تاثیر منفی ابتلا به مالاریا در دوران بارداری بر حافظه کودک

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، دانشمندان در پژوهش های خود دریافته اند که ابتلا مادر به مالاریا در طول دوران بارداری ممکن است بر روی یادگیری و حافظه بچه ها متولد شده تاثیر منفی بگذارد.

تاثیر منفی ابتلا به مالاریا در دوران بارداری بر حافظه کودک

البته تفسیر علمی مناسبی برای این موضوع ارائه شده و به گفته دانشمندان دلیل این پدیده هم این است که عفونت مالاریا در بدن مادر تشکیل رگ های خونی در مغز کودک را تغییر می دهد. این امر موجب می گردد تا این بچه ها رگ های خونی کوچک تری را در مغز خود داشته باشند که این موضوع در آینده به عنوان یک مشکل در زندگی کودک اثرگذار خواهد بود.

محققان بر این باور هستند که این پدیده موجب ایجاد مکانیزم جدیدی می گردد که در آن ابتلا به مالاریا در دوران بارداری ممکن است توسعه عصبی میلیون ها کودک را در دوران جنینی تغییر دهد.

در این تحقیق کوین کاین از دانشگاه تورنتو کانادا به همراه همکارانش کارکردهای عصبی موش هایی که کاملا طبیعی به جهان آمده بودند را با آن دسته از موش ها که در معرض مالاریا قرار گرفته بودند مورد آنالیز قرار دادند.

محققان به این نتیجه رسیدند موش هایی که مادران آنها در دوره بارداری خود به مالاریا مبتلا شده بودند در مقایسه با موش هایی که مادران آنها این مشکل را نداشته اند، در یادگیری و حافظه اختلال داشتند. البته این امر تنها به یادگیری منتهی نمی گردد و دانشمندان در مشاهدات خود دریافته اند که بچه های که مادر آنها به مالاریا مبتلا شده بودند، رفتارهای مشابه افسردگی از خود نشان دادند. این اختلالات عصبی با کاهش بافت هایی مانند سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین در مناطق خاصی از مغز همراه بود که همگی موجب ایجاد اختلال هایی در بدن کودک خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 143

به "تاثیر منفی ابتلا به مالاریا در دوران بارداری بر حافظه کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی ابتلا به مالاریا در دوران بارداری بر حافظه کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید