبر سال 1939، در حدود 1.5 میلیون سرباز آلمانی از مرز 1.750 مایلی این کشور با آلمان به آن حمله کردند. این نقشه راستا حمله ارتش آلمان را نشان می دهد.

در پس حمله هیتلر به لهستان آرزوی ایجاد فضای زیستن برای مردم آلمان بود. برطبق نظریه او درباره سلسله مراتب نژادی، مردم اسلاو - جمعیت بومی در لهستان- در جایگاه بسیار پایین تری از نژاد آریایی آلمانی قرار می گرفتند.

در آگوست 1939، آلمان یک معاده ضدخصمانه (محبت آمیز) به نام معاده نازی-شوروی با اتحاد جماهیر شوروی امضاء کرد. در این معاهده دو طرف توافق کردند لهستان را بین خود تقسیم کنند. نیرو های شوروی در روز 17 سپتامبر وارد لهستان شدند. در این تصویر سرباز آلمانی در روز اول سپتامبر سال 1939 با تابلویی که روی آن نوشته ایست! خطر! خطر تیراندازی! در گدانسک در لهستان ایستاده است.

وقتی سربازان المانی در روز سوم سپتامبر به شهر آزاد دنسیگ رسیدند، جمعیت این شهر که اغلب آلمانی بودند، با شادی از سربازان استقبال کردند.

لهستان بعد از مبارزه ای 4 روزه در جنگ کاک که در شرق لهستان رخ داد، خسته و بی رمغ خود را به نیرو های آلمانی تسلیم کرد. در این تصویر آدولف هیتلر با سلام نازی در کنار ژنرال های خود ایستاده و رژه سربازان آلمانی در ورشو را تماشا می کند. عکس در روز 5 اکتبر سال 1939 گرفته شده است.

نازی ها در طول اشغال هلند که تا خاتمه جنگ جهانی دوم ادامه داشت، میلیون ها لهستانی را کشتند. آمار ها متفاوت است، اما بیش از 5 میلیون شهروند این کشورشامل 3 میلیون لهستانی یهودی کشته شدند. هیتلر در ماشین روباز در خیابان های ورشو، 5 اکتبر، 1939.

امسال 80 امین سالگرد حمله به لهستان است. لهستان به خاطر خسارت هایی که در طی جنگ جهانی دوم متحمل شده، از آلمان درخواست غرامت کرده است. در این تصویر سربازان در ورشو به هیتلر سلام نازی می دهند.

ده ها هزار شهروند لهستانی در طول حمله آلمان به این کشور کشته شدند. شهروندان لهستانی با دست های بالاگرفته به نشانه تسلیم در گدانسک در شمال لهستان، سپتامبر سال 1939.

در حدود 65000 سرباز لهستانی در طی مبارزه در زمان حمله آلمان در این کشور کشته شدند. به غیر از افرادی که کشته شدند، 420000 نفر سرباز توسط سربازان نازی و 20000 نفر نیز توسط سربازان شوروی اسیر و دستگیر شدند.

منبع: Dailymail

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 26

به "تصاویر، هیتلر چگونه جنگ جهانی دوم را آغاز کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، هیتلر چگونه جنگ جهانی دوم را آغاز کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید